- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Μπράις Μάρντεν: Πέθανε σε ηλικία 84 ετών - O κορυφαίος ζωγράφος που έδωσε νέα ώθηση στην τέχνη του.
Έφυγε από τη ζωή χθες (9.08) σε ηλικία 84 ετών ο Μπράις Μάρντεν, ο κορυφαίος ζωγράφος που έδωσε νέα ώθηση στην αφαίρεση και αναζητούσε συνεχώς νέες κατευθύνσεις, μετά από πολύχρονη μάχη με τον καρκίνο.
Ο Μάρντεν μετρούσε έξι δεκαετίες καλλιτεχνικής πορείας. Στο βιογραφικό του μεταξύ άλλων αναφέρονται οι σπουδές στο Γέιλ με τον Άλεξ Κατζ και τον Τζον Σούλερ. Τη δεκαετία του 1960 μελέτησε το έργο του Τζάσπερ Τζονς ενώ διατέλεσε και βοηθός στο στούντιο του Ρόμπερτ Ράουσενμπεργκ. Η διαδρομή του, ταυτισμένη με την χειρονομιακή απλότητα, περιλαμβάνει ένα corpus δημιουργίας στο οποίο συνυπάρχουν οι διαγραμματικές αποτυπώσεις του μινιμαλισμού, ο αφηρημένος εξπρεσιονισμός, στοιχεία από την αρχαία καλλιγραφία και την ποίηση.
Τον θάνατό του γνωστοποίησε μέσω ανάρτησης στο Instagram η κόρη του, Mirabelle Marden, με την οποία ενημέρωνε ότι ο πατέρας της εξακολουθούσε να ζωγραφίζει μέχρι το περασμένο Σάββατο. «Ήταν τυχερός που έζησε μια μεγάλη ζωή κάνοντας αυτό που αγαπούσε», ενώ είπε ότι ο Μάρντεν πέθανε χθες, ήρεμα, στο σπίτι του στο Tivoli της Νέας Υόρκης.
Η ζωγραφική του Μάρντεν που ξεχώριζε
Από τη δεκαετία του 1960, ο Μάρντεν ζωγράφιζε με πολλούς διαφορετικούς τρόπους, ακολουθώντας συχνά την προσέγγιση του λαδιού σε καμβά σε μια εποχή που άλλοι ζωγράφοι απέσυραν τον τρόπο αυτό από τις δικές τους τεχνικές. Το στυλ του Μάρντεν μπορεί να τον έκανε διαφορετικό από πολλούς συναδέλφους του με πιο ρητά εννοιολογικές φιλοδοξίες, αλλά συνέχιζε να βρίσκει θαυμαστές ακριβώς εξαιτίας αυτής της επιλογής του.
Σε συνέντευξη που είχε παραχωρήσει ο μαθητής του Μάρντεν, Δημήτρης Αντωνίτσης, στην ATHENS VOICE τον Μάιο του 2022, ο γνωστός καλλιτέχνης και επιμελητής είχε μιλήσει για την έκθεση του "Brice Marden και ελληνική αρχαιότητα" που γινόταν σε συνεργασία με τον Νεοϋορκέζο ζωγράφο αλλά και τις εντυπώσεις του από τον διάσημο καλλιτέχνη.
Ο Αντωνίτσης είχε επισημάνει την αγάπη του 84χρονου δημιουργού για το «μικρό και το ασήμαντο, τις σημειώσεις με μαρκαδόρο του επιστάτη του στο υλικό που προτίμησε να αφήσει να αχνοφαίνονται, το λάθος που μπορεί να γεννήσει κάτι εξαιρετικό».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι είδαμε στη μεγάλη αναδρομική έκθεση του σπουδαίου καλλιτέχνη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Ένα σπίτι του αθηναϊκού Μεσοπολέμου μετατρέπεται σε εφαλτήριο πολιτισμού
Πρόσωπα, σώματα και μορφές, συνθέσεις και γεωμετρικές φόρμες, φυτά και ζώα γίνονται εφαλτήρια της αιώνιας αναζήτησης του ανθρώπινου ψυχισμού
Από το μεγάλο πρότζεκτ στο Γουλανδρή μέχρι την αναδρομική του Σπύρου Πώρου
Μιλήσαμε με την εικαστικό για την έκθεσή της «Error 404: Reality Not Found» και την απόσταση ανάμεσα στην παιδική αθωότητα και την ενήλικη ματαιοδοξία
9 καλλιτέχνες συνομιλούν μέσω της ζωγραφικής και της γλυπτικής
Τα πιο χαρακτηριστικά έργα από τις δύο πιο πρόσφατες εκθέσεις του στη χώρα μας, όπου εντοπίσαμε στοιχεία «ελληνικότητας».
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.