- CITY GUIDE
- PODCAST
-
34°
Εισβολή στην κανονικότητα: Η νέα έκθεση στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων
«The Condition of (Im)-Possibiity: The Invaders», όταν η τέχνη συνδυάζεται με τα μαθηματικά
![Μπάμπης Καλογιάννης Μπάμπης Καλογιάννης](/images/120x120/3/jpg/files/2023-12-13/mpampis-kalogiannis.jpg)
![Εισβολή στην κανονικότητα: Έκθεση στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων Εισβολή στην κανονικότητα: Έκθεση στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων](/images/1074x600/jpg/files/2024-02-12/eisvoli-stin-kanonikotita-ekthesi-sto-kedro-tehnon-tou-dimou-athinaion.jpg)
Εύα Κέκου: Η επιμελήτρια της έκθεσης «The Condition of (Im)-Possibiity: The Invaders» στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων μιλά για την ιδέα πίσω από τα έργα των καλλιτεχνών
Η μελέτη των πιθανοτήτων είναι η επιστήμη της αβεβαιότητας. Πολύ συχνά στην καθημερινότητα ερχόμαστε αντιμέτωποι με την άγνοιά μας, αναγκαζόμαστε έτσι να μαντέψουμε, να εκτιμήσουμε, να «στοιχηματίσουμε». Οι πιθανότητες παρέχουν τους αναγκαίους μαθηματικούς κανόνες ώστε να αναλύσουμε αυτή την άγνοια και ασάφεια. Δε δίνουν ακριβείς προβλέψεις, ωστόσο παρέχουν το πλαίσιο μέσα στο οποίο θα κινηθούν οι περιορισμένες μας γνώσεις. Η μαθηματική θεώρηση των πιθανοτήτων ξεκίνησε το 17ο αιώνα, κεντρικό δε ρόλο σε αυτή παίζουν τα ίδια τα γεγονότα, μέσω μαθηματικών εκφράσεων για συμβάντα που συμβαίνουν μία φορά, ή εξελίσσονται στο πέρασμα του χρόνου.
Η εικαστική έκθεση «The Condition of (Im)-Possibiity: The Invaders» πραγματεύεται τη θεώρηση της μαθηματικής έκφρασης των πιθανοτήτων, λειτουργώντας ως πρόταση μιας ομάδας εισβολέων στην κανονικότητα. Με τρόπο ευθύ και ρητό, αλλά επίσης καυστικό και ειρωνικό, περιγράφει μία «νέο - αναδυόμενη» συνθήκη. Προσπαθώντας να συνδυάσει έννοιες φαινομενικά ασύμβατες, ενώνει σημεία από ιδέες, συναισθήματα, αλγόριθμους, άυλα και υλικά στοιχεία. Κάπως έτσι αναδύεται μία «νέα» πραγματικότητα.
![Εισβολή στην κανονικότητα: Έκθεση στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων Εισβολή στην κανονικότητα: Έκθεση στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων](/images/w734/jpg/files/2024-02-12/eisvoli-stin-kanonikotita-ekthesi-sto-kedro-tehnon-tou-dimou-athinaion2.jpg)
Δεδομένου του μεταβατικού χαρακτήρα της εποχής, και της συχνής αδυναμίας της κοινωνίας να αυτοπροσδιοριστεί, η έκθεση ερευνά με εικαστικά μέσα το χαρακτήρα των μεταβολών αυτών, εστιάζοντας στην «κοινωνία του ρίσκου» όπως την όρισε ο Ulrich Beck, Καθηγητής Κοινωνιολογίας στο Πανεπιστήμιο του Μονάχου. Η κοινωνία του ρίσκου μιλάει για την οργάνωση μιας κοινωνίας που λειτουργεί υπό μία συνεχή απειλή κινδύνου, με την αναδόμηση της νέας ταυτότητας της να προκύπτει μέσα από συγκρούσεις και δημιουργικές ανατροπές.
