- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Η ελληνική μυθολογία και τα ακραία φυσικά φαινόμενα συναντώνται σε μια ψηφιακή διαδραστική έκθεση
Επιλεγμένοι ελληνικοί μύθοι, συναντούν τα ακραία ξεσπάσματα της φύσης
«ΓΕΩ Μυθολογία, από τον Μύθο στην Αλήθεια»: Η διαδραστική έκθεση για την ελληνική μυθολογία και τα φυσικά φαινόμενα «ΓΕΩ Μυθολογία, από τον Μύθο στην Αλήθεια»
Επιλεγμένοι ελληνικοί μύθοι, συναντούν τα ακραία ξεσπάσματα της φύσης αλλά και τα έντονα γεωλογικά και κλιματολογικά φαινόμενα του παρελθόντος μέσω μιας διαδραστικής έκθεσης.
Πρόκειται για μία βιωματική και γνωστική εμπειρία με έμφαση στις διαδραστικές ψηφιακές εφαρμογές, η οποία βασίζεται σε πραγματικά δεδομένα από την επιστημονική έρευνα του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του ΕΚΠΑ.Η έκθεση στοχεύει μεταξύ άλλων στη διερεύνηση των ορίων μεταξύ μύθου και πραγματικότητας μέσα από τη γεωμυθολογική έρευνα.
Η διαδραστική έκθεση για την ελληνική μυθολογία και τα φυσικά φαινόμενα «ΓΕΩ Μυθολογία, από τον Μύθο στην Αλήθεια», φιλοξενείται στο Μουσείο Παλαιοντολογίας και Γεωλογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
«Ο προϊστορικός άνθρωπος, τόσο στον αιγαιακό-ελλαδικό χώρο όσο και αλλού, υπήρξε μάρτυρας κοσμογονικών αλλαγών, κλιματικών μεταβολών, πλημμυρικών και κατακλυσμικών φαινομένων, έντονης σεισμικότητας και ηφαιστειακής δραστηριότητας. Οι αλλαγές αυτές είχαν αντίκτυπο στις οικονομικές, κοινωνικές και πολιτισμικές συνθήκες, επέδρασαν στη διαμόρφωση της θρησκευτικής συνείδησης και συνεπακόλουθα στη δημιουργία μύθων. Ο άνθρωπος της προϊστορικής εποχής υπήρξε επίσης δημιουργός μεγάλων γεωτεχνικών και εγγειοβελτιωτικών έργων, τα οποία ήταν τόσο σημαντικά και προηγμένα για την εποχή τους, ώστε να μυθοποιηθούν και να διαμορφώσουν σύμβολα, θρύλους και ήρωες-προστάτες, όπως είναι ο Ηρακλής. Ακόμα και τα απολιθώματα εξαφανισμένων ζώων της Μεσογείου, έδωσαν έναυσμα και αυτά για τη δημιουργία μύθων. Με άλλα λόγια, στην έκθεση, με κεντρική ιδέα την διερεύνηση των –όχι πάντα ξεκάθαρων– ορίων μεταξύ μύθου και αλήθειας, οι ελληνικοί μύθοι, καθώς και μύθοι άλλων λαών, εξετάζονται ως πυρήνες ιστορικής πραγματικότητας και όχι ως απλά αποκυήματα της φαντασίας των ανθρώπων», τόνισε στην ATHENS VOICE η καθηγήτρια Παλαιοντολογίας και Διευθύντρια του Μουσείου Γεωλογίας και Παλαιοντολογίας του ΕΚΠΑ κ. Ευτέρπη Κοσκερίδου.
Στις εκθεσιακές ενότητες ο επισκέπτης εξερευνά μεταξύ άλλων τις κοσμογονικές αλλαγές στις οποίες έγινε μάρτυρας ο προϊστορικός άνθρωπος (μύθοι που αφορούν σεισμούς, ηφαίστεια, πλημμύρες κ.ά.) αλλά και τα υπεράνθρωπα έργα.
Παράλληλα στις ενότητες της έκθεσης ξεχωριστή θέση έχουν τα απολιθώματα. Συγκεκριμένα τα απολιθώματα εξαφανισμένων ζώων της Μεσογείου, δυσερμήνευτα ευρήματα για τον προϊστορικό άνθρωπο, έδωσαν έναυσμα και αυτά για τη δημιουργία μύθων. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι υπάρχει ενότητα και για την Γεωμυθολογία στον κόσμο, δίνοντας στον επισκέπτη μία γεύση από αντίστοιχους μύθους ανά τον κόσμο, υπονοώντας ότι η Γεωμυθολογία έχει πολλά ακόμα να ανακαλύψει.
