H βιτρίνα του μήνα: Τα ασημένια σκεύη της Θάλειας - Μαρίας Γεωργούλη στην Κριεζώτου
Ένα project ευαίσθητο και ανάλαφρο με μια αναπάντεχη, εκλεκτική σύνδεση με το ομηρικό έπος
![341667-710504.jpg 341667-710504.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/341667-710504.jpg)
![Η «Οδύσσεια» της Θάλειας-Μαρίας Γεωργούλη στη «Βιτρίνα της Κριεζώτου» Η «Οδύσσεια» της Θάλειας-Μαρίας Γεωργούλη στη «Βιτρίνα της Κριεζώτου»](/images/1074x600/jpg/files/2023-07-03/_lks1284.jpg)
Βιτρίνα της Κριεζώτου: Δείτε το νέο project «Οδύσσεια» της Θάλειας - Μαρίας Γεωργούλη στο Πωλητήριο Πινακοθήκης Γκίκα.
H «Οδύσσεια» της Θάλειας-Μαρίας Γεωργούλη στη «Βιτρίνα της Κριεζώτου» είναι ένα project ευαίσθητο και ανάλαφρο, σε πείσμα του φορτισμένου τίτλου του που παραπέμπει σε αγωνιώδη περιπλάνηση σε άγνωστες θάλασσες και τόπους. Η περιπέτεια, ωστόσο, η στενή σχέση με τη φύση και η προσήλωση σε έναν στόχο, στοιχεία που χαρακτηρίζουν το σύνολο του έργου της καλλιτέχνιδος, συνιστούν μια αναπάντεχη, εκλεκτική σύνδεση με το ομηρικό έπος.
Από τις αρχές των '00ς, η Θάλεια έχει αφοσιωθεί αποκλειστικά στο ασήμι, ένα υλικό πολύτιμο κι αισθητικά απέριττο, που της επιτρέπει να φιλοτεχνεί γλυπτικά αντικείμενα υψηλής αισθητικής αξίας, απολύτως μοναδικά. Τα κουτάλια της, ένα πολύχρωμο σύμπαν από μικρούς θησαυρούς, κυριαρχούν στην έκθεση και «μιλούν» για όλες τις δημιουργικές εμμονές της Θάλειας – Μαρίας… τη γοητεία που ασκεί πάνω της το ασήμι, την στοχαστική ενασχόληση με τη σφυρηλάτηση του μετάλλου, τον έρωτα με τις υφές και τα χρώματα της φύσης, την επιδίωξη της απλότητας στη φόρμα.
![Η «Οδύσσεια» της Θάλειας-Μαρίας Γεωργούλη στη «Βιτρίνα της Κριεζώτου» Η «Οδύσσεια» της Θάλειας-Μαρίας Γεωργούλη στη «Βιτρίνα της Κριεζώτου»](/images/w734/jpg/files/2023-07-03/_lks1301.jpg)
![Η «Οδύσσεια» της Θάλειας-Μαρίας Γεωργούλη στη «Βιτρίνα της Κριεζώτου» Η «Οδύσσεια» της Θάλειας-Μαρίας Γεωργούλη στη «Βιτρίνα της Κριεζώτου»](/images/w734/jpg/files/2023-07-03/_lks1303.jpg)
Η διαδικασία δημιουργίας των κουταλιών ξεκινά από την επίμονη αναζήτηση του κατάλληλου βότσαλου. Στο κυνήγι του πιο ξεχωριστού βότσαλου, που εκείνη αναζητά από τότε που θυμάται τον εαυτό της, η Θάλεια έχει και τη βοήθεια αγαπημένων της φίλων με τους οποίους την συνδέει μια αισθητική συνενοχή. Τα περισσότερα βότσαλα της έκθεσης τα «οφείλει» σε αυτούς!
«Οι συνδυασμοί είναι ανεξάντλητοι. Κάθε νέο αντικείμενο που προκύπτει είναι μοναδικό με έναν υπέροχο, οργανικό τρόπο και μεταφέρει τη δική του ιστορία, ολόκληρο το ταξίδι που έκανε ώσπου να βρεθεί στα χέρια μου», λέει η ίδια.
