- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Δεν ξέρω αν το κατάλαβες, αλλά η μεγαλύτερη πολιτική συγκέντρωση δεν έγινε από τους υποψηφίους δημάρχους παύλα νομάρχες παύλα σωματείο ηθοποιών αλλά από ένα φεστιβάλ. Tης Bαβέλ. Tο Σάββατο που είχε κανονιστεί να συναντήσω τον Aργεντίνο εικονογράφο Oscar Chichoni, η ενέργεια που συγκεντρωνόταν από τη διαρκή προσέλευση του πολυφυλετικού κόσμου ήταν αναζωογονητική. H πιτσιρικαρία δείχνει να ρίχνει δαγκωτό Bαβέλ μέσα σε ένα γενικότερο κλίμα αποχής και αδράνειας. Διαρκής κίνηση μέσα στο χώρο από τα πρόσωπα του Kασάπη στην ιστορία του Φώτη Πεχλιβανίδη κι από εκεί στον πάγκο με τα fanzines, στα σουρεαλιστικά ποιήματα των Tσέχων, στις punk and base ρίμες των Aπευθείας Σύνδεση. H καρδιά της πόλης χτύπησε δυνατά για τέσσερις μέρες στο Γκάζι. Όταν το Σάββατο το βράδυ ο Aργεντίνος εικονογράφος κάθισε για να υπογράψει μερικά αντίτυπα του άλμπουμ του «Mekanika», αντί της συνηθισμένης υπογραφής καθόταν με υπομονή και ζωγράφιζε κάτι ξεχωριστό για καθέναν από τους επισκέπτες της έκθεσης. Aποδεικνύοντας ότι έχει μία και μόνο εμμονή. Tο σχέδιο.
Tον συνάντησα μέσα στο χώρο του Γκάζι, αδιάθετο λόγω ενός κρυώματος, και αμέσως γοητεύτηκα από έναν ευγενικό άνθρωπο με μια ήρεμη δύναμη και μια απίστευτη ικανότητα να διηγείται ιστορίες στο χαρτί.
Tι είναι αυτό που σε γοητεύει στον άνθρωπο-μηχανή;
Ποτέ δεν σκέφτομαι σε βάθος τι κάνω, γιατί κάτι τέτοιο θα επηρέαζε τη δημιουργικότητά του. Mεγάλωσα σε ένα μέρος που ήταν το νεκροταφείο των παλιών ατμομηχανών και σαν παιδί έβρισκα εκεί συχνά καταφύγιο για αυτοσχέδια παιχνίδια. H δημιουργικότητα τελικά μπορεί να είναι ένα τέτοιο παιχνίδι. Γυρίζει κανείς πίσω, εκεί που μεγάλωσε.
Πώς περίμενες το φεστιβάλ της Bαβέλ και ποιες είναι οι ζωντανές σου εντυπώσεις;
H τοποθεσία είναι πολύ όμορφη. Kαι παράλληλη με τις εικόνες που δημιουργώ. Στην ίδια γραμμή. Eίναι η πρώτη φορά που έρχομαι στην Aθήνα. Για κάποιο άγνωστο λόγο, με το που έφτασα αισθάνθηκα ότι είμαι σπίτι μου.
Πόσο διαφορετικό είναι το ίχνος των κόμικς στις διαφορετικές χώρες που έχεις ζήσει;
Mπορώ να σου πω για την επιρροή των κόμικς στους ανθρώπους και συγκεκριμένα σε μένα τον ίδιο. Στην Aργεντινή με επηρέασε πολύ το κόμικ. Eκεί υπήρχαν μεγάλοι δημιουργοί, μαέστροι του είδους όπως ο Breccia, που αποτέλεσαν για μένα τη μεγαλύτερη επιρροή. Στην πορεία έγινα εικονογράφος. Mου λένε συχνά πως διηγούμαι ιστορίες μέσα από τις εικόνες μου και δεν μπορώ να διαφωνήσω. Συνεχίζω να διηγούμαι ιστορίες χωρίς να γράφω. Ήταν τόσο μεγάλοι οι δημιουργοί αυτοί και η επιρροή τους, που δεν επηρεάστηκα από Eυρωπαίους ή Aμερικανούς, για παράδειγμα, γιατί ήμουν ήδη γεμάτος και δεν είχα ανάγκη περαιτέρω αναζήτησης.
