- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
«Δεν είμαι κολλημένος με τη Μαντόνα, ούτε την έχω μυθοποιήσει» δηλώνει ο Γιώργος, τσεκάροντας αν το παστίτσιο είναι έτοιμο. «Απλώς, ξεκίνησα να τη ζωγραφίζω και δεν σταμάτησα» προσθέτει.
Ο Γιώργος Κάλλας ζωγραφίζει τα τελευταία τέσσερα χρόνια αποκλειστικά τη Μαντόνα. Κίτρινο, μπλε ελεκτρίκ, στρας, χρυσό, μαύρο, μπογιές και σπρέι σε καμβάδες, στους τοίχους του σπιτιού του, στους δρόμους της πόλης με στένσιλ. Ακόμα κι ένα τατουάζ στο σώμα του, με την λέξη Erotica.
Η πρώτη του κασέτα Μαντόνα ήταν το I ’m Βreathless, που αγόρασε στα δέκα του από το συνοικιακό δισκάδικο στη Νέα Μηχανιώνα, όπου μεγάλωσε. Αργότερα παρήγγειλε με αντικαταβολή, από το Discobole στην Αθήνα, ό,τι είχε σχέση με «αυτήν που έχει βγάλει τα βυζιά στο μεϊντάνι», όπως φώναζε η μητέρα του κάθε φορά που έβλεπε τη Μαντόνα.
Χαζεύουμε το show στο Like a Virgin. Οι εποχές ’80 και ’90 της Μαντόνα είναι οι αγαπημένες του. Τον ακούω να μονολογεί: «Ποιος θα το πίστευε ότι ένα τσόκαρο, μια χωριάτισσα, θα έκανε αυτή την καριέρα; Δήλωνε ότι θέλει να γίνει πιο διάσημη κι απ’ τον Θεό και την παίρνανε στα σοβαρά…». Την ξεχωρίζει και την εκτιμάει, επειδή θεωρεί ότι είναι ο μόνος άνθρωπος που μπορεί να θίγει θέματα ταμπού, τόσο προκλητικά, χωρίς να κολλάει στη λογοκρισία. «Με εμπνέουν όμως κι άλλες φιγούρες, κι άλλοι καλλιτέχνες, και νομίζω ότι τώρα θ’ αρχίσω να ζωγραφίζω χαρακτήρες από B-movies…»
Σ’ έναν τοίχο στα Εξάρχεια, πάνω από ένα «Α» της αναρχίας, ο Γιώργος έχει κάνει μια Μαντόνα με στένσιλ. «Δεν είμαι πολιτικοποιημένος και δεν έχω καμία ιδεολογία πίσω απ’ αυτό που κάνω. Όπως προσθέτουν στην πόλη πράγματα που ίσως δεν με αφορούν, έτσι κι εγώ βάζω ένα στένσιλ. Δεν θέλω να θεωρούμαι street artist, ούτε το κάνω για να προκαλέσω» εξηγεί.
Ο Γιώργος Κάλλας είναι μάλλον απλώς αυθεντικά pop…
Η δουλειά του - Η έκθεση
Στις 25 Σεπτεμβρίου, δυο μέρες πριν την πολυαναμενόμενη συναυλία της Μαντόνα στην Αθήνα, ανοίγει η έκθεσή του Γιώργου Κάλλας, “Kiss my art, Madonna”. Στην πρώτη ατομική του έκθεση θα παρουσιάσει στην γκαλερί Spilioti Projects 21 έργα του –πορτρέτα και στένσιλ– με θέμα τη Μαντόνα. «Ήθελα πολύ να τη ζωγραφίσω και σε άλλες, πιο “παπαρατσιακές” στιγμές, αλλά δεν πρόλαβα» λέει ο Γιώργος.
Η άλλη μισή δουλειά του βρίσκεται στους δρόμους της Αθήνας, στα στένσιλ στου Ψυρρή, στην Αιόλου, στα Εξάρχεια, στην Ασκληπιού…
Τι θα έκανε η Μαντόνα, αν ποτέ στεκόταν μπροστά στους πίνακές του; “She is not me” θα έλεγε απαξιωτικά, απαντάει με σιγουριά ο Γιώργος.
Φωτό: CHARLIE MAKKOS
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι είδαμε στη μεγάλη αναδρομική έκθεση του σπουδαίου καλλιτέχνη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Ένα σπίτι του αθηναϊκού Μεσοπολέμου μετατρέπεται σε εφαλτήριο πολιτισμού
Πρόσωπα, σώματα και μορφές, συνθέσεις και γεωμετρικές φόρμες, φυτά και ζώα γίνονται εφαλτήρια της αιώνιας αναζήτησης του ανθρώπινου ψυχισμού
Από το μεγάλο πρότζεκτ στο Γουλανδρή μέχρι την αναδρομική του Σπύρου Πώρου
Μιλήσαμε με την εικαστικό για την έκθεσή της «Error 404: Reality Not Found» και την απόσταση ανάμεσα στην παιδική αθωότητα και την ενήλικη ματαιοδοξία
9 καλλιτέχνες συνομιλούν μέσω της ζωγραφικής και της γλυπτικής
Τα πιο χαρακτηριστικά έργα από τις δύο πιο πρόσφατες εκθέσεις του στη χώρα μας, όπου εντοπίσαμε στοιχεία «ελληνικότητας».
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.