![Η Θάλεια-Μαρία Γεωργούλη Η Θάλεια-Μαρία Γεωργούλη](/images/w734/jpg/files/2023-07-03/031a3855.jpg)
Από το βότσαλο, λοιπόν, ξεκινούν όλα. Αυτό «υπαγορεύει» στη Θάλεια το σχέδιο, για να ακολουθήσει η κατασκευή καθενός ξεχωριστά στο εργαστήριο της, έναν φωτεινό, λιτό χώρο στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας. Αντίστοιχα συμβαίνει με τα μανικετόκουμπα και τα κοσμήματα, τα οποία σχεδιάζει χωρίς ωστόσο να εμπλέκεται στην κατασκευή τους. Ορισμένα συλλεκτικά τέτοια κομμάτια θα παρουσιαστούν και στην έκθεση «Οδύσσεια», σε διάλογο με τα θαλασσινά τοπία του φωτογράφου Θωμά Ζήκου. Να σημειωθεί πως σπάνια η καλλιτέχνης αποδέχεται παραγγελίες πανομοιότυπων αντικειμένων. Η δουλειά της απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε λάτρεις του μοναδικού, που εκτιμούν την ανεπιτήδευτη πολυτέλεια.
Κάθε στιγμή που πέρασε δουλεύοντας για αυτήν την έκθεση, κάθε έργο, μικρό ή μεγάλο, που συμπεριλαμβάνεται σε αυτήν, η Θάλεια - Μαρία το αφιερώνει στη μνήμη της αγαπημένης της φίλης Δέσποινας Γερουλάνου, που λείπει σε όλους μας πολύ.
![Η «Οδύσσεια» της Θάλειας-Μαρίας Γεωργούλη στη «Βιτρίνα της Κριεζώτου» Η «Οδύσσεια» της Θάλειας-Μαρίας Γεωργούλη στη «Βιτρίνα της Κριεζώτου»](/images/w734/jpg/files/2023-07-03/photo-by-thomas-zikos-_10_.jpg)
![Η «Οδύσσεια» της Θάλειας-Μαρίας Γεωργούλη στη «Βιτρίνα της Κριεζώτου» Η «Οδύσσεια» της Θάλειας-Μαρίας Γεωργούλη στη «Βιτρίνα της Κριεζώτου»](/images/w734/jpg/files/2023-07-03/photo-by-thomas-zikos-_13_.jpg)
![Η «Οδύσσεια» της Θάλειας-Μαρίας Γεωργούλη στη «Βιτρίνα της Κριεζώτου» Η «Οδύσσεια» της Θάλειας-Μαρίας Γεωργούλη στη «Βιτρίνα της Κριεζώτου»](/images/w734/jpg/files/2023-07-03/photo-by-thomas-zikos-_14_.jpg)
Η Θάλεια-Μαρία Γεωργούλη με σπουδές στο Istituto Europeo di Design (Ιταλία) και Master of Art από το Royal College of Art (Λονδίνο) έχει αποσπάσει διεθνείς διακρίσεις για τη δουλειά της, ενώ διατηρεί μια σταθερή παρουσία με το έργο της σε εκθεσιακούς χώρους σε Ευρώπη και Αμερική. Ενδεικτικά αναφέρουμε το Sotheby’s, το Μουσείο V&A, τις γκαλερί Sofie Lachaert (Βέλγιο), Marzee (Ολλανδία) και Flow Gallery (Λονδίνο) καθώς και concept stores στο Λονδίνο. H σχέση της με το Benaki Shop ξεκίνησε το 2005. Έκτοτε σχεδιάζει σταθερά αποκλειστικές σειρές για τα πωλητήρια του Μουσείου Μπενάκη. Το 2011, στο πλαίσιο του κύκλου εκθέσεων «Αναζητήσεις στην Ύλη», η καλλιτέχνις παρουσίασε στο Πωλητήριο της Πειραιώς 138 την έκθεση της «Ag 925», έναν φόρο τιμής στο αγαπημένο της υλικό.
