- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
5 λόγοι για να μη χάσετε την έκθεση D Possessions της Δανάης Ανεσιάδου στο ΕΜΣΤ
H επιμελήτρια Ιόλη Τζανετάκη μιλά για την έκθεση που ολοκληρώνεται στις 27 Οκτωβρίου
Η επιμελήτρια της έκθεσης της Δανάης Ανεσιάδου, Ιόλη Τζανετάκη, μας εξηγεί τους λόγους που πρέπει να σπεύσουμε στο ΕΜΣΤ για να δούμε την έκθεση D. Possessions
Η έκθεση D Possessions της Δανάης Ανεσιάδου τρέχει στο πλαίσιο του μεγάλου συλλογικού project «Kι αν οι γυναίκες κυβερνούσαν τον κόσμο» στο ΕΜΣΤ.
Λίγες μέρες προτού κλείσει για το κοινό, η επιμελήτρια Ιόλη Τζανετάκη μάς παρουσιάζει 5 λόγους που θα μας οδηγήσουν στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.
D Possesions της Δανάης Ανεσιάδου: Οι λόγοι για να επισκεφθείτε την έκθεση στο ΕΜΣΤ
1. Η έκθεση D. Possessions σε ταξιδεύει σε ένα ξεχωριστό, αλλόκοτο περιβάλλον. Γλυπτά από ρητίνη και προσωπικά αντικείμενα της καλλιτέχνιδας, κολάζ εμπνευσμένα από τον κινηματογράφο, σκηνικά εξαρτήματα ταινιών, πετρώματα από το Λαύριο, έπιπλα, μυρωδιές, ήχοι αλλά και μια επιβλητική κόκκινη μοκέτα καταλυπούν τον χώρο και δημιουργούν μια αλληγορική σκηνογραφία που αγγίζει όλες τις αισθήσεις.
2. Αξίζει να περάσει κανείς χρόνο στην έκθεση μιας και μεταβάλλεται κατά την διάρκεια της ημέρας. Η καλλιτέχνης το έχει προβλέψει αυτό καλώντας τους επισκέπτες να καθίσουν σε αναπαυτικές καρέκλες και πολυθρόνες που βρίσκονται διάσπαρτες στον χώρο. Όσο κοιτάει κανείς τόσο ανακαλύπτει περισσότερα στοιχεία και παράξενες λεπτομέρειες στα γλυπτά, τα κολάζ και τις εγκαταστάσεις που γεμίζουν την έκθεση. Μια μουσική σύνθεση από δημοφιλής τραγούδια κάποιες φορές κατακλίνει τον χώρο ενώ άλλες σταματάει επιτρέποντας μια ήσυχη περιήγηση της έκθεσης. Το «Κρεβάτι του χρέους» τοποθετημένο δίπλα στο μεγάλο παράθυρο με θέα την Ακρόπολη, ανοιγοκλείνει αποκαλύπτοντας σταδιακά τα περιεχόμενά του.
3. Τα έργα που παρουσιάζονται στην έκθεση D POSSESSIONS, η οποία αποτελεί μια συνεργασία με το κέντρο σύγχρονης τέχνης WIELS των Βρυξελλών, δημιουργήθηκαν από την καλλιτέχνιδα ειδικά για την έκθεση.
4. Η Δανάη Ανεσιάδου στη διαδικασία δημιουργίας των έργων της ξεφορτώθηκε όλα τα προσωπικά αντικείμενα τα οποία μπορεί κανείς να δει όταν επισκέπτεται την έκθεση. Μέσα στα γλυπτά από ρητίνη αλλά και διάσπαρτα στον χώρο μπορεί να βρει κανείς από αθλητικά παπούτσια, φασόλια και σκουλαρίκια μέχρι πολυθρόνες, iPod και ριχτάρια.
5. Στην έρευνά της η Δανάη Ανεσιάδου παρατηρεί συνδέσεις ανάμεσα σε θέματα που επιφανειακά μοιάζουν τελείως άσχετα μεταξύ τους: από θεωρίες συνωμοσίας, το Χόλυγουντ, και τα τηλεοπτικά ριάλιτι μέχρι τη βιομηχανία της μόδας, δημοφιλείς YouTubers και b-movies. Αναρωτιέται πως όλα αυτά επηρεάζουν την καθημερινότητα μας, την οικονομία μας, την πολιτική και τα ΜΜΕ, μεταξύ άλλων.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι είδαμε στη μεγάλη αναδρομική έκθεση του σπουδαίου καλλιτέχνη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Ένα σπίτι του αθηναϊκού Μεσοπολέμου μετατρέπεται σε εφαλτήριο πολιτισμού
Πρόσωπα, σώματα και μορφές, συνθέσεις και γεωμετρικές φόρμες, φυτά και ζώα γίνονται εφαλτήρια της αιώνιας αναζήτησης του ανθρώπινου ψυχισμού
Από το μεγάλο πρότζεκτ στο Γουλανδρή μέχρι την αναδρομική του Σπύρου Πώρου
Μιλήσαμε με την εικαστικό για την έκθεσή της «Error 404: Reality Not Found» και την απόσταση ανάμεσα στην παιδική αθωότητα και την ενήλικη ματαιοδοξία
9 καλλιτέχνες συνομιλούν μέσω της ζωγραφικής και της γλυπτικής
Τα πιο χαρακτηριστικά έργα από τις δύο πιο πρόσφατες εκθέσεις του στη χώρα μας, όπου εντοπίσαμε στοιχεία «ελληνικότητας».
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.