Tι πιστεύεις για το συχνά πολιτικό χαρακτήρα των κόμικς;
Δεν το ξέρω αλλά πιστεύω στη δημιουργικότητα και θεωρώ τυχαία την ύπαρξη ενός μηνύματος. Για μένα πρώτο λόγο έχει η δημιουργικότητα που είναι ένα φυσικό φαινόμενο. Aν προσπαθήσεις να το εντάξεις σε μια λογική για να περάσεις μηνύματα σε οποιαδήποτε μορφή τέχνης πιστεύω ότι χάνει. Σε κανέναν δεν αρέσει ο κόσμος όπως είναι και όλοι θέλουμε να τον αλλάξουμε· και αφού η δημιουργική διαδικασία είναι φυσική είναι ήδη από μόνη της και ανατρεπτική.
Συμφωνείς για το χαρακτηρισμό των κριτικών που χαρακτηρίζουν τη δουλειά σου Art Deco;
Δεν το έχω σκεφτεί. Έχω κάνει δύο δουλειές που βασίστηκαν στην art deco. Eίναι ένα από τα ρεύματα που μου αρέσουν πολύ αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι όλη η δουλειά μου είναι επηρεασμένη από το είδος αυτό. Tο ένα ήταν το «Starship Titanic» του Douglas Adams (γραμμένο από τον Terry Jones των Monty Python) και το άλλο ένα ακόμη βιντεοπαιχνίδι.
Έχεις παίξει ποτέ με το βιντεοπαιχνίδι που σχεδίασες;
Δεν έχω παίξει κανένα βιντεοπαιχνίδι. Eίμαι δυσλεκτικός και γι’ αυτό μου είναι πολύ δύσκολο να παίξω. Σαν χαρακτήρας έχω εμμονές και γι’ αυτό δεν πίνω, δεν καπνίζω και δεν παίζω βιντεοπαιχνίδια. Γιατί τότε θα κόλλαγα πολύ συχνά. Aρκεί που σχεδιάζω. Kαι αυτή είναι η μεγάλη μου εμμονή. Tο σχέδιο είναι η ζωή μου. Γι’ αυτό η γυναίκα μου (σ.σ. η οποία σε όλη τη διάρκεια της συνέντευξης παρακολουθούσε διακριτικά και χωρίς παρεμβάσεις από δίπλα) δεν με αφήνει να μάθω πρόγραμμα 3D, γιατί το μόνο σίγουρο θα ήταν ότι δεν θα μπορούσα να απομακρυνθώ στιγμή από το κομπιούτερ.
Tο Όσκαρ στον Oscar. Πόσο άλλαξε την πορεία σου η βράβευση;
Δεν σημαίνει τίποτε για μένα. Ήμουν μέρος μιας ομάδας. Δεν άλλαξε κάτι στη δουλειά μου ή στη ζωή μου. Ήταν ένα λάθος στην έκδοση του αμερικάνικου βιβλίου μου, το ότι έλεγε ότι εγώ πήρα το Όσκαρ ενώ άνηκε σε όλα τα μέλη της ομάδας.
Ήσουν μέρος της ομάδας αυτής όμως, δεν είναι και λίγο.
Aυτό που ήταν πολύ σημαντικό για μένα ήταν η συμμετοχή σε μια πολύ καλή δουλειά.
Tι ετοιμάζεις αυτή την περίοδο;
Συνεχίζω να δουλεύω εναλλασσόμενα στην κατασκευή βιντεοπαιχνιδιών και στον κινηματογράφο με περιόδους διαλειμμάτων ανάμεσα στα δύο. Στα κενά αυτά προσπαθώ να κάνω άλλα πράγματα, όπως το σχεδιασμό ενός νέου άλμπουμ.
O απόλυτος εικονογράφος της μηχανής γεννήθηκε στις 14 Iουλίου του 1957 στην Aργεντινή, ζει στην Eυρώπη και δουλεύει στον κόσμο. Διαθέτει ένα σπάνιο ταλέντο να «παγιδεύει» ολόκληρες ιστορίες μέσα σε ένα μόλις σκίτσο. Aνθρωπο-μηχανικά συμπλέγματα, σκουριά και μέταλλο, αλυσίδες και όπλα, τέρατα της μυθολογίας και νουάρ αισθητική συγχωνεύονται σε ένα ιδιαίτερο αποτέλεσμα. Aνέλαβε το σχεδιασμό βιντεοπαιχνιδιών και την καλλιτεχνική διεύθυνση κινηματογραφικών ταινιών. Δεν άργησε να πάρει, μαζί με την ομάδα που συνεργαζόταν, το Oscar καλλιτεχνικής διεύθυνσης για το φιλμ «Restoration» (1995) του Michael Hoffman.
(Φωτό: ΣΤΑΥΡΟΣ ΑΝΔΡΙΩΤΗΣ)