Η locus athens έχει προσκαλέσει την Rowena Hughes να πραγματοποιήσει μια έρευνα στη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη και στο Μουσείο Ιστορίας του Πανεπιστήμιου Αθήνων, δημιουργώντας μια σειρά νέων έργων.
Η έρευνα της Hughes έχει επικεντρωθεί σε σπάνια βιβλία από τις δύο συλλογές. Αυτό που κυρίως ενδιαφέρει την καλλιτέχνιδα είναι ο τρόπος με τον οποίο διαφορετικοί – φαινομενικά – τρόποι σκέψης διαμορφώνουν την αντίληψή μας για τον κόσμο. Στην έκθεση αυτή, η καλλιτέχνιδα παρουσιάζει αφενός το οριζόντιο σκεπτικό, όπου η μαθηματική σκέψη και οι αυστηροί κανόνες ορίζουν τη λογική και αφετέρου μια συναισθηματική αντίληψη των πραγμάτων που έχει τη δυνατότητα να μας παρασύρει πέρα από τη γλώσσα και να μας μεταφέρει εκεί όπου η ύλη μιλάει από μόνη της. Η Hughes περιγράφει αντιφατικούς τρόπους κατανόησης του κόσμου, πλάθοντας έναν εσωτερικό διάλογο μεταξύ τους. Παίζει με τις διαφορετικές καταστάσεις, με συστήματα πιθανοτήτων και λογικής. Στη δουλειά της επαναπροσδιοριζεί φαινομενικά αντίθετες όψεις και τις παντρεύει, ώστε παιχνίδια της τύχης να οδηγήσουν σε νέες γεωμετρίες, ώστε ο κόσμος να συνομιλεί με το χάος και το παράλογο με τη λογική.
Μελετώντας συστηματικά τις συλλογές της Γενναδείου Βιβλιοθήκης και του Μουσείου Ιστορίας του Πανεπιστήμιου Αθηνών η Hughes εστίασε την προσοχή της όχι μόνο στις συλλογές αυτές καθ’αυτές αλλά και στους θεσμούς μέσω των οποίων μεταδίδεται η γνώση. Πυκνά στρώματα ιστορίας γίνονται τώρα ρευστά, εξωστρεφή και ενεργοποιούνται με την αντίληψη και την αποδοχή του αναγνώστη και του επισκέπτη. Αυτή η ένταση μεταξύ στασιμότητας και διαρκούς ροής είναι κεντρικό στοιχείο στη δουλειά της καλλιτέχνιδας, όπου ανάμεσα σε ταξινομημένα μουσειακά αντικείμενα διοχετεύεται ορμητικά η βιωμένη εμπειρία. Οι μουσειακές προθήκες μετατρέπονται σε γλυπτά στα οποία τοποθετούνται φωτογραφίες, κινούμενες εικόνες, αρχειακά βιβλία. Οι προθήκες του μουσείου μετά από τις επεμβάσεις της Hughes δεν ερμηνεύονται πια ως αντικειμενικές εξιστορήσεις. Προτείνουν ρήξεις στο χειρισμό της γραφής, της ανάγνωσης και στο πως βιώνουμε τις εμπειρίες, τα γεγονότα και την ιστορία.
Συντονισμός - Μουσείο Ιστορίας του Πανεπιστήμιου Αθηνών. Επιμέλεια locus athens/Μαρία-Θάλεια Καρρά.
Διεύθυνση: Μουσείο Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Θόλου 5, Πλάκα. 'Ωρες λειτουργίας: Δευτέρα – Παρασκευή 9.30 πμ – 2.30 μμ και Κυριακή 29.3 & 5.4 & 26.4 11 πμ – 4 μμ. Διάρκεια: 20 Μαρτίου – 26 Απριλίου
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Εστιάζει στη σχέση του με τη γαλλική πρωτεύουσα και την περίοδο που συναντήθηκε με τους Τζιακομέτι και Πικάσο
Η έκθεσή της Terra Cognita είναι ένα προσκύνημα σε άγνωστους τόπους
Όλοι οι καταξιωμένοι Έλληνες καλλιτέχνες έχουν εκπροσωπηθεί με έργα τους
Μέσα από τα έργα, καλλιτέχνες και επιστήμονες εμβαθύνουν σε πολλά ζητήματα
Τι θα δούμε σε γκαλερί και σε χώρους τέχνης της Αθήνας;
Είναι το μεγαλύτερο ποσό που έχει δοθεί ποτέ για σουρεαλιστικό πίνακα
Ο καλλιτέχνης μάς μυεί στη βεξιλολογία μέσα από την έκθεση Waving Through Folklore
Μεταξύ άλλων, θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση με αφορμή την επέτειο των 100 ετών από την έκδοση του πρώτου «Μανιφέστου του Σουρεαλισμού
Η έκθεση φιλοξενείται στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά, στην Αθήνα
Μιλήσαμε με την εικαστικό για το δαιδαλώδες ασπρόμαυρο installation που εγκαινιάζει αύριο
Ποιες εκθέσεις κάνουν εγκαίνια αυτές τις μέρες σε μεγάλα μουσεία και γκαλερί της Αθήνας
«Η αρχαία ελληνική τέχνη διδάσκει την αρμονία, που είναι το ζητούμενο στη ζωή και την τέχνη»
Oκτώ τουλάχιστον συντηρητές εργάζονται για χρόνια
Εκτίθενται έργα των Ηλία Μακρή, Ανδρέα Πετρουλάκη και Στάθη Σταυρόπουλου («Στάθης»)
Γνωστός για τα πορτρέτα του και για τις σκηνές από το Camden Town στο βόρειο Λονδίνο
Στην γκαλερί Donopoulos International Fine Arts, «ακούγονται» τραγούδια που κάποιοι τα χορεύουν ακόμα στο μπαρ Berlin
Παρουσιάζονται περισσότερα από 100 έργα του δημιουργού που αγαπούσε τον σουρεαλισμό
Ο καλλιτέχνης που έχει χαρακτηριστεί ως το «Φάντασμα της Παλιάς Αμερικής»
Οι εκθέσεις που ξεχωρίσαμε σε 3 γκαλερί και ένα μεγάλο μουσείο της Αθήνας
Επιλεγμένοι ελληνικοί μύθοι, συναντούν τα ακραία ξεσπάσματα της φύσης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.