Με τον δισυπόστατο αυτό τίτλο σε κεφαλαία, η Γιάννα Ανδρεάδη ξεκίνησε ένα υπαινικτικό, φωτογραφικό, εν εξελίξει, «βιβλίο» για μια πόλη που επιχειρεί, εδώ και αρκετά χρόνια με διάφορες εκδηλώσεις και δράσεις, να «επανακατακτήσει», να προσδιορίσει το αρχιτεκτονικό της προφίλ.
Εάν το ονομάζω φωτογραφικό, εν εξελίξει, «βιβλίο», οφείλεται στο γεγονός ότι το κλικ της φωτογραφικής μηχανής η οποία αποτυπώνει το αρχιτεκτονικό τοπίο αλλά και τη ματιά του λήπτη, μέσα από ένα παράθυρο, σχολιάζει, στο διηνεκές, αυτό που βλέπουμε καθημερινά, ένα είδος, δηλαδή, «καθημερινοποίησης» του βλέμματος, γεγονός το οποίο μας παραπέμπει, αυτόματα, στην Αναγέννηση και στον Alberti, στην οπτική παρατήρηση/αντίληψη των καλλιτεχνών της εποχής, που σηματοδότησε την εξέλιξη της προοπτικής στη δισδιάστατη επιφάνεια, της αρχιτεκτονικής αλλά και την απαρχή μια ανθρωπιστικής ματιάς στον κόσμο.
© Yorgos Kyriakopoulos, Πλάκα
Στο κέντρο, λοιπόν, αυτού του εγχειρήματος, ο άνθρωπος και το βλέμμα του σε μια αστική, κατακρεουργημένη από την αρχιτεκτονική, πόλη. Το μέσο αποτύπωσης, κοινότοπο αλλά και καθοριστικό, αφού πρόκειται για ένα ψηφιακό «κουτί» το οποίο βρίσκεται στην ευχέρεια, στη διάθεση του καθενός, αρκεί να αποδοθεί το αρχιτεκτονικό τοπίο, έτσι ώστε, αφενός να υπογραμμίζεται μια άλλη «καθημερινοποίηση», αυτή του μέσου, αφετέρου να αναδειχθεί, διαμέσου του κοινότοπου αυτού μέσου, ο πλουραλισμός του βλέμματος.
© Irini Diadou, Παγκράτι
Ο τρόπος προώθησης του «βιβλίου εν εξελίξει», κι αυτός κοινός, άμεσος, χρηστικός, υπογραμμίζει τη ρήξη με τον αστικό, στατικό, τρόπο έκθεσης παρόμοιων πρωτοβουλιών και αποδεικνύει ότι τα κοινωνικά μέσα, εκτός της προσβασιμότητας σε όλους, μπορούν να είναι ένα δημιουργικό μέσο, μπορούν να λειτουργήσουν ως μια ομαδική αέναη έκθεση. Μια «έκθεση» στην οποία οι συμμετέχοντες δεν είναι απαραίτητα καλλιτέχνες –άλλη μια ρήξη με το σύστημα–, απλώς διαθέτουν το απαραίτητο βλέμμα, είναι κάτοικοι, επισκέπτες που αντιλαμβάνονται αυτήν την πόλη, με το συμβολικό όνομα, ως Θεά, ως Θέα.
© Anne de Laubier, Ομόνοια
Θέα, προς το αρχιτεκτονικό αστικό τοπίο, Θέα από ένα παράθυρο «ανοικτό» στον κόσμο; Θεά με διάθεση αρχαιολατρίας ή μια ομφαλοσκοπική προέκταση του Έλληνα; Οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις παραμένουν αενάως ανοιχτές, το εγχείρημα συγκεκριμένο και άμεσο. Κι αν κάτι συγκρατεί ο ψηφιακός θεατής, δεν είναι ούτε η διάσταση ούτε το Θεά/Θέα, αφού ο ίδιος ο τίτλος αφήνει αναπάντητο το ερώτημα, αλλά την οπτική γωνία του κάθε βλέμματος που ζει μέσα σ’ αυτήν την ΑΘΗΝΑ ΘΕΑ.
