- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Τέχνη: 5 ραντεβού για τις 25 Απριλίου-1 Μαΐου
Οι εκθέσεις που ξεκινούν στο Μουσείο Ακρόπολης και στις Γκαλερί Ζουμπουλάκη, Ηώς και The Breeder αυτήν την εβδομάδα
Τέχνη: εγκαίνια στο Μουσείο Ακρόπολης και στις Γκαλερί Ζουμπουλάκη, Ηώς και The Breeder την εβδομάδα 25 Απριλίου-1 Μαΐου
Ο Παρθενώνας και ο Βύρωνας
Μια μικρή, συμβολική έκθεση, που σχετίζεται με την αρπαγή των αρχιτεκτονικών γλυπτών του Παρθενώνα από τον λόρδο Έλγιν, με αφορμή τα 200 χρόνια από τον θάνατο του Βύρωνα. Παρουσιάζονται εικόνες περιηγητών από την Ακρόπολη και τον Παρθενώνα (Carrey, Dodwell, Fauvel, Pars, κ.ά.), πριν από τη λεηλασία του μνημείου έως την ίδρυση του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης το 1834, ο πίνακας η «Έξοδος του Μεσολογγίου» (1827) Λουί Ζοζέφ Τουσέν Ροσινιόν, αποσπάσματα από τα ποιήματα του Βύρωνα «Η κατάρα της Αθηνάς» και «Το προσκύνημα του Τσάιλντ Χάρολντ», που αναφέρονται στη βάρβαρη απόσπαση και καταστροφή των γλυπτών και την ύπουλη αρπαγή και απομάκρυνσή τους. Για πρώτη φορά εκτίθεται στο Μουσείο το πρωτότυπο διαβατήριο του Βύρωνα, ένα επίσημο σουλτανικό έγγραφο με αφορμή το οποίο συζητείται εκ νέου η επιχειρηματολογία για την επιστροφή και επανένωση των γλυπτών του Παρθενώνα.
Μουσείο Ακρόπολης, από 26 Απριλίου (είσοδος ελεύθερη)
Δυο «Daughters» για το τραύμα
Έναν διάλογο για την μνήμη, το τραύμα και την απώλεια και μία δίοδο για την επανεξέταση ενός κοινού παρελθόντος επιχειρούν να ανοίξουν οι Αιμιλία Μπαλάσκα και Rebecca Simons. Στην πρώτη τους από κοινού έκθεση δείχνουν παλαιότερα πρότζεκτ και καινούργια έργα που συνδημιούργησαν συνδυάζοντας τη φωτογραφία, το βίντεο, το κείμενο και άλλα εικαστικά μέσα. Με μια καλειδοσκοπική προσέγγιση που μοιάζει με ημερολογιακή καταγραφή, η Simons στο «Letters from the past» εκθέτει βίαιες πτυχές της οικογενειακής της ιστορίας επιλέγοντας να συζητήσει ανοιχτά το θέμα της σεξουαλικής κακοποίησης. Η Μπαλάσκα, πάλι, στο «Dotter» επιλέγει να καταστρέψει ή να παρέμβει στις αναμνήσεις της με φυσικό τρόπο, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει το πένθος και την απώλεια ενός αγαπημένου προσώπου.
Γκαλερί Ηώς, 26 Απριλίου έως 18 Μαΐου (εγκαίνια στις 19:00-23:00)
Εκεί που τραγουδούν τα λουλούδια
Μια πολύχρωμη όαση στήνει η 28χρονη Βασιλική Κούκου στην έκθεσή της με τίτλο «Where flowers are singing», καθώς συνυπάρχουν φυτά (πραγματικά και ζωγραφισμένα) και υφασμάτινα πλάσματα, φιγούρες αδιευκρίνιστης ταυτότητας από τη σφαίρα της ψευδαίσθησης και του μύθου. Η οικοφεμινιστική προσέγγισή της παρουσιάζει, σύμφωνα με την επιμελήτρια Αγγελική Μπάρα, «έναν κόσμο, όπου η ύπαρξη είναι άφθαρτη, ερμηνεύοντας τη ζωή μέσα από τα στάδια της αυτό-δημιουργίας της φύσης». Η ATHENS VOICE είναι χορηγός επικοινωνίας της έκθεσης.
