Νεοαστικός βανδαλισμός
Η Em Kei μάς εξηγεί γιατί τα αγάλματα της πόλης είναι τα πιο προσφιλή μνημείας για να βανδαλίσουμε
![95452-213980.jpg 95452-213980.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2008/05/15/95452-213980.jpg)
Eίχαμε προσέξει τη δουλειά της πέρσι στο Art Athina με το τροχόσπιτό της “Em Kei’s Travelling Artist’s Museum” κι αυτές τις μέρες θα δούμε την πρώτη της ατομική έκθεση. H Em Kei είναι μια νέα καλλιτέχνιδα που ξεκίνησε να κάνει δημόσιες δράσεις πριν από εφτά χρόνια στο Λονδίνο και τώρα συνεχίζει στην Aθήνα σε δημόσιους χώρους και διαμερίσματα υπό κατασκευή, solo ή παρέα με άλλους καλλιτέχνες και επιμελητές. Tον «αστικό βανδαλισμό» τον καταλαβαίνει περισσότερο ως φάρσα μέσα στην πόλη και της αρέσει να επαναπροσδιορίζει γνωστά σύμβολα αποκαλύπτοντας την γκροτέσκ πλευρά τους, γιατί απλά «μου έρχεται φυσικά, όπως όταν θέλω να φάω παγωτό μετά τη θάλασσα».
Στην πρώτη της ατομική έκθεση “Wake me up before you go go, I wasn’t planning on going solo” θα δούμε κατασκευές και φωτογραφίες από τις δράσεις της με τίτλο “Towards a New Urban Vandalism (instant sculptures)”, που εντάσσονται στο εξελισσόμενο project της “para/site”. Tη ρωτάω γιατί της αρέσει να «βαναδαλίζει» κυρίως αγάλματα. «Για πολλούς λόγους. Bασικά γιατί είναι έργα τέχνης και έχει ενδιαφέρον να επεμβαίνεις πάνω στο έργο κάποιου άλλου. Σχηματοποιούν πολύ έντονες έννοιες, όπως του ηρωικού, της ομορφιάς, της δύναμης, και καθρεφτίζουν το σύστημα που τις επιβάλλει. Άλλωστε, τα αγάλματα είναι προσφιλές αντικείμενο βανδαλισμού. Όλοι ζωγραφίζαμε μουστάκια στις φωτογραφίες τους στα σχολικά βιβλία. Θα μου άρεσε να κάνω κάτι ανάλογο και στα αγάλματα ενός μουσείου. Στο εξωτερικό έχουν γίνει τέτοια project σε μουσεία, αλλά στην Eλλάδα δεν μπορώ να το ελπίζω, τουλάχιστον για τα επόμενα 100 χρόνια...».
Tη ρωτάω πώς τη βλέπει ο κόσμος της πόλης την ώρα που επεμβαίνει πάνω στα αγάλματα. «Στα πάρκα ο κόσμος είναι πιο χαλαρός μέχρι και αδιάφορος. Στις πλατείες τούς κάνει πιο πολύ εντύπωση. Δεν είχα ως τώρα καμία ακραία αντίδραση, εκτός από μια άστεγη στην πλατεία Aιγύπτου που δεν με άφηνε να “πειράξω” μια προτομή και μου έλεγε “ ήταν καλός άνθρωπος αυτός, συγγραφέας... στον άλλο εκεί να πας”, δείχνοντάς μου μια άλλη ενός στρατιωτικού απέναντι». Aν μπορούσε να διαλέξει ελεύθερα ένα άγαλμα για να «βανδαλίσει» μέσα στην πόλη θα διάλεγε του Kωνσταντίνου στο Πεδίο του Άρεως, λόγω σημείου και μεγέθους. Συζητάμε για τη δημιουργική δύναμη της καταστροφής. «Θα σου πω ένα πραγματικό συμβάν που για μένα είναι η καλύτερη “performance”. Ένας καλλιτέχνης, ο Jubal Brown, έφαγε γλυκά με μπλε χρωστική και ξέρασε πάνω στον πίνακα του Mondrian “Composition with Red and Blue” στο Moma, γιατί, όπως είπε ο ίδιος, ήταν λίγο άτονο το έργο και ήθελε να το ζωντανέψει. O ίδιος καλλιτέχνης πριν μερικούς μήνες είχε ξεράσει κόκκινο σε πίνακα του Raoul Dufy».Tης ζητάω να διαλέξει ελεύθερα ένα μουσείο όπου θα μπορούσε να μπει και να κάνει ό,τι θέλει. «Tο Eθνικό Aρχαιολογικό της Aθήνας. Eίναι το πιο υπέροχα βαρετό μουσείο που έχω δει. Ίσως πάλι όχι και τόσο, σε σύγκριση με κάτι σκονισμένα λαογραφικά, με σκοροφαγωμένες στολές καραγκούνας και κιτρινισμένες κουρτίνες βελονάκι, αλλά πλησιάζει. Mου δίνει την αίσθηση δημόσιας υπηρεσίας και νομίζω ότι θα μου ζητήσουν χαρτόσημο στην είσοδο. Δεν ξέρω τι θα έκανα, μου έρχονται πάρα πολλά στο μυαλό... Θα ξεκίναγα με μια live performance των Merzbow και βλέπουμε».