© Sotiris Tsagatakis, Πετρούπολη
ΑΘΗΝΑ ΘΕΑ (ATHINA THEA): Ένα φωτογραφικό project της Γιάννας Ανδρεάδη με συλλογική συμμετοχή, που πρωτοπαρουσιάστηκε στο πλαίσιο της Athens Biennale /AGORA στις 22 Οκτωβρίου του 2013. Από τις 27 Νοεμβρίου και έως τις 18 Ιανουαρίου 2016 φιλοξενείται στο Cité de l' Arcitecture et du patrimoine, στο Παρίσι.
© Athina Tsiatsou, Καισαριανή
© Lina Bebi, Κεραμεικός
© Lizzie Calligas, Ομόνοια
© Nikos Kioussis, Μοναστηράκι
© Katerina Sclaveniti, Πειραιάς
© Elena Giamma, Πειραιάς
Κεντρική φωτογραφία: © Dimitra Kolovou, Μακρυγιάννη
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον φωτογράφο για την τέχνη της φωτογραφίας, τα ασπρόμαυρα και έγχρωμα καρέ και τον ρόλο της τεχνολογίας
Μια έκθεση φωτογραφίας για τα πρόσωπα και όχι τα προσωπεία
Με αφορμή τον εορτασμό της 100ής επετείου του Υπερρεαλισμού
Μιλήσαμε με τη φωτογράφο για την υποβρύχια φωτογραφία αλλά και για τα συνταρακτικά γεγονότα που στάθηκαν αφορμή να ξεκινήσει τη φωτογραφία
Η θεατρική διασκευή του Άσλεϊ Ρόμπινσον ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο Θέατρο Κνωσός
Ομορφιά και μηνύματα μέσα από εντυπωσιακά κλικ
Φωτογραφικά κλικς από το νέο Xiaomi 14T X Leica
Μια συζήτηση για την καλλιτεχνική φωτογραφία, το βραβείο «Lars Tunbjörk» και την ιατρική
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για το Έτος Κάφκα, η έκθεση φωτογραφίας καταγράφει την πατρίδα του συγγραφέα πριν την πτώση του Τείχους του Βερολίνου
Συμβαίνει τώρα στην πόλη. Από τον Θανάση Καρατζά και την Athens Voice.
20 χρόνια από τον θάνατο του κορυφαίου φωτογράφου
«Δες τη ζωή, δες τον κόσμο και γίνε αυτόπτης μάρτυρας στα μεγάλα γεγονότα»
Το χιούμορ και η γοητεία της άγριας ζωής σε μερικά κλικ
«Δεν ξέρω ποια γρανάζια κινούνται μέσα μας όταν κοιτάμε φωτογραφίες, ειδικά φωτογραφίες καλλιτεχνών όπως ο Cartier-Bresson, αλλά δεν είναι μόνο η όραση που δουλεύει, ούτε μονάχα η φαντασία»
Καλλιτέχνες και άνθρωποι της πόλης γέμισαν για τρεις μέρες το Cinobo Όπερα
Μιλήσαμε με τον φωτογράφο με αφορμή την έκθεση «RIDE AΘENS» στο ΚΠΣΙΝ
Λίγο πριν μεταμορφώσει με τη viral έκθεσή του το Cinobo Όπερα μιλάει στην Athens Voice
Έχετε ποτέ αναρωτηθεί, γιατί καθώς μεγαλώνουμε δεν ρωτάμε «γιατί»;
«Κάνα Δυο Φωτογραφίες» για πρώτη φορά στην Αθήνα – Το ξεχωριστό κινηματογραφικό αφιέρωμα που θα δούμε τον Σεπτέμβριο
Η ιστορία ενός πλανήτη υπό πίεση σε εικόνες που διεκδικούν βραβείο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.