Η επιμελήτρια και Ιστορικός της Τέχνης Δρ. Εύα Κέκου μιλά για την έκθεση «The Condition of (Im)-Possibiity: The Invaders» στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων
«Στη δουλειά μου με ενδιαφέρει πάρα πολύ η έννοια του ασύμβατου, έχω ασχοληθεί και άλλες φορές με τα μαθηματικά, τα σημεία στίξης, την κανονικοποίηση, κάτι που με κάποιο τρόπο προσπαθεί να κάνει και η τέχνη. Προσπαθούμε να αναλύσουμε, να θεωρητικοποιήσουμε αν θέλετε τα ανεξήγητα. Οι θετικές επιστήμες από την άλλη προσπαθούν να δώσουν πιο συγκεκριμένες εξηγήσεις, απαντούν με πιο οριστικό τρόπο από την τέχνη. Προσπαθούμε λοιπόν να συνδυάσουμε δύο φαινομενικά ασύμβατες έννοιες, την τέχνη που θεωρητικοποιεί και αναλύει και τα μαθηματικά που κανονικοποιούν, μέσα και από το φάσμα των πιθανοτήτων που έχει σχέση με την εποχή, τη ζωή μας και την κοινωνία σήμερα» εξηγεί η Δρ. Εύα Κέκου.
![Εισβολή στην κανονικότητα: Έκθεση στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων Εισβολή στην κανονικότητα: Έκθεση στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων](/images/w734/1/jpg/files/2024-02-12/eisvoli-stin-kanonikotita-ekthesi-sto-kedro-tehnon-tou-dimou-athinaion3.jpg)
Κοινωνία του ρίσκου - Απειλή - Αναδόμηση νέας ταυτότητας
Το ρίσκο αποτελεί στοιχείο της ταυτότητας μου ως Ιστορικός τέχνης, θεωρητικός και επιμελήτρια. Έχω επιμεληθεί στο παρελθόν αντίστοιχες εκθέσεις, όπως την EX – CHANGE: RISK, του 2015, σε μια εποχή που χαρακτηρίστηκε ως εποχή της κρίσης, χωρίς να σημαίνει ότι η κρίση οριοθετείται. Είμαστε στο 2024 και ακόμα η κρίση είναι εδώ. Πρέπει να πάρουμε κάποιο ρίσκο ως άτομα και ως κοινωνία, ώστε να επέλθει η αλλαγή. Η έννοια του ρίσκου εμφανίζεται σε πολλά από τα έργα της παρούσας έκθεσης. Προκειμένου να λάβουμε πρωτοβουλία πρέπει να αναγνωρίσουμε την αβεβαιότητα που έχει το μέλλον, περισσότερο από ποτέ στη μεταβατική εποχή που διανύουμε. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το έργο της εισόδου ονόματι «ο Μεγάλος Ύπνος», του κ. Άγγελου Αντωνόπουλου.
Παραπέμπει σε υπαρξιακά ζητήματα τα οποία δε σταματάνε, δεν είναι κάτι το οριοθετημένο. Είναι ο άνθρωπος που αναλογίζεται μέσα σε ένα χαώδες σύμπαν. Προσπαθούμε να κατατάξουμε, να ταξινομήσουμε. Βλέπουμε σε όλο αυτό τη ματαίωση, μέσα στην αγωνία και τον αγώνα για κατάταξη και ταξινόμηση, ματαίωση που πολλές φορές έρχεται με το θάνατο. Το θεωρώ χαρακτηριστικό έργο, αλλά δεν είναι το μόνο που πραγματεύεται την έννοια του ρίσκου, της αλλαγής και της κοινωνίας σε μετάβαση. Επιλέξαμε έργα έτσι ώστε ο επισκέπτης να έχει την ευκαιρία να περιδιαβεί σ’ αυτή την έκθεση, προσπαθώντας να «αναπνεύσει», να συνομιλήσει με τα έργα, να σκεφτεί και να προβληματιστεί. Οπότε θέλουμε να φεύγει κάποιος με αίσθηση ότι έχει κατανοήσει το αντικείμενο της έκθεσης, έχει εντυπωσιαστεί από την αισθητική της, και έχει προβληματιστεί για θέματα που αφορούν όλους μας, είναι σύγχρονα και επίκαιρα, καταλήγει.
