Εικαστικα

Τέχνη: 5 ραντεβού για τις 25 Απριλίου-1 Μαΐου

Οι εκθέσεις που ξεκινούν στο Μουσείο Ακρόπολης και στις Γκαλερί Ζουμπουλάκη, Ηώς και The Breeder αυτήν την εβδομάδα

woman_guest.jpg
Ιωάννα Γκομούζα
ΤΕΥΧΟΣ 914
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Rebecca Simons, "Fishing", επεξεργασμένη φωτογραφία αρχείου
Rebecca Simons, "Fishing", επεξεργασμένη φωτογραφία αρχείου

Τέχνη: εγκαίνια στο Μουσείο Ακρόπολης και στις Γκαλερί Ζουμπουλάκη, Ηώς και The Breeder την εβδομάδα 25 Απριλίου-1 Μαΐου

Ο Παρθενώνας και ο Βύρωνας
Μια μικρή, συμβολική έκθεση, που σχετίζεται με την αρπαγή των αρχιτεκτονικών γλυπτών του Παρθενώνα από τον λόρδο Έλγιν, με αφορμή τα 200 χρόνια από τον θάνατο του Βύρωνα. Παρουσιάζονται εικόνες περιηγητών από την Ακρόπολη και τον Παρθενώνα (Carrey, Dodwell, Fauvel, Pars, κ.ά.), πριν από τη λεηλασία του μνημείου έως την ίδρυση του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης το 1834, ο πίνακας η «Έξοδος του Μεσολογγίου» (1827) Λουί Ζοζέφ Τουσέν Ροσινιόν, αποσπάσματα από τα ποιήματα του Βύρωνα «Η κατάρα της Αθηνάς» και «Το προσκύνημα του Τσάιλντ Χάρολντ», που αναφέρονται στη βάρβαρη απόσπαση και καταστροφή των γλυπτών και την ύπουλη αρπαγή και απομάκρυνσή τους. Για πρώτη φορά εκτίθεται στο Μουσείο το πρωτότυπο διαβατήριο του Βύρωνα, ένα επίσημο σουλτανικό έγγραφο με αφορμή το οποίο συζητείται εκ νέου η επιχειρηματολογία για την επιστροφή και επανένωση των γλυπτών του Παρθενώνα.
Μουσείο Ακρόπολης, από 26 Απριλίου (είσοδος ελεύθερη)

Το διαβατήριο του λόρδου Βύρωνα, ένα πραγματικό σουλτανικό φιρμάνι, που του επέτρεπε να ταξιδέψει στα εδάφη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας
Το διαβατήριο του λόρδου Βύρωνα, ένα πραγματικό σουλτανικό φιρμάνι, που του επέτρεπε να ταξιδέψει στα εδάφη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας

Δυο «Daughters» για το τραύμα
Έναν διάλογο για την μνήμη, το τραύμα και την απώλεια και μία δίοδο για την επανεξέταση ενός κοινού παρελθόντος επιχειρούν να ανοίξουν οι Αιμιλία Μπαλάσκα και Rebecca Simons. Στην πρώτη τους από κοινού έκθεση δείχνουν παλαιότερα πρότζεκτ και καινούργια έργα που συνδημιούργησαν συνδυάζοντας τη φωτογραφία, το βίντεο, το κείμενο και άλλα εικαστικά μέσα. Με μια καλειδοσκοπική προσέγγιση που μοιάζει με ημερολογιακή καταγραφή, η Simons στο «Letters from the past» εκθέτει βίαιες πτυχές της οικογενειακής της ιστορίας επιλέγοντας να συζητήσει ανοιχτά το θέμα της σεξουαλικής κακοποίησης. Η Μπαλάσκα, πάλι, στο «Dotter» επιλέγει να καταστρέψει ή να παρέμβει στις αναμνήσεις της με φυσικό τρόπο, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει το πένθος και την απώλεια ενός αγαπημένου προσώπου.
Γκαλερί Ηώς, 26 Απριλίου έως 18 Μαΐου (εγκαίνια στις 19:00-23:00)

