Εικαστικα

Ρεκόρ επισκεψιμότητας για την έκθεση του Βίνσεντ βαν Γκογκ στο Μουσείο Ορσέ του Παρισιού

Ο κορυφαίος Ολλανδός ζωγράφος ξεπέρασε σε προσέλευση Πικάσο και Μουνκ

Newsroom
13’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Βίνσεντ βαν Γκογκ: Η έκθεση «Van Gogh in Auvers-sur-Oise» στο Παρίσι κατέγραψε ρεκόρ επισκεψιμότητας - Η μεγαλύτερη προσέλευση από την ίδρυση του μουσείου.

Κατέρριψε ρεκόρ επισκεψιμότητας η έκθεση «Van Gogh in Auvers-sur-Oise» στο Μουσείο Ορσέ στο Παρίσι, η οποία εστιάζει στους δύο τελευταίους μήνες της ζωής του Βίνσεντ βαν Γκογκ στην Οβέρ-σιρ-Ουάζ.

Η έκθεση για τον Βίνσεντ βαν Γκογκ προσέλκυσε συνολικά 793.556 επισκέπτες © Musée d'Orsay

Βίνσεντ βαν Γκογκ: Η υψηλότερη προσέλευση από τότε που εγκαινιάστηκε το Μουσείο Ορσέ

Η έκθεση που περιελάμβανε εμπειρίες εικονικής πραγματικότητας, προσέλκυσε συνολικά 793.556 επισκέπτες, δηλαδή κατά μέσο όρο 7.181 επισκέπτες ημερησίως σε διάστημα 108 ημερών, από τις 3 Οκτωβρίου 2023 έως τις 4 Φεβρουαρίου 2024.

Είναι η υψηλότερη προσέλευση σε έκθεση από τότε που εγκαινιάστηκε το Μουσείο το 1986, σύμφωνα με ανακοίνωση του Ορσέ.

Η έκθεση «Έντβαρντ Μουνκ. Ένα ποίημα ζωής, αγάπης και θανάτου» το 2022 συγκέντρωσε 724.414 επισκέπτες. Νωρίτερα, το 2018 την έκθεση «Picasso. Bleu et rose» επισκέφθηκαν 670.667 άτομα.

Η καλλιτεχνική αναγέννηση του βαν Γκογκ στην Οβέρ-σιρ-Ουάζ

Ο Ολλανδός ζωγράφος έφτασε στην Οβέρ-σιρ-Ουάζ στις 20 Μαΐου 1890 και πέθανε εκεί στις 29 Ιουλίου μετά από απόπειρα αυτοκτονίας.

Ο Βίνσεντ βαν Γκογκ έφτασε στην Οβέρ-σιρ-Ουάζ στις 20 Μαΐου 1890 και πέθανε εκεί στις 29 Ιουλίου © Musée d'Orsay

Αν και πέρασε λίγο περισσότερο από δύο μήνες στο Οβέρ-σιρ-Ουάζ, η περίοδος αυτή αποκαλύπτει μια αξιοσημείωτη καλλιτεχνική αναγέννηση.

Τα έργα του κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου σημαδεύτηκαν από την ψυχολογική του κατάσταση, αλλά δημιούργησε επίσης μερικά από τα μεγαλύτερα αριστουργήματά του.

Μέσα σε δύο μήνες, ο καλλιτέχνης δημιούργησε 74 πίνακες και 33 σχέδια, συμπεριλαμβανομένων εμβληματικών έργων, «Πορτρέτο του Δρ. Γκασέ», «Η Εκκλησία της Οβέρ» και «Σταροχώραφα με κοράκια».

Μέσω μιας καθηλωτικής εμπειρίας VR, στην έκθεση ζωντάνευε η παλέτα του καλλιτέχνη και ένα άβαταρ του Βαν Γκογκ δημιουργημένο με Τεχνητή Νοημοσύνη εμφανιζόταν σε βιντεοθόνη.

Οι επισκέπτες μπορούσαν να κάνουν ερωτήσεις στο άβαταρ του καλλιτέχνη και να λαμβάνουν απαντήσεις με βάση την ανάλυση των επιστολών του.