Iσπανία: Αποκαλύφθηκε χαμένος πίνακας της Ροζάριο Βάις μαθήτριας του Γκόγια
Πέρασε χρόνια μαζί του στο Μπορντό
Iσπανία: Αποκαλύφθηκε χαμένος πίνακας της Ροζάριο Βάις μαθήτριας του Γκόγια
Το Museo Nacional del Prado στην Ισπανία αποκάλυψε πρόσφατα μια χαμένη αυτοπροσωπογραφία της Ροζάριο Βάις, μιας από τις σημαντικότερες ρομαντικές ζωγράφους της εποχής της. Ο πίνακας, με ημερομηνία 1841 και τίτλο La Atención (Η προσοχή), εκτίθεται τώρα στην αίθουσα 62Α του κτιρίου Villanueva. Για χρόνια, ο πίνακας θεωρούνταν χαμένος, αλλά η επανεμφάνισή του προκάλεσε μεγάλο ενθουσιασμό στους ιστορικούς τέχνης και στους επισκέπτες του μουσείου.
Η ανακάλυψη αυτή κατέστη δυνατή χάρη στην ταυτοποίηση ενός σχεδίου που φυλάσσεται στο Μουσείο Ρομαντισμού στην Ισπανία το οποίο βοήθησε στην αυθεντικοποίηση του έργου. Η αυτοπροσωπογραφία είναι μέρος ενός δίπτυχου- το άλλο μισό, μια αλληγορία της Σιωπής, ανήκει στη συλλογή του Δημαρχείου του Μπορντό, όπου η Βάις πέρασε μέρος της ζωής της εξόριστη.
Η απόκτηση του La Atención από το Πράδο αποτελεί κρίσιμο ορόσημο στις συνεχείς προσπάθειες του μουσείου να ρίξει φως στη συμβολή των γυναικών καλλιτεχνών, ιδίως εκείνων που ιστορικά έχουν επισκιαστεί από τους άνδρες συναδέλφους τους. Το έργο ενισχύει τη συλλογή του μουσείου για την ισπανική τέχνη του 19ου αιώνα, εμπλουτίζοντας ιδιαίτερα την αφήγησή του γύρω από τον καθοριστικό ρόλο των γυναικών σε αυτή την περίοδο.
Η Ροζάριο Βάς, ένα θαύμα της εποχής της, ήταν μαθήτρια του θρυλικού Φρανσίσκο Γκόγια. Η Βάις πέρασε τα χρόνια της διαμόρφωσής της εξόριστη με τον Γκόγια στο Μπορντό, όπου μοιράστηκε την πρώιμη καριέρα της με εξέχουσες προσωπικότητες. Παρά το γεγονός ότι αντιμετώπισε σημαντικά εμπόδια που αντιμετώπιζαν οι γυναίκες καλλιτέχνες της εποχής -περιορισμένη πρόσβαση στην εκπαίδευση, κοινωνικές προσδοκίες και συστημικά εμπόδια- το ταλέντο της Γουάις άνθισε.
Ο πίνακας που εκτέθηκε πρόσφατα αποτυπώνει την ουσία του αυτοστοχασμού της Βάις και την επιδέξια δεξιότητά της στην αλληγορία. Στο έργο La Atención, η Βάις παρουσιάζει τον εαυτό της ως προσωποποίηση της ίδιας της προσοχής, με το έντονο βλέμμα και την έκφρασή της να υποδηλώνουν βαθιά ενδοσκόπηση. Αυτός ο πίνακας αναδεικνύει τη μαεστρία της στη σύλληψη του ψυχολογικού βάθους και την ικανότητά της να επικοινωνεί σύνθετα θέματα μέσω της προσωπογραφίας.
Η Βάις σχεδίασε το La Atención ως μέρος ενός ζεύγους με το El Silencio (Η σιωπή), επίσης μια αυτοπροσωπογραφία και μια αλληγορία. Και τα δύο εκτέθηκαν το 1841 στη Société Philomatique στο Μπορντό. Μετά την έκθεση αυτή, το El Silencio αποκτήθηκε από τη δημοτική συλλογή του Μπορντό, αλλά το La Atención χάθηκε από τον χρόνο - μέχρι σήμερα.
Η ανάκτηση αυτού του έργου όχι μόνο σηματοδοτεί μια κρίσιμη στιγμή για την αναγνώριση της καλλιτεχνικής κληρονομιάς της Weiss, αλλά παρέχει επίσης νέες πληροφορίες για τις πνευματικές και δημιουργικές της αναζητήσεις. Η ικανότητά της να ασχολείται με αφηρημένες έννοιες όπως η προσοχή και η σιωπή αντανακλά την εκλεπτυσμένη σκέψη της και την πρωτοτυπία του καλλιτεχνικού της οράματος.
Η Βάις έφυγε πρόωρα από τη ζωή σε ηλικία 29 ετών, αλλά η σύντομη ζωή της σημαδεύτηκε από αξιοσημείωτα επιτεύγματα στον κόσμο της τέχνης. Η Βάις έγινε γνωστή για την ευαισθησία της στην προσωπογραφία, μια δεξιότητα που τελειοποίησε μέσα από χρόνια μελέτης και στενής συνεργασίας με τον Γκόγια. Το έργο της, αν και περιορισμένο από τον πρόωρο θάνατό της, παραμένει αξιοσημείωτο για το συναισθηματικό του βάθος και την τεχνική του ακρίβεια. Τα πορτρέτα της συχνά αποτύπωναν την εσωτερική ζωή των προσώπων της, αποδίδοντάς τα όχι μόνο ως σωματικά ομοιώματα αλλά και ως ψυχολογικές μελέτες.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πέρασε χρόνια μαζί του στο Μπορντό
Την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στον IANO η παρουσίαση του δίγλωσσου λευκώματος AGGELIKA KOROVESSI Γλυπτική / Sculpture
Η λειτουργία του ονείρου μέσα από μια εντυπωσιακή εγκατάσταση
Η Αμερικανίδα επιμελήτρια έχει αναγνωριστεί για το έργο της στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Σικάγο
Διίστανται οι απόψεις για την ερμηνεία του - Tα σχόλια στα social media
Έργα τέχνης ζεσταίνουν τις καρδιές των επισκεπτών και γίνονται παράθυρα ελπίδας και χαμόγελα σε στιγμές αγωνίας
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της
Ένα τεράστιο project για τις Κυκλαδίτισες, μια περπλάνηση στο όνειρο, το τέλος του τοπίου και ένα γιορτινό εικαστικό διήμερο
To έργο επανεμφανίστηκε μετά από 120 χρόνια
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Κάθε έργο είναι ένα ταξίδι δημιουργίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει παράθυρα σε νέες αντιλήψεις
Τι θα δούμε σε χώρους τέχνης και γκαλερί
Celestial Bodies Guide Us Through Dark Times σημαίνει ελπίδα, καλοσύνη, διαρκής αναζήτηση, κατανόηση και αποδοχή
Ο πίνακας είχε πουληθεί το 1890 σε ιδιώτη και είχε εξαφανιστεί
Μέχρι σήμερα έχουν εντοπιστεί μόλις έξι αυθεντικές φωτογραφίες του γάλλου ποιητή
Δυο εκθέσεις σύγχρονης τέχνης, μια έκθεση φωτογραφίας και ντοκιμαντέρ και ένα μεγάλο αφιέρωμα στη Τζούλια Δημακοπούλου
Μια σπουδαία έκθεση που περιλαμβάνει πάνω από 140 αδημοσίευτα ζωγραφικά έργα του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.