Εικαστικα

Η Simone Leigh για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο ΚΠΙΣΝ

Τρεις επιβλητικές μπρούτζινες μορφές συνομιλούν με το κοινό

62222-137653.jpg
A.V. Team
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Vessel / Bisi / Herm : Τα τρία έργα της Simone Leigh από τα δεξιά προς τα αριστερά © Timothy Schenck
Vessel / Bisi / Herm : Τα τρία έργα της Simone Leigh από τα δεξιά προς τα αριστερά © Timothy Schenck

Simone Leigh: Έκθεση γλυπτικής με τίτλο «Ανατομία της Αρχιτεκτονικής» στην Αγορά του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Από τις 28 Απριλίου έως τις 31 Οκτωβρίου 2025, το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα έκθεση με έργα της διεθνώς αναγνωρισμένης Αφροαμερικανίδας γλύπτριας Simone Leigh.

Η Leigh, τα τελευταία είκοσι χρόνια, έχει αναπτύξει ένα πλούσιο καλλιτεχνικό έργο που περιλαμβάνει γλυπτική, βίντεο και εγκαταστάσεις, με βασικό άξονα τη διερεύνηση της μαύρης γυναικείας ταυτότητας και του τρόπου που αυτή γίνεται αντιληπτή. Η ίδια χαρακτηρίζει το έργο της ως αυτοεθνογραφικό, ενώ τα γλυπτά της συχνά αντλούν έμπνευση από την αφρικανική τέχνη και τις παραδόσεις της. Το 2022, έγινε η πρώτη Αφροαμερικανίδα που εκπροσώπησε τις Ηνωμένες Πολιτείες στην Μπιενάλε της Βενετίας, όπου απέσπασε τον Χρυσό Λέοντα για τη συμμετοχή της στην κεντρική έκθεση «Milk of Dreams» με το μνημειακό γλυπτό Brick House.

Στην Αγορά του ΚΠΙΣΝ θα εκτεθούν τρία μπρούτζινα γλυπτά της, Vessel, Bisi και Herm, σε μια έκθεση που υλοποιείται χάρη στη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ). Τα συγκεκριμένα έργα παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά το 2023 στο Hirshhorn Museum του Smithsonian στην Ουάσιγκτον. Χαρακτηρίζονται από αφαιρετική μορφή και αντανακλούν το διακριτό ύφος της καλλιτέχνιδας, η οποία συχνά συνδέει το γυναικείο σώμα με σκεύη οικιακής χρήσης ή αρχιτεκτονικά στοιχεία, αναδεικνύοντας αφανείς ιστορίες φροντίδας, μόχθου και κατανάλωσης. Η τοποθέτηση των γλυπτών στην Αγορά στοχεύει στην αλληλεπίδραση των επισκεπτών με τα εντυπωσιακά έργα, προσφέροντάς τους μια μοναδική εικαστική εμπειρία. Παράλληλα, η έκθεση ενισχύει τον ρόλο του ΚΠΙΣΝ ως δυναμικής πλατφόρμας σύγχρονης τέχνης στον δημόσιο χώρο, προωθώντας την τέχνη τόσο μέσα από μια αδιαμεσολάβητη εμπειρία όσο και μέσω ενός εμπλουτισμένου εκθεσιακού προγράμματος, που απευθύνεται τόσο σε εξοικειωμένο όσο και σε νέο κοινό.

Πορτραίτο της Simone Leigh © Paul Mpagi Sepuya
Πορτραίτο της Simone Leigh © Paul Mpagi Sepuya

Βιογραφικό της Simone Leigh

Γεννημένη στο Σικάγο το 1967, η Simone Leigh έχει πραγματοποιήσει ατομικές εκθέσεις σε σημαντικούς χώρους τέχνης, όπως το Guggenheim στη Νέα Υόρκη, η Tate Gallery στο Λονδίνο, το Studio Museum στο Χάρλεμ και το Hammer Museum στο Λος Άντζελες. Έργα της έχουν παρουσιαστεί στη Whitney Biennial το 2012 και το 2019. Ήταν η πρώτη καλλιτέχνιδα που της ανατέθηκε η δημιουργία έργου για τον θεσμό High Line Plinth στο πάρκο High Line της Νέας Υόρκης, όπου το γλυπτό Brick House παρουσιάστηκε το 2019.

Το 2022, εκπροσώπησε τις Ηνωμένες Πολιτείες στην 59η Μπιενάλε της Βενετίας, όπου τιμήθηκε με τον Χρυσό Λέοντα. Το 2023, μια αναδρομική έκθεση του έργου της παρουσιάστηκε στο Ινστιτούτο Σύγχρονης Τέχνης της Βοστόνης και στη συνέχεια μεταφέρθηκε στο Hirshhorn Museum της Ουάσιγκτον, στο Los Angeles County Museum of Art και στο California African American Museum στο Λος Άντζελες.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ρόζα Μπότσαρη
Ρόζα Μπότσαρη: Η καλλονή κόρη του αγωνιστή Μάρκου Μπότσαρη

Η φτώχεια, ο πόλεμος, η απουσία του πατέρα της, η αρπαγή της από τους Τούρκους, ο τίτλος της πρώτης «κυρίας επί των τιμών» της βασιλικής αυλής, ο αταίριαστος γάμος και το ιστορικό πορτραίτο

«City lines. Γραμμές των πόλεων», Πηνελόπη Γατσά
Πηνελόπη Γατσά, τι θέλουν να μας πουν οι Γραμμές των πόλεων;

«Οι γραμμές των πόλεων είναι παντού γύρω μας. Αλλά είναι μπερδεμένες. Η καθαρότητα των γραμμών καθορίζει τη σκέψη». Μιλήσαμε με την καλλιτέχνιδα για την έκθεσή της στην γκαλερί Μελάνυθρος

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.