H αποκλεισμένη ζώνη της Φουκουσίμα σήμερα
Ο φωτογράφος Keow Wee Loong τρύπωσε στην περιοχή-φάντασμα. Οι εικόνες του συγκλονίζουν.
Πέντε χρόνια μετά τα πυρηνικά ατυχήματα στο σταθμό Φουκουσίμα 1 και τη σειρά των καταστροφικών γεγονότων στη μονάδα παραγωγής ενέργειας της Ιαπωνίας, το Μάρτιο του 2011, οι αδημοσίευτες εικόνες του μαλαισιανού φωτογράφου Keow Wee Loong είναι αποκαλυπτικές. Ετών 27, πραγματοποίησε το παράτολμο φωτορεπορτάζ επισκεπτόμενος τέσσερις πόλεις-φαντάσματα της περιοχής, Τομιόκα, Νάμι, Φουτάμπα και Οκούμα, φορώντας σανδάλια, μαύρο φούτερ με κουκούλα, σορτσάκι και μια μάσκα αερίων. Οι λήψεις του κάνουν το γύρο του κόσμου.
Εισήλθε στην κόκκινη ζώνη τον Ιούνιο, αγνοώντας τη γραφειοκρατία και τις επίσημες κατευθυντήριες γραμμές για έκδοση ειδικής άδειας. Θα έπρεπε να περιμένει 3-4 εβδομάδες. Αποφάσισε να διασχίσει το δάσος για να αποφύγει τους αστυνομικούς. Το έκανε με επιτυχία χρησιμοποιώντας ένα GPS, google map και τη βοήθεια δύο φίλων του. «Μόλις φτάσαμε στην απαγορευμένη ζώνη μύριζα τα χημικά και ένιωθα να καίγονται τα μάτια μου», εξομολογείται.
© Keow Wee Loong
Στις 11 Μαρτίου 2011, ο καταστροφικός σεισμός στην Ιαπωνία προκάλεσε ένα μεγάλο παλιρροϊκό κύμα που έπληξε σφοδρότατα τις ακτές της ανατολικής πλευράς της χώρας προκαλώντας ανυπολόγιστες καταστροφές και δεκάδες χιλιάδες νεκρούς. Το τσουνάμι οδήγησε στην τήξη των τριών εκ των έξι αντιδραστήρων του πυρηνικού σταθμού Φουκουσίμα‐Νταΐτσι, με αποτέλεσμα την έκλυση τεράστιων ποσοτήτων ραδιενέργειας στο περιβάλλον.
Σύμφωνα με την Πυρηνική Αρχή της Ιαπωνίας, η ποσότητα του ραδιενεργού καισίου που εκλύθηκε στην ατμόσφαιρα είναι ισοδύναμη με 168 πυρηνικές βόμβες σαν της Χιροσίμα. Περισσότεροι από 150.000 κάτοικοι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους, πιθανότατα για πάντα, ενώ το οικονομικό κόστος του ατυχήματος εκτιμάται ότι μπορεί να ξεπεράσει τα 500 δισεκατομμύρια δολάρια.
Έχετε αναρωτηθεί πώς είναι να βρίσκεται κανείς μόνος του στην ερημωμένη και αποκλεισμένη ζώνη της Φουκουσίμα; Εκεί που η ζωή δεν θα είναι ξανά ποτέ ίδια και ο χρόνος σταμάτησε ξαφνικά. Ο νεαρός φωτογράφος βρέθηκε εκεί, αψηφώντας τους κινδύνους για να απαθανατίσει τα σημάδια που άφησε μια από τις πιο από τις πιο σημαντικές οικολογικές επιβαρύνσεις που έχουν καταγραφεί μέχρι σήμερα. Η χειρότερη πυρηνική καταστροφή μετά το Τσερνόμπιλ.
