- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Νικόλας Κονταξής: Το Καλλιμάρμαρο μετράπηκε σε καμβά σύγχρονης τέχνης
Το έργο «Yes I can» προβλήθηκε στο γήπεδο, με αφορμή τα εγκαίνια της έκθεσής του «Catch me»
Το γεμάτο χρώματα έργο του Νικόλα Κονταξή «φώτισε» το Καλλιμάρμαρο, ως ένα μήνυμα έμπνευσης και συμπερίληψης
Ο Νικόλας Κονταξής δεν μιλά αλλά εκφράζεται μέσω της τέχνης του, μέσα απο τους γεμάτους χρώματα και ένταση καμβάδες του. Ένα παιδί που βασανίζεται από επιληπτικές κρίσεις από την ηλικία των 15 μηνών, βρήκε καταφύγιο στην τέχνη. Με ό,τι υλικά έβρισκε μπροστά του, άρχισε να φτιάχνει έργα και να «μιλά» μέσα από αυτά. Αυτά τα έργα έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο Μουσείο Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, στην έκθεση «Catch me», που εγκαινιάστηκε στις 19 Μαρτίου. Στο πλαίσιο των εγκαινίων της, φωταγωγήθηκε για πρώτη φορά το Καλλιμάρμαρο από ένα έργο τέχνης.
Νικόλας Κονταξής: Εντυπωσιακές φωτογραφίες από το Καλλιμάρμαρο
Για πρώτη φορά στην ιστορία, το Καλλιμάρμαρο μετατράπηκε σε ζωντανό καμβά σύγχρονης τέχνης, το στάδιο γέμισε χρώματα και ελπίδα, στέλνοντας παράλληλα και ένα ηχηρό μήνυμα έμπνευσης και συμπερίληψης με το έργο που έχει άλλωστε τον ελπιδοφόρο τίτλο «Yes I can» (Ναι, μπορώ). Δεν ήταν δυνατόν να μείνει ασυγκίνητο το κοινό από αυτό το εντυπωσιακό γεγονός, ειδικά αν αναλογιστούμε τις συνθήκες υπό τις οποίες δημιουργεί ο Νικόλας Κονταξής, έχοντας βιώσει πάνω από 75.000 επιληπτικές κρίσεις... Ο καλλιτέχνης μετατρέπει τις κρίσεις του σε τέχνη μέσα από έργα μεγάλης κλίμακας, θυμίζοντάς μας πόση δύναμη έχει η τέχνη και η καλλιτεχνική έκφραση. Γι' αυτό άλλωστε και θεωρείται από τους πλέον ανερχόμενους καλλιτέχνες της γενιάς του, ενώ έχει συμπεριληφθεί στη λίστα του Forbes με τα μεγαλύτερα ταλέντα «Under 30». Τα έργα του χαρακτηρίζονται άλλωστε από ένα εντυπωσιακά «δομημένο χάος».
Όπως ανέφερε η μητέρα του, Krisann Kontaxis στη συνέντευξη που έδωσε πριν από λίγες ημέρες στην Athens Voice, «Ο γιος μου πειραματιζόταν με ό,τι υλικά έβρισκε μπροστά του. Μπαχαρικά, καφέ, λάδι, ακόμα και στάχτη. Πράγματα που ανακάλυπτε συνεχώς στο περιβάλλον του. Οι κρίσεις του τον καταρράκωναν και το γεγονός ότι έμαθε να δουλεύει «στο έδαφος» όπου είχε πέσει, ήταν από τα πιο σημαντικά στο ταξίδι του. Η τέχνη τον περιέθαλψε, του είπε ότι δεν έχει σημασία το ότι έπεσε και πως είναι εκεί για αυτόν».
Επομένως, η φωταγώγηση του Καλλιμάρμαρου από το συγκεκριμένο έργο τέχνης του Νικόλα Κονταξή σηματοδότησε μία ιστορική στιγμή για την Αθήνα, ενώνοντας τέχνη, πολιτισμό και ιστορική κληρονομιά με έναν πρωτόγνωρο τρόπο.
Δείτε περισσότερα για την έκθεση «Catch me» στο city guide της Athens Voice
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι είδαμε στη μεγάλη αναδρομική έκθεση του σπουδαίου καλλιτέχνη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Ένα σπίτι του αθηναϊκού Μεσοπολέμου μετατρέπεται σε εφαλτήριο πολιτισμού
Πρόσωπα, σώματα και μορφές, συνθέσεις και γεωμετρικές φόρμες, φυτά και ζώα γίνονται εφαλτήρια της αιώνιας αναζήτησης του ανθρώπινου ψυχισμού
Από το μεγάλο πρότζεκτ στο Γουλανδρή μέχρι την αναδρομική του Σπύρου Πώρου
Μιλήσαμε με την εικαστικό για την έκθεσή της «Error 404: Reality Not Found» και την απόσταση ανάμεσα στην παιδική αθωότητα και την ενήλικη ματαιοδοξία
9 καλλιτέχνες συνομιλούν μέσω της ζωγραφικής και της γλυπτικής
Τα πιο χαρακτηριστικά έργα από τις δύο πιο πρόσφατες εκθέσεις του στη χώρα μας, όπου εντοπίσαμε στοιχεία «ελληνικότητας».
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.