Διάρκεια: Έως 12.08.2023, Πωλητήριο Πινακοθήκης Γκίκα, Κριεζώτου 3, Αθήνα
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μπήκαμε για λίγο στον κόσμο του γάλλου σκιτσογράφου
Ένας δημιουργικός κύκλος επτά εκθέσεων ύφανσης ολοκληρώνεται στην Ύδρα
Η διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης μας μίλησε για τη νέα περιοδική έκθεση και μοιράστηκε μαζί μας τις σκέψεις της για την τέχνη και τη δημοκρατία
Ένα πραγματικό στολίδι στο κέντρο της Ερμούπολης
Αναδρομική έκθεση του «παγκόσμιου» Ελληνοαμερικανού εικαστικού φιλοξενείται στην γκαλερί Blender στη Γλυφάδα
Τα έργα έφτασαν έγιναν γνωστά σε όλο τον κόσμο
Το τελευταίο κεφάλαιο της ενότητας Mīres της καλλιτέχνιδας παρουσιάζεται στο Πολιτιστικό Κέντρο Μαριάνθη Σίμου στον Αρτεμώνα Σίφνου
Πες μου το καλοκαιρινό σου στέκι, να σου πω έργα ποιων καλλιτεχνών θα δεις. Και φέτος, στα ελληνικά νησιά υπάρχουν εκθεσιακά ραντεβού για κάθε φιλότεχνη διάθεση
O «καταραμένος» ζωγράφος που πέθανε στα 35 του - Μαζί του στον θάνατο και η μούσα της ζωής του
Η ζωγράφος που κατάγεται από τη Ρωσία, μεγάλωσε στον Καναδά και ερωτεύτηκε την Ελλάδα ζωγραφίζει τη Μάνη
140 έργα από 55 δημιουργούς ανιχνεύουν τις καλλιτεχνικές πρακτικές που γεννήθηκαν μέσα από τον αγώνα για ελευθερία σε Ελλάδα, Ισπανία, Πορτογαλία τις δεκαετίες 1960-1970
Είδαμε στην Κρήτη τα έργα που διακρίθηκαν φέτος στον εικαστικό θεσμό και σας συστήνουμε τους δημιουργούς τους
Ποια είναι η ιστορικός τέχνης που θα ηγηθεί του μεγαλύτερου πολιτιστικού οργανισμού της Γερμανίας
Μια έκθεση στο Χίμαιρα art & craft για την πρώτη Πανδώρα και για όλες τις Πανδώρες του κόσμου που βιώνουν την αδικία, τον σεξισμό, τις διακρίσεις και τις προκαταλήψεις
Ο Νίκος Καββαδάς κατέγραψε σε μία πλατφόρμα όλες τις χρήσιμες πληροφορίες για τα μουσεία που βρίσκονται σε κάθε γωνιά της χώρας
Ένα μοναδικό έργο τέχνης που συνοδεύει το νέο μας τεύχος
Η επιμελήτρια Άννα Μυκονιάτη μας συστήνει την Ελληνίδα ζωγράφο του μοντερνισμού πίσω από τα αινιγματικά σχέδια που παρουσιάζει το ΕΜΣΤ
Και ακόμα, «Οικολογίες της φροντίδας» στο State of Concept, Alberto Maggini στο space52
Όσα ετοιμάζουν οι Φίλιππος Τσιτσόπουλος, Μπάμπης Βενετόπουλος, Χριστίνα Μήτρεντσε, Πάνος Χαραλάμπους και Lily Consuelo Saporta Tagiuri στο τριήμερο δράσεων που ενορχηστρώνει ο Νίκος Διαμαντής
Ο Μανώλης Δασκαλάκης-Λεμός στη νέα CAN Gallery, «Τόπος υπερκόσμιων συρράξεων» στον Συνοικισμό Χαλανδρίου, Νίκος Κόνιαρης στην Genesis και άλλες εκθέσεις που ξεκινούν αυτή την εβδομάδα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.