Γκαλερί Ζουμπουλάκη, 25 Απριλίου-25 Μαΐου (εγκαίνια στις 18:00-21:00)
Τα υπερβατικά τοπία της Άννας Μαρίας Παπαδημητρίου
Αν μέσω της όρασης βλέπουμε όσα έχουν μορφή, πώς βλέπουμε την ουσία που υπάρχει πίσω από τη μορφή; Πώς δίνουμε ενδείξεις για το αόρατο; Τέτοια ερωτήματα απασχόλησαν την ζωγράφο καθώς έμπαινε στην περιπέτεια για τη δημιουργία της νέας ενότητας έργων της με τίτλο «Αποχρώσεις από τα βάθη». Συνδυάζοντας χρώματα σε αντιθετικές ή και παρεμφερείς τονικότητες και μια γκάμα από ματιέρες, καταθέτει αφηρημένες συνθέσεις που θα μπορούσαν να ειδωθούν ως ονειρικά, υπερβατικά τοπία. Σύμφωνα με τον ιστορικό τέχνης Θοδωρή Κουτσογιάννη: «Οι ζωγραφικές δημιουργίες της Παπαδημητρίου καλούν τον θεατή να περιπλανηθεί, εικονικά, σε “αχαρτογράφητα νερά”, στο ασυνείδητο, στον κόσμο που υπάρχει πέρα από τις αισθήσεις μας». Η ATHENS VOICE είναι χορηγός επικοινωνίας της έκθεσης.
Αστρολάβος-Δεξαμενή, 26 Απριλίου έως 8 Ιουνίου
Οι ζωγραφικές αφηγήσεις της Ιωάννας Λημνιού
Ένας κηπουρός καθώς φροντίζει τα φυτά του, άνθρωποι που δουλεύουν στα χωράφια κι άλλοι που κάνουν βόλτα με τον σκύλο τους, ποδηλατούν ή χορεύουν στη φύση. Η σχέση ανθρώπου και ζώου, σκηνές από την αγροτική ζωή, η κοινωνικότητα και οι απόκρυφες πτυχές του τοπίου απασχολούν σταθερά την 37χρονη απόφοιτο της ΑΣΚΤ. Αντλώντας από τη βιωματική της σχέση με την ύπαιθρο και τη λαϊκή ζωγραφική, καταθέτει έργα γεμάτα χρώμα τα οποία αποπνέουν, ωστόσο, ένα αίσθημα μελαγχολίας.
The Breeder, 25 Απριλίου-25 Μαΐου (εγκαίνια στις 19:00-21:00)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι είδαμε στη μεγάλη αναδρομική έκθεση του σπουδαίου καλλιτέχνη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Ένα σπίτι του αθηναϊκού Μεσοπολέμου μετατρέπεται σε εφαλτήριο πολιτισμού
Πρόσωπα, σώματα και μορφές, συνθέσεις και γεωμετρικές φόρμες, φυτά και ζώα γίνονται εφαλτήρια της αιώνιας αναζήτησης του ανθρώπινου ψυχισμού
Από το μεγάλο πρότζεκτ στο Γουλανδρή μέχρι την αναδρομική του Σπύρου Πώρου
Μιλήσαμε με την εικαστικό για την έκθεσή της «Error 404: Reality Not Found» και την απόσταση ανάμεσα στην παιδική αθωότητα και την ενήλικη ματαιοδοξία
9 καλλιτέχνες συνομιλούν μέσω της ζωγραφικής και της γλυπτικής
Τα πιο χαρακτηριστικά έργα από τις δύο πιο πρόσφατες εκθέσεις του στη χώρα μας, όπου εντοπίσαμε στοιχεία «ελληνικότητας».
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.