Ο Βαγγέλης Ξαφίνης δεν ψάχνει μεσσίες που θα τον οδηγήσουν στη Γη της Επαγγελίας. Ξεψαχνίζει δάση, βράχια και ασφάλτους μέχρι το μεδούλι και σουτάρει εκεί αναλογικά, ανθρωποκεντρικά πορτρέτα ή την άλλη όψη του ίδιου νομίσματος: τοπία που ουρλιάζουν ηρεμία και ερημιά. Προτιμά την ανθρώπινη παρουσία μέσω της απουσίας κι αυτό γιατί σιχαίνεται τους θεατρινισμούς.
Η απώλεια συναισθήματος που παρουσιάζεται στις εικόνες του Βαγγέλη είναι μια οπτική που εκτιμά την παραγκωνισμένη τοπογραφία, μια αφύπνιση της διπλανής ομορφιάς που ούτε βρίθει καλών τρόπων, ούτε διαδηλώνει στις πλατείες των ηλιοβασιλεμάτων. Η αισθητική του είναι ταγμένη στο φιλμ, κυρίως μεσαίου φορμά, και αυτό γιατί προσδίδει καλύτερη ποιότητα και συνδυάζει ευκολία χρήσης και αποτελέσματος.
Η οργανική διαδικασία που ακολουθείται από το ρεπεράζ μέχρι και την τελική εμφάνιση των εικόνων του, είναι κάτι που τον ιντριγκάρει. Εφόσον δεν είναι αυτό το κύριο επάγγελμά του, αποβλέπει κυρίως στην ψυχοθεραπευτική πλευρά της τέχνης, εκείνης που έρχεται, εξαγνίζει και λυτρώνει. Έτσι, έχει το κεφάλι του ήσυχο και δε σκέφτεται εάν η δουλειά του εμπορευματοποιείται κακότροπα ή εάν το τελευταίο του πορτρέτο τίναξε την μπάνκα στον αέρα.
Έχοντας ως διαπιστευτήρια τη μελέτη του πάνω στους Todd Hiddo, William Eggleston και Harry Guyaert, συνεχίζει να σπαταλά λεφτά ψάχνοντας το ιδανικό φως, να χάνεται μέσα στα πρόσωπα των μοντέλων που χρησιμοποιεί, να μην επιτρέπει στον εαυτό του να κάνει εκπτώσεις, να κάνει ορειβασία ρίχνοντας κοφτερές ματιές σε καταφύγια και ξέφωτα.
Δείτε περισσότερο Βαγγέλη Ξαφίνη εδώ και εδώ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον φωτογράφο για την τέχνη της φωτογραφίας, τα ασπρόμαυρα και έγχρωμα καρέ και τον ρόλο της τεχνολογίας
Μια έκθεση φωτογραφίας για τα πρόσωπα και όχι τα προσωπεία
Με αφορμή τον εορτασμό της 100ής επετείου του Υπερρεαλισμού
Μιλήσαμε με τη φωτογράφο για την υποβρύχια φωτογραφία αλλά και για τα συνταρακτικά γεγονότα που στάθηκαν αφορμή να ξεκινήσει τη φωτογραφία
Η θεατρική διασκευή του Άσλεϊ Ρόμπινσον ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο Θέατρο Κνωσός
Ομορφιά και μηνύματα μέσα από εντυπωσιακά κλικ
Φωτογραφικά κλικς από το νέο Xiaomi 14T X Leica
Μια συζήτηση για την καλλιτεχνική φωτογραφία, το βραβείο «Lars Tunbjörk» και την ιατρική
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για το Έτος Κάφκα, η έκθεση φωτογραφίας καταγράφει την πατρίδα του συγγραφέα πριν την πτώση του Τείχους του Βερολίνου
Συμβαίνει τώρα στην πόλη. Από τον Θανάση Καρατζά και την Athens Voice.
20 χρόνια από τον θάνατο του κορυφαίου φωτογράφου
«Δες τη ζωή, δες τον κόσμο και γίνε αυτόπτης μάρτυρας στα μεγάλα γεγονότα»
Το χιούμορ και η γοητεία της άγριας ζωής σε μερικά κλικ
«Δεν ξέρω ποια γρανάζια κινούνται μέσα μας όταν κοιτάμε φωτογραφίες, ειδικά φωτογραφίες καλλιτεχνών όπως ο Cartier-Bresson, αλλά δεν είναι μόνο η όραση που δουλεύει, ούτε μονάχα η φαντασία»
Καλλιτέχνες και άνθρωποι της πόλης γέμισαν για τρεις μέρες το Cinobo Όπερα
Μιλήσαμε με τον φωτογράφο με αφορμή την έκθεση «RIDE AΘENS» στο ΚΠΣΙΝ
Λίγο πριν μεταμορφώσει με τη viral έκθεσή του το Cinobo Όπερα μιλάει στην Athens Voice
Έχετε ποτέ αναρωτηθεί, γιατί καθώς μεγαλώνουμε δεν ρωτάμε «γιατί»;
«Κάνα Δυο Φωτογραφίες» για πρώτη φορά στην Αθήνα – Το ξεχωριστό κινηματογραφικό αφιέρωμα που θα δούμε τον Σεπτέμβριο
Η ιστορία ενός πλανήτη υπό πίεση σε εικόνες που διεκδικούν βραβείο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.