Ρέμπραντ: Πώς γίνεται το πολυετές και δύσκολο έργο συντήρησης της Νυχτερινής Περιπόλου
Oκτώ τουλάχιστον συντηρητές εργάζονται για χρόνια
Ρέμπραντ: Πώς γίνεται το πολυετές και δύσκολο έργο της συντήρησης της Νυχτερινής Περιπόλου
Οκτώ συντηρητές τέχνης ξεκίνησαν μια επίπονη διαδικασία για να αφαιρέσουν ένα στρώμα βερνικιού από το γιγαντιαίο αριστούργημα του Ρέμπραντ «Νυχτερινή Περίπολος», ώστε να αποκαλυφθεί το αρχικό βάθος και χρώμα του.
«Ο Ρέμπραντ ζωγράφιζε με μια πολύ σαφή αντίθεση μεταξύ φωτός και σκότους και αυτό είχε γίνει πολύ λιγότερο εμφανές στον πίνακα. Πιστεύω λοιπόν ότι μόλις αποκατασταθεί θα έχει πολύ μεγαλύτερο βάθος και οι φιγούρες του πίνακα θα ζωντανέψουν», δήλωσε ο διευθυντής του μουσείου Τάκο Ντίμπιτς.
Το έργο, το οποίο μπορεί να διαρκέσει χρόνια, ξεκίνησε την Τρίτη στην εθνική γκαλερί Rijksmuseum στο Άμστερνταμ.
Στο πρώτο 5ετές στάδιο των εργασιών, το οποίο περιελάμβανε την έρευνα για την ευαίσθητη διαδικασία αφαίρεσης του βερνικιού, ο καμβάς διαστάσεων 3,8 επί 4,5 μέτρων τεντώθηκε εκ νέου.
Το επόμενο στάδιο της «Επιχείρησης Νυχτερινή Περίπολος», η πιο εκτεταμένη αποκατάσταση του έργου τέχνης, θα συμβάλει επίσης στη διατήρηση του πίνακα για τις μελλοντικές γενιές και στην αποκατάσταση τυχόν ζημιών.
«Ένας ιστός εμποτισμένος με πολύ μικρή ποσότητα διαλύτη τοποθετείται στην επιφάνεια του πίνακα και το βερνίκι διαλύεται», δήλωσε ο συντηρητής Ige Verslype, δείχνοντας πώς αφαιρέθηκε η κιτρινωπή απόχρωση.
Το Rijksmuseum, η πιο δημοφιλής γκαλερί στην Ολλανδία, το επισκέπτονται περισσότεροι από 2 εκατομμύρια άνθρωποι ετησίως.
Πηγή: Reuters
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η έκθεση «Συλλογικά νήματα: Η Anna Andreeva στο εργοστάσιο μεταξιού "Κόκκινη Ρόζα"» παρουσιάζεται στο Momus-Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Θεσσαλονίκη
Ατομικές ή συλλογικές, σε μεγάλα μουσεία και ιδρύματα ή σε μικρότερους χώρους, δείτε τις εκθέσεις που «κρατάμε» από το έτος που φεύγει
Τι θα δούμε στην ατομική έκθεση του καλλιτέχνη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Τι μπορούμε να δούμε σε μουσεία, γκαλερί, χώρους τέχνης και μεγάλα ιδρύματα
Πέρασε χρόνια μαζί του στο Μπορντό
Την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στον IANO η παρουσίαση του δίγλωσσου λευκώματος AGGELIKA KOROVESSI Γλυπτική / Sculpture
Η λειτουργία του ονείρου μέσα από μια εντυπωσιακή εγκατάσταση
Η Αμερικανίδα επιμελήτρια έχει αναγνωριστεί για το έργο της στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Σικάγο
Διίστανται οι απόψεις για την ερμηνεία του - Tα σχόλια στα social media
Έργα τέχνης ζεσταίνουν τις καρδιές των επισκεπτών και γίνονται παράθυρα ελπίδας και χαμόγελα σε στιγμές αγωνίας
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της
Ένα τεράστιο project για τις Κυκλαδίτισες, μια περπλάνηση στο όνειρο, το τέλος του τοπίου και ένα γιορτινό εικαστικό διήμερο
To έργο επανεμφανίστηκε μετά από 120 χρόνια
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Κάθε έργο είναι ένα ταξίδι δημιουργίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει παράθυρα σε νέες αντιλήψεις
Τι θα δούμε σε χώρους τέχνης και γκαλερί
Celestial Bodies Guide Us Through Dark Times σημαίνει ελπίδα, καλοσύνη, διαρκής αναζήτηση, κατανόηση και αποδοχή
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.