- CITY GUIDE
- PODCAST
-
23°
Κρυμμένες φωτογραφίες του Ισπανικού Εμφυλίου εκτίθενται στη Γαλλία
Παρέμεναν για χρόνια σε δύο μυστηριώδη κόκκινα κουτιά
Ισπανικός Εμφύλιος: Κρυμμένες φωτογραφίες του Antoni Campañà εκτίθενται στη Γαλλία - Παρέμεναν για χρόνια σε δύο μυστηριώδη κόκκινα κουτιά
Κρυμμένες σε δύο μυστηριώδη κόκκινα κουτιά παρέμεναν για χρόνια οι φωτογραφίες του καλλιτέχνη-φωτογράφου του Ισπανικού Εμφυλίου Antoni Campañà, που βγαίνουν στο φως σε έκθεση στο Pavillon Populaire του Μονπελιέ στη Γαλλία.
Ο Campañà (1906-1989) ήταν γνωστός για ένα έργο που έβαλε τα δυνατά του να το κρατήσει θαμμένο. «Αν ο παπππούς μου ήταν εδώ, δεν θα είχε εγκρίνει αυτή την έκθεση» είπε, στα εγκαίνια, ο εγγονός του, ο Toni Monné Campañà.
Υπάρχει μια ρομαντική πλευρά στην ιστορία: Οπως είχαμε τον Robert Capa, τον David Seymour και τη «Μεξικανική βαλίτσα» της Gerda Taro, τώρα έχουμε τα δύο κόκκινα κουτιά του Campañà που περιείχαν πάνω από 5.000 εμφανίσεις και αρνητικά για τον Ισπανικό Εμφύλιο.
Αυτός ο θησαυρός ποτέ δεν προοριζόταν να εκτεθεί. Ο δημιουργός των φωτογραφιών δεν ήθελε να ξανανοίξει τις πληγές του Ισπανικού Εμφυλίου.
Ωστόσο, μετά την ανακάλυψή τους το 2018 στο οικογενειακό γκαράζ, ακολούθησε έκδοση λευκώματος - «Το Κόκκινο Κουτί» - και μια μεγάλη έκθεση στη Βαρκελώνη.
Ταγμένος στο πλευρό της Β' Ισπανικής Δημοκρατίας, δημοκράτης, Καταλανός εθνικιστής και ένθερμος Καθολικός, ο Campañà δημιούργησε ένα μοναδικό opus για τον Ισπανικό Εμφύλιο: κάλυψε όλη τη σύγκρουση χωρίς να αποσιωπεί τα αποτροπιαστικά που έκανε και η μία πλευρά και η άλλη.
Μέσα από φωτογραφίες εξέφρασε τον βαθύ πόνο του να βλέπει τη χώρα του να σπαράσσεται. «Φωτογράφισε την ωμή πραγματικότητα και δεν έπαιξε το παιχνίδι ούτε της προπαγάνδας της República ούτε της προπαγάνδας των Φρανκιστών» επισημαίνει ο επιμελητής της έκθεσης στο Μονπελιέ, καθηγητής στο Αυτόνομο Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης Arnau Gonzàlez i Vilalta.
Για ποιον λόγο, λοιπόν, να εναντιωθούν στις επιθυμίες του Antoni Campañà; «Είναι ουσιώδους σημασίας να δείξεις αυτές τις φωτογραφίες σήμερα» επιμένει ο Toni Monné Campañà.
«Σε μια εποχή στην οποία η πληροφορία απειλείται από αλγόριθμους, είναι πολυ σημαντικό να ανακαλύπτεις εκ νέου και να δείχνεις δουλειές σαν και αυτήν» τονίζει ο Gilles Mora, καλλιτεχνικός διευθυντής του Pavillon Populaire.
Η έκθεση «Antoni Campañà - Icônes cachées» ολοκληρώνεται στις 24 Σεπτεμβρίου.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Από ερείπια ναών σε ιπτάμενο χαλί και από εκεί μέσα στον βυθό της θάλασσας
Η σύζυγός του έλεγε πως ήταν «φρικτός»
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για δύο σημαντικές επετείους
Ο νέος διευθυντής δηλώνει ότι ετοιμάζεται για τον «τον μεγαλύτερο μετασχηματισμό μουσείου στον κόσμο»
Μια συζήτηση με τον εικαστικό για τη θεματική των έργων του και τη νέα έκθεση στο Square root, μια συλλογή των τελευταίων οχτώ ετών
Η πρώιμη Τέχνη του πλέον αγαπημένου Έλληνα καλλιτέχνη μέσα από τα ξεχωριστά, νεανικά σχέδιά του
Μεγάλη έκθεση με επίκεντρο τις μνήμες του πολέμου και της δικτατορίας και την αισιοδοξία για την αποκατάσταση της δημοκρατίας
Ποιες είναι οι εκθέσεις που είτε ξεκινούν αυτήν την εβδομάδα είτε έχουν πρόσφατα ξεκινήσει
O Bέλγος καλλιτέχνης παρουσιάζει την ατομική του έκθεση σε επιμέλεια της Κατερίνας Κοσκινά
H Stefanidou Tsoukala Gallery συμμετέχει για πρώτη φορά στην Art Athina με το επιβλητικό έργο του Κακανιά
Ένας οδηγός τέχνης με όλα όσα αξίζει να δεις αυτό το φθινόπωρο
Της ζητήσαμε να μας μιλήσει για την τέχνη της, το εξώφυλλο που σχεδίασε για την Athens Voice, την καθημερινότητά της και τον γάμο της με τον Τζακ Σαβορέτι
Ο θεσμός αποτελεί πρωτοβουλία του Πανελληνίου Συνδέσμου Αιθουσών Τέχνης
Με τιμές εκκίνησης από €300 και έργα Τσαρούχη, Μόραλη, Φασιανού, Ψυχοπαίδη, Γαΐτη, κ.ά.
Η έκθεση Παρενθέσεις και Μύθοι αφηγείται με εικαστικό τρόπο τον ρωμαϊκό μύθο του Έρωτα και της Ψυχής
Έντεκα εικαστικοί αναμετριούνται με τις δυσκολίες απεικόνισης του υπαρξιακού βάθους, όταν η ύπαρξη ασθενεί
Αν και πολλοί εκτιμητές αναφέρουν πως πρόκειται για έργο του τεράστιου εικαστικού η προέλευσή του δεν έχει πιστοποιηθεί 100%
Η αφορμή για να ανακαλύψει τη ζωγραφική, την τέχνη της που ήταν καθρέφτης πόνου και δύναμης
Επισήμανε ότι πρόκειται για ένα « Έργο αγάπης, περηφάνιας μιας κόρης για τους σπουδαίους γονείς της»
Ο γκαλερίστας σε κάθε έκθεση χτίζει μια ολοκληρωμένη εμπειρία
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.