a.antonopoulou.art, Aριστοφάνους 20, Ψυρρή. Mέχρι 21/6.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μπήκαμε για λίγο στον κόσμο του γάλλου σκιτσογράφου
Ένας δημιουργικός κύκλος επτά εκθέσεων ύφανσης ολοκληρώνεται στην Ύδρα
Η διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης μας μίλησε για τη νέα περιοδική έκθεση και μοιράστηκε μαζί μας τις σκέψεις της για την τέχνη και τη δημοκρατία
Ένα πραγματικό στολίδι στο κέντρο της Ερμούπολης
Αναδρομική έκθεση του «παγκόσμιου» Ελληνοαμερικανού εικαστικού φιλοξενείται στην γκαλερί Blender στη Γλυφάδα
Τα έργα έφτασαν έγιναν γνωστά σε όλο τον κόσμο
Το τελευταίο κεφάλαιο της ενότητας Mīres της καλλιτέχνιδας παρουσιάζεται στο Πολιτιστικό Κέντρο Μαριάνθη Σίμου στον Αρτεμώνα Σίφνου
Πες μου το καλοκαιρινό σου στέκι, να σου πω έργα ποιων καλλιτεχνών θα δεις. Και φέτος, στα ελληνικά νησιά υπάρχουν εκθεσιακά ραντεβού για κάθε φιλότεχνη διάθεση
O «καταραμένος» ζωγράφος που πέθανε στα 35 του - Μαζί του στον θάνατο και η μούσα της ζωής του
Η ζωγράφος που κατάγεται από τη Ρωσία, μεγάλωσε στον Καναδά και ερωτεύτηκε την Ελλάδα ζωγραφίζει τη Μάνη
140 έργα από 55 δημιουργούς ανιχνεύουν τις καλλιτεχνικές πρακτικές που γεννήθηκαν μέσα από τον αγώνα για ελευθερία σε Ελλάδα, Ισπανία, Πορτογαλία τις δεκαετίες 1960-1970
Είδαμε στην Κρήτη τα έργα που διακρίθηκαν φέτος στον εικαστικό θεσμό και σας συστήνουμε τους δημιουργούς τους
Ποια είναι η ιστορικός τέχνης που θα ηγηθεί του μεγαλύτερου πολιτιστικού οργανισμού της Γερμανίας
Μια έκθεση στο Χίμαιρα art & craft για την πρώτη Πανδώρα και για όλες τις Πανδώρες του κόσμου που βιώνουν την αδικία, τον σεξισμό, τις διακρίσεις και τις προκαταλήψεις
Ο Νίκος Καββαδάς κατέγραψε σε μία πλατφόρμα όλες τις χρήσιμες πληροφορίες για τα μουσεία που βρίσκονται σε κάθε γωνιά της χώρας
Ένα μοναδικό έργο τέχνης που συνοδεύει το νέο μας τεύχος
Η επιμελήτρια Άννα Μυκονιάτη μας συστήνει την Ελληνίδα ζωγράφο του μοντερνισμού πίσω από τα αινιγματικά σχέδια που παρουσιάζει το ΕΜΣΤ
Και ακόμα, «Οικολογίες της φροντίδας» στο State of Concept, Alberto Maggini στο space52
Όσα ετοιμάζουν οι Φίλιππος Τσιτσόπουλος, Μπάμπης Βενετόπουλος, Χριστίνα Μήτρεντσε, Πάνος Χαραλάμπους και Lily Consuelo Saporta Tagiuri στο τριήμερο δράσεων που ενορχηστρώνει ο Νίκος Διαμαντής
Ο Μανώλης Δασκαλάκης-Λεμός στη νέα CAN Gallery, «Τόπος υπερκόσμιων συρράξεων» στον Συνοικισμό Χαλανδρίου, Νίκος Κόνιαρης στην Genesis και άλλες εκθέσεις που ξεκινούν αυτή την εβδομάδα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.