Εικαστικα

Ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος δωρίζει 6 νέα έργα στο Μουσείο Γκούγκενχαϊμ του Μπιλμπάο

Η συλλογή Δ. Δασκαλόπουλου διευρύνει τα σύνορα της σύγχρονης Τέχνης

Γιώργος Δήμος
Γιώργος Δήμος
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Δημήτρης Δασκαλόπουλος
Δημήτρης Δασκαλόπουλος © Jeff J Mitchell/Getty Images

Η προσφορά της συλλογής Δημήτρη Δασκαλόπουλου στη σύγχρονη Τέχνη συνεχίζεται στο Μουσείο Γκούγκενχαϊμ του Μπιλμπάο

Συνεχίζοντας την πολιτική της για διάχυση της σύγχρονης τέχνης στο ευρύ κοινό, μέσα από τη δράση μεγάλων διεθνών μουσείων, η Συλλογή του Δημήτρη Δασκαλόπουλου πραγματοποιεί μια νέα δωρεά 6 έργων σύγχρονων καλλιτεχνών προς το Μουσείο Γκούγκενχαϊμ του Μπιλμπάο. Συγκεκριμένα, στη συλλογή του μουσείου θα προστεθούν έργα των Μάθιου Μπάρνι, Τζον Μποκ, Κέντελ Γκιρς, Guyton/Walker, Μάρτιν Κιπενμπέργκερ και Κίκι Σμιθ από την προσωπική συλλογή του επιχειρηματία και λάτρη της τέχνης Δημήτρη Δασκαλόπουλο.

Η νέα αυτή δωρεά εμπλουτίζει σημαντικά τη συλλογή του Μουσείου Γκούγκενχαϊμ του Μπιλμπάο, εισάγοντας νέα έργα τα οποία συνδυάζουν μεικτά μέσα και φιλόδοξες κλίμακες και διευρύνοντας παράλληλα τον κατάλογο των διεθνώς αναγνωρισμένων καλλιτεχνών του. Το Γκούγκενχαϊμ Μπιλμπάο εντάσσεται στους μεγάλους διεθνείς οργανισμούς που γίνονται αποδέκτες έργων της Συλλογής και εξασφαλίζεται έτσι η απαραίτητη φροντίδα τους ώστε να διατηρηθούν για τις μελλοντικές γενιές και να παραμείνουν σε διάλογο με την τέχνη του μέλλοντος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα έργα της δωρεάς, αποτέλεσαν μέρος της έκθεσης με τίτλο «Το Φωτεινό Διάστημα», που το Γκούγκενχαϊμ Μπιλμπάο φιλοξένησε το 2011, με περίπου 60 έργα της Συλλογής Δημήτρη Δασκαλόπουλου, σε επιμέλεια της Νάνσι Σπέκτορ και της Κατερίνε Μπρίνσον (από το 2017 Daskalopoulos Curator, Contemporary Art).

Για 30 χρόνια, η Συλλογή Δημήτρη Δασκαλόπουλου λειτουργεί ως θεματοφύλακας της τέχνης και της ανθρώπινης δημιουργικότητας και ακολουθεί ανοιχτή πολιτική δανεισμού, απηχώντας τη φιλοσοφία του δημιουργού της ότι η τέχνη έχει νόημα μόνο εφόσον είναι προσβάσιμη σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κοινό. Συνέπεια αυτής της νοοτροπίας ήταν η δωρεά του μεγαλύτερου μέρους της, περισσότερων από 350 έργων, σε 4 μεγάλα Μουσεία (ΕΜΣΤ, πινακοθήκη μοντέρνας Τέχνης Τέιτ, Γκούγκενχαϊμ Νέας Υόρκης και MCA Σικάγο) το 2022, μια πρακτική που συνεχίζεται και με άλλους μεγάλους πολιτιστικούς οργανισμούς.

Τα έργα της δωρεάς είναι τα εξής:

Μάθιου Μπάρνι | Cremaster 5 - 1997

Μάθιου Μπάρνι | Cremaster 5 - 1997
Μάθιου Μπάρνι | Cremaster 5 - 1997
Μάθιου Μπάρνι | Cremaster 5 - 1997
Μάθιου Μπάρνι | Cremaster 5 - 1997

Φιλμ 35 mm, laser disk, πολυεστέρας, ακρυλικό, βελούδο και ασήμι | 91,4 x 121,9 x 94 εκ. Έγχρωμο φιλμ 35 mm με ήχο 54 λ. και 30 δλ.

Τζον Μποκ | Palms - 2007

Τζον Μποκ | Palms - 2007
© Τζον Μποκ | Palms - 2007

Έγχρωμο βίντεο με ήχο 59 λ. και 14 δλ., αυτοκίνητο και διάφορα αντικείμενα. Διαστάσεις μεταβλητές.

Κέντελ Γκιρς | Akropolis Now - 2004

Κέντελ Γκιρς | Akropolis Now - 2004
© Κέντελ Γκιρς | Akropolis Now - 2004

Αγκαθωτό πλέγμα και μεταλλικά ράφια 300 x 900 x 50 εκ.

Guyton/Walker | Untitled - 2008

Guyton/Walker | Untitled - 2008
© Guyton/Walker | Untitled - 2008

Εκτύπωση inkjet και μεταξοτυπία σε καμβά, εκτύπωση inkjet σε λιθοδομή, δοχεία μπογιάς, και εκτυπώσεις inkjet. Διαστάσεις μεταβλητές.

Μάρτιν Κιπενμπέργκερ | Untitled. Invention of a Joke - 1993

Μάρτιν Κιπενμπέργκερ | Untitled. Invention of a Joke - 1993
Μάρτιν Κιπενμπέργκερ | Untitled. Invention of a Joke - 1993

Λάδι σε καμβά 240 x 200 εκ.

Κίκι Σμιθ | Field Operation - 1994

Κίκι Σμιθ | Field Operation - 1994
© Κίκι Σμιθ | Field Operation - 1994

25 τραπέζια από μπρούντζο σιλικόνης και 61 στοιχεία λεμφικού συστήματος από φωσφορικό μπρούντζο. Διαστάσεις μεταβλητές.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ρόζα Μπότσαρη
Ρόζα Μπότσαρη: Η καλλονή κόρη του αγωνιστή Μάρκου Μπότσαρη

Η φτώχεια, ο πόλεμος, η απουσία του πατέρα της, η αρπαγή της από τους Τούρκους, ο τίτλος της πρώτης «κυρίας επί των τιμών» της βασιλικής αυλής, ο αταίριαστος γάμος και το ιστορικό πορτραίτο

«City lines. Γραμμές των πόλεων», Πηνελόπη Γατσά
Πηνελόπη Γατσά, τι θέλουν να μας πουν οι Γραμμές των πόλεων;

«Οι γραμμές των πόλεων είναι παντού γύρω μας. Αλλά είναι μπερδεμένες. Η καθαρότητα των γραμμών καθορίζει τη σκέψη». Μιλήσαμε με την καλλιτέχνιδα για την έκθεσή της στην γκαλερί Μελάνυθρος

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.