Σπάνιο πορτρέτο του Καραβάτζιο εκτίθεται για πρώτη φορά στη Ρώμη
Πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα σωζόμενα έργα του που για δεκαετίες ήταν κρυμμένο
Σπάνιο πορτρέτο του Καραβάτζιο εκτίθεται για πρώτη φορά στη Ρώμη - Ήταν για δεκαετίες κρυμμένο σε μια ιδιωτική ιταλική συλλογή
Ένα σπάνιο πορτραίτο του Καραβάτζιο, από τα ελάχιστα που δημιούργησε στη ζωή του ο ζωγράφος και το οποίο βρισκόταν σε ιδιωτική συλλογή από τότε που ανακαλύφθηκε πριν από 60 και πλέον χρόνια, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο κοινό σε μουσείο της Ρώμης.
Χρονολογούμενο στις αρχές του 1600, πρόκειται για το πορτρέτο του Maffeo Barberini, γιου ενός Φλωρεντινού ευγενή, που στέφθηκε ως Πάπας Ουρβανός Η’ το 1623.
Ο πίνακας του Καραβάτζιο δείχνει τον μελλοντικό επικεφαλής της Καθολικής Εκκλησίας να φοράει μαύρη μπιρέτα και πράσινο αμάνικο ράσο, καθώς κρατάει ένα διπλωμένο γράμμα και κοιτάζει προσεκτικά προς τη μία πλευρά.
Το 1963 του αποδόθηκε το πορτρέτο του Monsignor Maffeo Barberini, ο οποίος θα γινόταν τον 17ο αιώνα Πάπας Ουρβανός Η' - ένας μεγάλος προστάτης των τεχνών που είχε μεταξύ των προστατευόμενων του τον γλύπτη και αρχιτέκτονα Gian Lorenzo Bernini.
«Δεν έχει εμφανιστεί ποτέ σε κανένα μουσείο, δεν έχει δανειστεί ποτέ σε έκθεση»
«Από εκείνη τη στιγμή δεν έχει εμφανιστεί ποτέ σε κανένα μουσείο, δεν έχει δανειστεί ποτέ σε έκθεση, οπότε είναι η πρώτη φορά», δήλωσε την Παρασκευή ο Τόμας Κλέμεντ Σάλομον, διευθυντής των Εθνικών Πινακοθηκών Αρχαίας Τέχνης.
«Μόνο πολύ λίγοι ειδικοί από τη δεκαετία του 1960 είχαν την ευκαιρία να τον δουν από κοντά και είναι άλλο πράγμα να γνωρίζεις τον πίνακα από φωτογραφίες και άλλο να τον βλέπεις από κοντά και να συνειδητοποιείς την ποιότητά του, τη σχεδόν μαγνητική του δύναμη», δήλωσε με τη σειρά της η επιμελήτρια Paola Nicita.
Ο Καραβάτζιο, του οποίου το πραγματικό όνομα ήταν Μιχαήλ Άγγελος Μερίζι, ήταν δεξιοτέχνης της τεχνικής του chiaroscuro, του φωτισμού, για να κάνει τα θέματά του να φαίνονται να ζωντανεύουν. Πέθανε το 1610 στα τέλη της τριακονταετίας του μετά από μια ταραχώδη ζωή.
Το μουσείο που παρουσιάζει το έργο τέχνης στεγάζεται στο Παλάτσο Μπαρμπερίνι, το οποίο χτίστηκε κατά τη διάρκεια της παποσύνης του Ουρμπάνου Η' από τον Μπερνίνι και τον συνάδελφό του μπαρόκ αρχιτέκτονα Κάρλο Μαντέρνο και το οποίο παρέμεινε σε οικογενειακά χέρια μέχρι και μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.
Με στοιχεία από Reuters
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η έκθεση «Συλλογικά νήματα: Η Anna Andreeva στο εργοστάσιο μεταξιού "Κόκκινη Ρόζα"» παρουσιάζεται στο Momus-Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Θεσσαλονίκη
Ατομικές ή συλλογικές, σε μεγάλα μουσεία και ιδρύματα ή σε μικρότερους χώρους, δείτε τις εκθέσεις που «κρατάμε» από το έτος που φεύγει
Τι θα δούμε στην ατομική έκθεση του καλλιτέχνη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Τι μπορούμε να δούμε σε μουσεία, γκαλερί, χώρους τέχνης και μεγάλα ιδρύματα
Πέρασε χρόνια μαζί του στο Μπορντό
Την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στον IANO η παρουσίαση του δίγλωσσου λευκώματος AGGELIKA KOROVESSI Γλυπτική / Sculpture
Η λειτουργία του ονείρου μέσα από μια εντυπωσιακή εγκατάσταση
Η Αμερικανίδα επιμελήτρια έχει αναγνωριστεί για το έργο της στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Σικάγο
Διίστανται οι απόψεις για την ερμηνεία του - Tα σχόλια στα social media
Έργα τέχνης ζεσταίνουν τις καρδιές των επισκεπτών και γίνονται παράθυρα ελπίδας και χαμόγελα σε στιγμές αγωνίας
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της
Ένα τεράστιο project για τις Κυκλαδίτισες, μια περπλάνηση στο όνειρο, το τέλος του τοπίου και ένα γιορτινό εικαστικό διήμερο
To έργο επανεμφανίστηκε μετά από 120 χρόνια
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Κάθε έργο είναι ένα ταξίδι δημιουργίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει παράθυρα σε νέες αντιλήψεις
Τι θα δούμε σε χώρους τέχνης και γκαλερί
Celestial Bodies Guide Us Through Dark Times σημαίνει ελπίδα, καλοσύνη, διαρκής αναζήτηση, κατανόηση και αποδοχή
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.