O εικαστικός παρουσιάζει το σύνολο της δουλειάς του σε μια αναδρομική έκθεση. H Ουρανία Κούβου σημειώνει:
«Αν και άδεια από ανθρώπινη παρουσία, τα αστικά τοπία του Βασίλη δηλώνουν μία αυτάρκη ανθρώπινη υπόσταση. Τα ήρεμα, αδιαφανή νερά της Πειραιώτικης θάλασσας φαίνεται να απαντούν στην φλύαρη γεωμετρία των πολυκατοικιών που στέκονται από πάνω τους. Η αναπάντεχη πολυμορφία τους επιτείνει το μονότονο επίμονο γαλάζιο του νερού. Μαρτυρία ανθρώπινης παρέμβασης, το αρχιτεκτονικό συνονθύλευμα μας κοιτάζει από την αντίπερα όχθη αδιάφορο στο σχεδόν άυλο και πνευματικό γαλάζιο που μας χωρίζει από αυτό.
Οι γυαλιστερές επιφάνειες των δωματίων στο Ψυχικό αντανακλούν αυτάρεσκα το περιβάλλοντα χώρο ελκύοντας την ματιά μας και πάλι πίσω στον εαυτό τους. Αυτή η πολυτέλεια αυτοαναφοράς όμως δεν απαγορεύει στον θεατή μία τυχαία, γρήγορη ματιά στην πράσινη φύση απέξω. Αν και πλαισιωμένη από τα ανοίγματα του σπιτιού, η πράσινη αφθονία που επιμένει στο δεύτερο πλάνο γίνεται αντικείμενο μίας ματιάς πρόθυμης και περίεργης. Φέροντας μαζί του το καλοκαιρινό φως, το πράσινο φαίνεται να καιροφυλαχτεί να εισδύσει στο εσωτερικό του δωματίου. Αντίθετα έξω στην βεράντα κυριαρχεί πλαισιώνοντας με την σειρά του τα οικοδομήματα. Η συνδιαλλαγή ανάμεσα στον ανθρώπινο πλούτο και στην φύση είναι ελεγχόμενη και ήπια, αλλά πάντα παρούσα.
Ακόμη και οι φορμαλιστικές ανησυχίες των σπουδών των γυμνών και των τοπίων της Πάρου με τις εμφανείς πινελιές και τους κορεσμούς των γήινων χρωμάτων, φαίνεται να συνάδουν με μία παρόμοια λανθάνουσα υπόσταση. Αθώες και παθητικές κρύβουν μία μελαγχολία και νοσταλγία για την απλότητα του παρελθόντος.
Αν και φαινομενικά αδιάφορες και ανέκφραστες οι ανθρώπινες μορφές στα πορτραίτα κουβαλούν η κάθε μία τις ανησυχίες, τις έγνοιες και τα φορτία τους. Ακόμη και η κυρία Ευγενία, απαλλαγμένη από κάθε είδους αξεσουάρ, φαίνεται να κουβαλά την ηπιότητα της προσωπικότητάς της και την ήρεμη αποδοχή της τρίτης ηλικίας.
Η δουλειά του Βασίλη είναι μία έμπρακτη απόδειξη ότι η ζωγραφική δίνει υπόσταση σε μία εκλεκτική και ερευνητική ματιά της πραγματικότητας. Μία ματιά που δεν παύει να ερμηνεύει και να ψάχνει προσωπικά νοήματα και αρχές. Η ματιά του θεατή δεν μπορεί παρά να ακολουθήσει ένα παρόμοιο μονοπάτι μεταφορικής αναζήτησης και φευγαλέας σκέψης».
INFO: Πολιστικό Κέντρο Μπενετάτου, Δρόση 2 & Δροσίνη Π. Ψυχικό, 210 6745135. 8-12/12. Καθημερινά: 10.00-13.00 & 18.00-20.30
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Εστιάζει στη σχέση του με τη γαλλική πρωτεύουσα και την περίοδο που συναντήθηκε με τους Τζιακομέτι και Πικάσο
Η έκθεσή της Terra Cognita είναι ένα προσκύνημα σε άγνωστους τόπους
Όλοι οι καταξιωμένοι Έλληνες καλλιτέχνες έχουν εκπροσωπηθεί με έργα τους
Μέσα από τα έργα, καλλιτέχνες και επιστήμονες εμβαθύνουν σε πολλά ζητήματα
Τι θα δούμε σε γκαλερί και σε χώρους τέχνης της Αθήνας;
Είναι το μεγαλύτερο ποσό που έχει δοθεί ποτέ για σουρεαλιστικό πίνακα
Ο καλλιτέχνης μάς μυεί στη βεξιλολογία μέσα από την έκθεση Waving Through Folklore
Μεταξύ άλλων, θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση με αφορμή την επέτειο των 100 ετών από την έκδοση του πρώτου «Μανιφέστου του Σουρεαλισμού
Η έκθεση φιλοξενείται στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά, στην Αθήνα
Μιλήσαμε με την εικαστικό για το δαιδαλώδες ασπρόμαυρο installation που εγκαινιάζει αύριο
Ποιες εκθέσεις κάνουν εγκαίνια αυτές τις μέρες σε μεγάλα μουσεία και γκαλερί της Αθήνας
«Η αρχαία ελληνική τέχνη διδάσκει την αρμονία, που είναι το ζητούμενο στη ζωή και την τέχνη»
Oκτώ τουλάχιστον συντηρητές εργάζονται για χρόνια
Εκτίθενται έργα των Ηλία Μακρή, Ανδρέα Πετρουλάκη και Στάθη Σταυρόπουλου («Στάθης»)
Γνωστός για τα πορτρέτα του και για τις σκηνές από το Camden Town στο βόρειο Λονδίνο
Στην γκαλερί Donopoulos International Fine Arts, «ακούγονται» τραγούδια που κάποιοι τα χορεύουν ακόμα στο μπαρ Berlin
Παρουσιάζονται περισσότερα από 100 έργα του δημιουργού που αγαπούσε τον σουρεαλισμό
Ο καλλιτέχνης που έχει χαρακτηριστεί ως το «Φάντασμα της Παλιάς Αμερικής»
Οι εκθέσεις που ξεχωρίσαμε σε 3 γκαλερί και ένα μεγάλο μουσείο της Αθήνας
Επιλεγμένοι ελληνικοί μύθοι, συναντούν τα ακραία ξεσπάσματα της φύσης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.