- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Δημήτρης Κόκορης στη γκαλερί Alma: Η έκθεση «Follies» μάς εισάγει σε έναν συναρπαστικό κόσμο γεμάτο γκροτέσκα πλάσματα και έντονα χρώματα
Αποσαθρωμένοι σκελετοί κτιρίων συμπλέκονται με θραύσματα γλυπτών, περίεργα φυτά, αλλόκοτα πλάσματα και κατακερματισμένα ανθρώπινα μέλη. Αυτό είναι το σκηνικό που δημιουργεί ο Δημήτρης Κόκορης στα έργα του, στη δεύτερη ατομική του έκθεση, στην γκαλερί Alma, με τίτλο «Follies».
Δημήτρης Κόκορης: Στη γκαλερί Alma η νέα του ατομική έκθεση
Ο Δημήτρης Κόκορης εγκαινιάζει τη δεύτερή του ατομική έκθεση στην Γκαλερί Alma. Ο τίτλος της εμπνέεται από τη γαλλική λέξη «folie», που σημαίνει παραφροσύνη. Ο όρος παραπέμπει στους -βρετανικούς κυρίως– κήπους με τεχνητά ερείπια, που εξαπλώθηκαν στην Ευρώπη τον 17ο και 18ο αιώνα. Το υποβλητικό σκηνικό από διάσπαρτα μισογκρεμισμένα κάστρα, ρημαγμένες αψίδες, σπασμένες κιονοστοιχίες και ευφάνταστα κτίσματα έγινε δημοφιλές καθώς οι σχεδιαστές κήπων της εποχής διέδιδαν την ιδέα της δημιουργίας ενός προσωπικού ερειπιώνα.
Ο καλλιτέχνης εμπνέεται από αυτό το σκοτεινό σκηνικό, εισάγοντας στα έργα το τα δικά του ερείπια, που εγγράφονται στον καμβά του prima vista, χωρίς προσχέδια. Ο καλλιτέχνης γεμίζει ασφυκτικά τους πίνακές του, φοβούμενος να αφήσει κάποιο κενό, δημιουργώντας μια κλειστοφοβική ατμόσφαιρα. Παράλληλα, δίνει την εντύπωση ότι τα έργα τείνουν να ξεπεράσουν τα όρια του πίνακα, προσφέροντας παράλληλα μια υπερπληροφόρηση που καθηλώνει το βλέμμα. Ανάλογα με τη γωνία θέασης, το βλέμμα του θεατή αποσπάται από άλλα πράγματα μέσα στον ίδιο ζωγραφικό καμβά και οδηγείται σε διαφορετικούς ατραπούς. Όσο για τα όντα που παρουσιάζονται στη ζωγραφική του, μοιάζουν σαν να έχουν βγει από το εργαστήρι του Φρανκεστάιν. Παράλληλα, η συχνή απεικόνιση περίεργων ζωικών μορφών μάς παραπέμπει σε παλιά μεσαιωνικά ζωολόγια.
Αυτή η σύνδεση παρελθόντος και παρόντος δίνει στους πίνακες του καλλιτέχνη, προσφέρει, όπως αναφέρει η επιμελήτρια της έκθεσης, δρ. Μαρία Βάρα (Τμήμα Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης, ΑΣΚΤ), «μια εικαστική εμπειρία αντίστασης στη σημερινή απομάγευση του κόσμου». Και συνεχίζει: «ο προσωπικός ερειπιώνας του καλλιτέχνη μεταμορφώνεται σε συλλογικό πεδίο στοχασμού για τη σύγχρονη παραφροσύνη της υπερπληθώρας των πληροφοριών, της βίας, της αστικής παρακμής, της περιβαλλοντικής κατάρρευσης και, τελικά, για το τι σημαίνει το να είσαι άνθρωπος».
INFO
Alma Gallery, Σκουφά 2A, Κολωνάκι , 14/11 - 7 12
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ατομικές ή συλλογικές, σε μεγάλα μουσεία και ιδρύματα ή σε μικρότερους χώρους, δείτε τις εκθέσεις που «κρατάμε» από το έτος που φεύγει
Τι θα δούμε στην ατομική έκθεση του καλλιτέχνη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Τι μπορούμε να δούμε σε μουσεία, γκαλερί, χώρους τέχνης και μεγάλα ιδρύματα
Πέρασε χρόνια μαζί του στο Μπορντό
Την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στον IANO η παρουσίαση του δίγλωσσου λευκώματος AGGELIKA KOROVESSI Γλυπτική / Sculpture
Η λειτουργία του ονείρου μέσα από μια εντυπωσιακή εγκατάσταση
Η Αμερικανίδα επιμελήτρια έχει αναγνωριστεί για το έργο της στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Σικάγο
Διίστανται οι απόψεις για την ερμηνεία του - Tα σχόλια στα social media
Έργα τέχνης ζεσταίνουν τις καρδιές των επισκεπτών και γίνονται παράθυρα ελπίδας και χαμόγελα σε στιγμές αγωνίας
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της
Ένα τεράστιο project για τις Κυκλαδίτισες, μια περπλάνηση στο όνειρο, το τέλος του τοπίου και ένα γιορτινό εικαστικό διήμερο
To έργο επανεμφανίστηκε μετά από 120 χρόνια
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Κάθε έργο είναι ένα ταξίδι δημιουργίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει παράθυρα σε νέες αντιλήψεις
Τι θα δούμε σε χώρους τέχνης και γκαλερί
Celestial Bodies Guide Us Through Dark Times σημαίνει ελπίδα, καλοσύνη, διαρκής αναζήτηση, κατανόηση και αποδοχή
Ο πίνακας είχε πουληθεί το 1890 σε ιδιώτη και είχε εξαφανιστεί
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.