- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Ο Δημήτρης Χαντζόπουλος βγάζει τρισδιάστατες «Selfies»
Ο Δημήτρης Χαντζόπουλος παρουσιάζει τη νέα του έκθεση με τίτλο «Selfies» στον εκθεσιακό χώρο 16 Φωκίωνος Νέγρη
Η τέχνη του Δημήτρη Χαντζόπουλου έχει όλα όσα χρειάζεται ένα πολιτικό σκίτσο για να είναι επιτυχημένο. Έχει σύμβολα, υπερβολή, ειρωνεία, μεταβάσεις, επισημάνσεις και αναλογίες.
Έχει και πυκνό κείμενο και σκιές που διακρίνουν τον γελοιογράφο της Καθημερινής και του χαρίζουν το προσωπικό του στιλ προσδίδοντας στο σκίτσο ατμόσφαιρα και καθιστώντας τα εργαλεία της σάτιράς του ακόμα πιο διαβρωτικά και αποτελεσματικά.
Έχει και πλούσιες αναφορές που ξεκινούν από την ιστορία της τέχνης και φτάνουν ως την πολιτική και διπλωματική ιστορία, τον κινηματογράφο και τα κόμικς. Εκεί το πράγμα δυσκολεύει λίγο για τον αναγνώστη, καθώς ο Χαντζόπουλος του δίνει πολλά μέσα κατανόησης και αντιπαραβολής ενός κατά βάση εφήμερου πολιτικού συμβάντος.
Το τελευταίο αυτό στοιχείο της δουλειάς του είναι ακόμη πιο έντονο στα έργα ζωγραφικής και γλυπτικής που φιλοτέχνησε για τη νέα του έκθεση με τίτλο «Selfies», που ξεκινάει το Σάββατο 9 Δεκεμβρίου 2023 από τις 6 ως τις 9 μ.μ. στον εκθεσιακό χώρο 16 Φωκίωνος Νέγρη. Η έκθεση, που θα εγκαινιαστεί από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, περιλαμβάνει συνολικά 25 ζωγραφικές κατασκευές και γλυπτά που δημιούργησε ο Δημήτρης Χαντζόπουλος την τελευταία τριετία. Υλικά που ενώθηκαν με τρόπο παράδοξο, ξύλινες επιδαπέδιες και επιτοίχιες κατασκευές, έργα με πυλό και papier-mâché, ζωντανεύουν τις χαρακτηριστικές ολόμαυρες φιγούρες του Δημήτρη Χαντζόπουλου, καθώς και γνώριμες φιγούρες από τον κόσμο της ζωγραφικής, της λογοτεχνίας, των κόμικς και γενικότερα της σύγχρονης κουλτούρας με τρόπο τρισδιάστατο, δημιουργώντας ένα σκηνικό φαντασίας. Όπως επισημαίνει εύστοχα και ο ιστορικός τέχνης Πέτρος Μαρτινίδης στον εξαιρετικό και πλήρως εικονογραφημένο δίγλωσσο κατάλογο της έκθεσης, που επιμελήθηκε ο ίδιος ο Χαντζόπουλος: «Όποιους λογαριασμούς κι αν ξεκαθαρίζει ο Δημήτρης Χαντζόπουλος με τα στοιχειά της φαντασίας του, σ’ ένα όργιο “πολυδιάστατων σκιών”, το να τριγυρίζει κανείς ανάμεσά τους προσφέρει μια υπέροχα αλλόκοτη αίσθηση. Σαν να συναναστρέφεται κωμικούς επι-γόνους της ιαμβικής ποίησης, ταυτόχρονα με σύγχρονες διασημότητες της stand up comedy – απολύτως ιλαρών στην standing up σιωπή τους».
Ο εικαστικός αυτός περίπατος του Χαντζόπουλου ξεκίνησε πριν περίπου τρία χρόνια, αναφέρει ο ίδιος σε τηλεφωνική μας επικοινωνία, όταν μετακόμισε λόγω της πανδημίας στην Κρήτη. Εκεί έχοντας χώρο και κυρίως την ανάγκη να ξεκολλήσει από τον υπολογιστή, που τον είχε κουράσει από την τελευταία του δουλειά, τη μεταφορά της «Πάπισσας Ιωάννας» του Εμμανουήλ Ροΐδη σε κόμικς (The Athens Review of Books, Αθήνα 2018, σελ. 208) που «δουλεύτηκε» απολύτως ψηφιακά, όπως και σχεδόν το σύνολο της δουλειάς του Χαντζόπουλου την τελευταία 20ετία και πλέον, άρχισε να πειραματίζεται με διάφορα ενσώματα υλικά όπως papier-mâché. Το αποτέλεσμα αυτού του τριετούς μόχθου βρίσκεται στην έκθεση, όπου μπορεί κανείς να περιηγηθεί ανάμεσα σε έργα με τη Βασίλισσα Ελισάβετ σε τετραπλή εκδοχή, σαν μια ντάμα από τράπουλα, σε έργα όπου ο Τσαρούχης βρίσκεται σε «διάλογο» με τον δάσκαλό του Φώτη Κόντογλου, όπου η Μαφάλντα «συνομιλεί» με τον συμπατριώτη της τον Μπόρχες, όπου παρελαύνουν ανατρεπτικά ο Μόραλης, ο Χόκνεϊ και ο Νταλί.
Κι ενώ τα έργα διακρίνονται για την πολλαπλότητα των αναφορών τους, ο Χαντζόπουλος κατορθώνει, χωρίς να βαραίνει τον θεατή με πολλή πληροφορία, να τα κάνει να στέκονται και μόνα τους, με την ερμηνεία τους να βρίσκεται κάθε φορά στο χέρι του θεατή, ο οποίος δεν είναι υποχρεωμένος να παρακολουθήσει τη διαδικασία που ακολούθησε ο ίδιος στη δημιουργία των έργων του. Όπως μου λέει και ο ίδιος ο Χαντζόπουλος, η πληροφορία και οι πολλές αναφορές είναι «για τον ίδιο», δική του είναι η ανάγκη να τις συμπεριλάβει, δεν το κάνει για να δυσκολέψει τον αναγνώστη ή τον θεατή. Η πείρα του άλλωστε του επιτρέπει να καταλαβαίνει «πότε ένα έργο είναι τελειωμένο και μπορεί να σταθεί μπροστά σε έναν τρίτο αδιαμεσολάβητα». Κατορθώνοντας να είναι δηκτικός και συγχρόνως τρυφερός, κρυπτικός και αποκαλυπτικός την ίδια στιγμή.
Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση «Selfies» του Δημήτρη Χαντζόπουλου στο City Guide της Athens Voice