![Εισβολή στην κανονικότητα: Έκθεση στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων Εισβολή στην κανονικότητα: Έκθεση στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων](/images/w734/jpg/files/2024-02-12/eisvoli-stin-kanonikotita-ekthesi-sto-kedro-tehnon-tou-dimou-athinaion4.jpg)
Επιμέλεια: Εύα Κέκου, Δρ. Ιστορικός της Τέχνης και ανεξάρτητη επιμελήτρια
Καλλιτέχνες: X. Ακριθάκη, Ά. Αντωνόπουλος, Α. Βεϊνόγλου, Γ. Δρίβας, Π. Κλιάφα, Χ. Μήτρεντσε, Π. Παπαδόπουλος, Δ. Σωτηρόπουλος, Τ. Τατόλας, Π. Χαραλάμπους, Θ. Χιώτη & Δ. Αγραφιώτης, J. Nelson
Υποστήριξη: Φ. Δαλκαβούκη (βοηθός επιμέλειας) & Α. Κοσμά, Μ. Μικάβα
Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση στο City Guide της Athens Voice
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Νίκος Καββαδάς κατέγραψε σε μία πλατφόρμα όλες τις χρήσιμες πληροφορίες για τα μουσεία που βρίσκονται σε κάθε γωνιά της χώρας
Ένα μοναδικό έργο τέχνης που συνοδεύει το νέο μας τεύχος
Η επιμελήτρια Άννα Μυκονιάτη μας συστήνει την Ελληνίδα ζωγράφο του μοντερνισμού πίσω από τα αινιγματικά σχέδια που παρουσιάζει το ΕΜΣΤ
Και ακόμα, «Οικολογίες της φροντίδας» στο State of Concept, Alberto Maggini στο space52
Όσα ετοιμάζουν οι Φίλιππος Τσιτσόπουλος, Μπάμπης Βενετόπουλος, Χριστίνα Μήτρεντσε, Πάνος Χαραλάμπους και Lily Consuelo Saporta Tagiuri στο τριήμερο δράσεων που ενορχηστρώνει ο Νίκος Διαμαντής
Ο Μανώλης Δασκαλάκης-Λεμός στη νέα CAN Gallery, «Τόπος υπερκόσμιων συρράξεων» στον Συνοικισμό Χαλανδρίου, Νίκος Κόνιαρης στην Genesis και άλλες εκθέσεις που ξεκινούν αυτή την εβδομάδα
Η Νατάσσα Καλογεροπούλου δημιουργεί μικρά «θαύματα» στο εργαστήριό της
Όλο το καλοκαίρι έργα του Πάμπλο Πικάσο θα βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη
Ήταν ένας από σημαντικότερους μελετητές του έργου του Μαρσέλ Ντυσάν
Ο Iταλός καλλιτέχνης Guido Daniele, για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Πού θα τη βγάλεις το βράδυ της Πέμπτης; Στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης έχει και σούπερ έκθεση και πάρτι
Χίλια εκατόν πενήντα αντικείμενα ξεδιπλώνουν 4.500 χρόνια ιστορίας σε μια αρχαία γειτονιά της πόλης
Άνσελμ Κίφερ στη Gagosian, Ηλίας Καφούρος και Ντόρα Οικονόμου στα Δυο Χωριά, Back to Athens στο Μέγαρο Ησαΐα, Ira Waldron στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά κ.ά.
Ένας αρμονικός διάλογος με τον Άρη Κατσιλάκη
Ο οίκος δημοπρασιών Sotheby's υπολογίζει ότι η τιμή του έργου ανέρχεται σε 15-20 εκατομμύρια δολάρια
Μια αγαπησιάρικη εκδήλωση στο κέντρο της Αθήνας την Κυριακή
Εντυπωσιακό έργο του διεθνούς φήμης street artist - Ζωγράφισε τη Θεά της Νύχτας
Η Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών ανοίγει το αρχείο της για να μας συστήσει την περιοχή μέσα από την έκθεση «Βρυσάκι: η αναβίωση μιας γειτονιάς»
Ραντεβού με επετειακή αφορμή, διάσημες υπογραφές αλλά και έντονο γυναικείο αποτύπωμα. Βάλτε τα στην ατζέντα σας.
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη λίγο πριν τα εγκαίνια του «ΜΑΤΙ Mesaria» στη Σαντορίνη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.