© Keow Wee Loong
Στις 26 φωτογραφίες που ανάρτησε ο ίδιος στο λογαριασμό του στο facebook, μπορεί να δει κανείς τη no man’s land που έχει απομείνει μετά τις καταστροφές των πυρηνικών εγκαταστάσεων. Τρόφιμα, κοσμήματα, φορητοί υπολογιστές και άλλα αντικείμενα αξίας δεν λεηλατήθηκαν και ξέμειναν εκεί. «Μου αρέσει να επισκέπτομαι μέρη που οι άνθρωποι δεν πηγαίνουν» δήλωσε σε συνέντευξή του στο Time. Παραμένει άγνωστο σε ποιο επίπεδο ραδιενέργειας εκτέθηκε ο ίδιος.
© Keow Wee Loong
«Αυτές είναι οι καταστροφικές συνέπειες της πυρηνικής ενέργειας» δηλώνει ο ίδιος, στέλνοντας το δικό του μήνυμα για τους κινδύνους που εγκυμονεί η χρήση της.
© Keow Wee Loong
© Keow Wee Loong
© Keow Wee Loong
© Keow Wee Loong
© Keow Wee Loong
© Keow Wee Loong
© Keow Wee Loong
© Keow Wee Loong
© Keow Wee Loong
© Keow Wee Loong
© Keow Wee Loong
© Keow Wee Loong
© Keow Wee Loong
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον φωτογράφο για την τέχνη της φωτογραφίας, τα ασπρόμαυρα και έγχρωμα καρέ και τον ρόλο της τεχνολογίας
Μια έκθεση φωτογραφίας για τα πρόσωπα και όχι τα προσωπεία
Με αφορμή τον εορτασμό της 100ής επετείου του Υπερρεαλισμού
Μιλήσαμε με τη φωτογράφο για την υποβρύχια φωτογραφία αλλά και για τα συνταρακτικά γεγονότα που στάθηκαν αφορμή να ξεκινήσει τη φωτογραφία
Η θεατρική διασκευή του Άσλεϊ Ρόμπινσον ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο Θέατρο Κνωσός
Ομορφιά και μηνύματα μέσα από εντυπωσιακά κλικ
Φωτογραφικά κλικς από το νέο Xiaomi 14T X Leica
Μια συζήτηση για την καλλιτεχνική φωτογραφία, το βραβείο «Lars Tunbjörk» και την ιατρική
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για το Έτος Κάφκα, η έκθεση φωτογραφίας καταγράφει την πατρίδα του συγγραφέα πριν την πτώση του Τείχους του Βερολίνου
Συμβαίνει τώρα στην πόλη. Από τον Θανάση Καρατζά και την Athens Voice.
20 χρόνια από τον θάνατο του κορυφαίου φωτογράφου
«Δες τη ζωή, δες τον κόσμο και γίνε αυτόπτης μάρτυρας στα μεγάλα γεγονότα»
Το χιούμορ και η γοητεία της άγριας ζωής σε μερικά κλικ
«Δεν ξέρω ποια γρανάζια κινούνται μέσα μας όταν κοιτάμε φωτογραφίες, ειδικά φωτογραφίες καλλιτεχνών όπως ο Cartier-Bresson, αλλά δεν είναι μόνο η όραση που δουλεύει, ούτε μονάχα η φαντασία»
Καλλιτέχνες και άνθρωποι της πόλης γέμισαν για τρεις μέρες το Cinobo Όπερα
Μιλήσαμε με τον φωτογράφο με αφορμή την έκθεση «RIDE AΘENS» στο ΚΠΣΙΝ
Λίγο πριν μεταμορφώσει με τη viral έκθεσή του το Cinobo Όπερα μιλάει στην Athens Voice
Έχετε ποτέ αναρωτηθεί, γιατί καθώς μεγαλώνουμε δεν ρωτάμε «γιατί»;
«Κάνα Δυο Φωτογραφίες» για πρώτη φορά στην Αθήνα – Το ξεχωριστό κινηματογραφικό αφιέρωμα που θα δούμε τον Σεπτέμβριο
Η ιστορία ενός πλανήτη υπό πίεση σε εικόνες που διεκδικούν βραβείο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.