Αιμιλία Μπαλάσκα, Untitled XVII
Αιμιλία Μπαλάσκα, Untitled XVII

Εκεί που τραγουδούν τα λουλούδια
Μια πολύχρωμη όαση στήνει η 28χρονη Βασιλική Κούκου στην έκθεσή της με τίτλο «Where flowers are singing», καθώς συνυπάρχουν φυτά (πραγματικά και ζωγραφισμένα) και υφασμάτινα πλάσματα, φιγούρες αδιευκρίνιστης ταυτότητας από τη σφαίρα της ψευδαίσθησης και του μύθου. Η οικοφεμινιστική προσέγγισή της παρουσιάζει, σύμφωνα με την επιμελήτρια Αγγελική Μπάρα, «έναν κόσμο, όπου η ύπαρξη είναι άφθαρτη, ερμηνεύοντας τη ζωή μέσα από τα στάδια της αυτό-δημιουργίας της φύσης». Η ATHENS VOICE είναι χορηγός επικοινωνίας της έκθεσης.
Γκαλερί Ζουμπουλάκη, 25 Απριλίου-25 Μαΐου (εγκαίνια στις 18:00-21:00)

Βασιλική Κούκου, "Upon reaching the top of the chrysanthemum Ι discovered two wands"
Βασιλική Κούκου, "Upon reaching the top of the chrysanthemum Ι discovered two wands"

Τα υπερβατικά τοπία της Άννας Μαρίας Παπαδημητρίου
Αν μέσω της όρασης βλέπουμε όσα έχουν μορφή, πώς βλέπουμε την ουσία που υπάρχει πίσω από τη μορφή; Πώς δίνουμε ενδείξεις για το αόρατο; Τέτοια ερωτήματα απασχόλησαν την ζωγράφο καθώς έμπαινε στην περιπέτεια για τη δημιουργία της νέας ενότητας έργων της με τίτλο «Αποχρώσεις από τα βάθη». Συνδυάζοντας χρώματα σε αντιθετικές ή και παρεμφερείς τονικότητες και μια γκάμα από ματιέρες, καταθέτει αφηρημένες συνθέσεις που θα μπορούσαν να ειδωθούν ως ονειρικά, υπερβατικά τοπία. Σύμφωνα με τον ιστορικό τέχνης Θοδωρή Κουτσογιάννη: «Οι ζωγραφικές δημιουργίες της Παπαδημητρίου καλούν τον θεατή να περιπλανηθεί, εικονικά, σε “αχαρτογράφητα νερά”, στο ασυνείδητο, στον κόσμο που υπάρχει πέρα από τις αισθήσεις μας». Η ATHENS VOICE είναι χορηγός επικοινωνίας της έκθεσης.
Αστρολάβος-Δεξαμενή, 26 Απριλίου έως 8 Ιουνίου

Άννα Μαρία Παπαδημητρίου, "Αναζητώντας την Αριάδνη"
Άννα Μαρία Παπαδημητρίου, "Αναζητώντας την Αριάδνη"

Οι ζωγραφικές αφηγήσεις της Ιωάννας Λημνιού
Ένας κηπουρός καθώς φροντίζει τα φυτά του, άνθρωποι που δουλεύουν στα χωράφια κι άλλοι που κάνουν βόλτα με τον σκύλο τους, ποδηλατούν ή χορεύουν στη φύση. Η σχέση ανθρώπου και ζώου, σκηνές από την αγροτική ζωή, η κοινωνικότητα και οι απόκρυφες πτυχές του τοπίου απασχολούν σταθερά την 37χρονη απόφοιτο της ΑΣΚΤ. Αντλώντας από τη βιωματική της σχέση με την ύπαιθρο και τη λαϊκή ζωγραφική, καταθέτει έργα γεμάτα χρώμα τα οποία αποπνέουν, ωστόσο, ένα αίσθημα μελαγχολίας.
The Breeder, 25 Απριλίου-25 Μαΐου (εγκαίνια στις 19:00-21:00)

Ιωάννα Λημνιού, "Hoffman"
Ιωάννα Λημνιού, "Hoffman"

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.