Η έκθεση είναι το τελικό αποτέλεσμα του ερευνητικού έργου «innovexpo - ανάπτυξη καινοτόμων εφαρμογών για την εμπλουτισμένη και διαδραστική παρουσίαση εκθέσεων», που υλοποιήθηκε κατά την περίοδο 2018-2022 στο πλαίσιο της Δράσης Εθνικής Εμβέλειας «Ερευνώ – Δημιουργώ – Καινοτομώ», με επιστημονική υπεύθυνη την καθηγήτρια Παλαιοντολογίας και Διευθύντρια του Μουσείου Γεωλογίας και Παλαιοντολογίας του ΕΚΠΑ κ. Ευτέρπη Κοσκερίδου και επίλεκτη ομάδα επιστημόνων.
Στην έκθεση ο επισκέπτης ανακαλύπτει τη σχέση μύθου-πραγματικότητας μέσα από υπερσύγχρονες ψηφιακές διαδραστικές εφαρμογές.
Στα εντυπωσιακά ψηφιακά διαδραστικά μέσα της έκθεσης περιλαμβάνεται διαδραστική τράπεζα με δυνατότητα αναγνώρισης φυσικών αντικειμένων, η οποία συνδυάζεται με ένα σύστημα ευρείας προβολής, αποτελούμενο από εννέα οθόνες αλλά και ένας πρωτότυπος διαδραστικός επιδαπέδιος χάρτης, ο οποίος είναι τυπωμένος στο πάτωμα. Ένα από τα ψηφιακά μέσα της έκθεσης είναι και η διαδραστική εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας, με την οποία ενεργοποιείται οπτικοακουστικό υλικό σε φορητή συσκευή, όταν αυτή στρέφεται σε επιλεγμένα σημεία των εκθεσιακών επιφανειών.
Η τεχνολογία τίθεται στην υπηρεσία της γνώσης καθώς στο πλαίσιο της έκθεσης επιστρατεύεται και το διαδραστικό βιβλίο, στο οποίο αξιοποιούνται τεχνολογίες μικτής πραγματικότητας και, με χρήση ειδικών γυαλιών, προβάλλονται τρισδιάστατες απεικονίσεις, μορφές και ολογράμματα. Στο πλαίσιο της εμπειρίας της έκθεσης χρησιμοποιείται και διαδραστική μακέτα, στην οποία γίνεται projection mapping από ψηλά και προβάλλονται στην επιφάνειά της infographics, διαγράμματα αλλά και animation.
Σημειώνεται ότι οι ξεναγήσεις στην έκθεση γίνονται κατόπιν ραντεβού ύστερα από επικοινωνία με το Μουσείο Γεωλογίας και Παλαιοντολογίας του ΕΚΠΑ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ατομικές ή συλλογικές, σε μεγάλα μουσεία και ιδρύματα ή σε μικρότερους χώρους, δείτε τις εκθέσεις που «κρατάμε» από το έτος που φεύγει
Τι θα δούμε στην ατομική έκθεση του καλλιτέχνη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Τι μπορούμε να δούμε σε μουσεία, γκαλερί, χώρους τέχνης και μεγάλα ιδρύματα
Πέρασε χρόνια μαζί του στο Μπορντό
Την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στον IANO η παρουσίαση του δίγλωσσου λευκώματος AGGELIKA KOROVESSI Γλυπτική / Sculpture
Η λειτουργία του ονείρου μέσα από μια εντυπωσιακή εγκατάσταση
Η Αμερικανίδα επιμελήτρια έχει αναγνωριστεί για το έργο της στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Σικάγο
Διίστανται οι απόψεις για την ερμηνεία του - Tα σχόλια στα social media
Έργα τέχνης ζεσταίνουν τις καρδιές των επισκεπτών και γίνονται παράθυρα ελπίδας και χαμόγελα σε στιγμές αγωνίας
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της
Ένα τεράστιο project για τις Κυκλαδίτισες, μια περπλάνηση στο όνειρο, το τέλος του τοπίου και ένα γιορτινό εικαστικό διήμερο
To έργο επανεμφανίστηκε μετά από 120 χρόνια
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Κάθε έργο είναι ένα ταξίδι δημιουργίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει παράθυρα σε νέες αντιλήψεις
Τι θα δούμε σε χώρους τέχνης και γκαλερί
Celestial Bodies Guide Us Through Dark Times σημαίνει ελπίδα, καλοσύνη, διαρκής αναζήτηση, κατανόηση και αποδοχή
Ο πίνακας είχε πουληθεί το 1890 σε ιδιώτη και είχε εξαφανιστεί
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.