- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Πάμπλο Πικάσο: Χρησιμοποιώντας την τεχνική του φθορισμού με ακτίνες Χ, συντηρητές του Μουσείου Guggenheim βρήκαν μια κρυφή λεπτομέρεια σε πίνακα του Ισπανού καλλιτέχνη
Έναν συμπαθέστατο σκυλάκο βρήκαν κρυμμένο κάτω από την επιφάνεια ενός πίνακα του Πάμπλο Πικάσο οι συντηρητές του Μουσείου Guggenheim στη Νέα Υόρκη.
Η εικόνα του σκυλιού που φοράει έναν κόκκινο φιόγκο αποκαλύφθηκε από τους ειδικούς του μουσείου κατά τη διάρκεια τεχνικής ανάλυσης του πίνακα του Ισπανού καλλιτέχνη «Le Moulin de la Galette» ενόψει μιας έκθεσης με τα πρώιμα έργα του.
Η νέα έκθεση «Ο νεαρός Πικάσο στο Παρίσι», που εγκαινιάστηκε στο Guggenheim την Παρασκευή, περιλαμβάνει 10 πίνακες και σχέδια που φιλοτέχνησε ο Πικάσο κατά την άφιξή του στη γαλλική πρωτεύουσα το 1900.
Το έργο «Le Moulin de la Galette» απεικονίζει μια ζωηρή σκηνή στον ομώνυμο χώρο - μια διάσημη παρισινή αίθουσα χορού, την οποία ζωγράφισαν και άλλοι καλλιτέχνες, όπως ο Πιέρ-Ογκίστ Ρενουάρ. Μια θάλασσα ζευγαριών φαίνεται να χορεύει με ωραία καπέλα, ενώ τρεις φιγούρες κάθονται σε ένα τραπέζι σε πρώτο πλάνο.
Στο τραπέζι, όμως, βρισκόταν και ένας τέταρτος και τετράποδος συνδαιτημόνας, ο οποίος καλύφθηκε από σκούρο χρώμα, όπως ανακάλυψαν μελετητές του Guggenheim σε συνεργασία με ειδικούς από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης και την Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσιγκτον.
Πώς βρέθηκε ο σκύλος που αφαίρεσε ο Πικάσο
Χρησιμοποιώντας την τεχνική του φθορισμού με ακτίνες Χ, η οποία χαρτογραφεί τα χημικά στοιχεία ενός πίνακα (όπως οι χρωστικές), οι συντηρητές μπόρεσαν να αναδημιουργήσουν το σκυλάκι όπως ήταν αρχικά στον πίνακα.
«Μου φάνηκε ενδιαφέρον το γεγονός ότι (ο Πικάσο) ζωγράφισε βιαστικά πάνω από αυτόν τον σκύλο», δήλωσε στο CNN η Τζούλι Μπάρτεν, ανώτερη συντηρήτρια έργων ζωγραφικής του Guggenheim
Το μουσείο σημείωσε ότι ο σκύλος μοιάζει πολύ με σπανιέλ Cavalier King Charles. Αν και η Μπάρτεν δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα γιατί ο Πικάσο επέλεξε να αφαιρέσει τον σκύλο από τη σκηνή, υποστήριξε ότι η παρουσία του ίσως αποσπούσε την προσοχή από τον υπόλοιπο πινακα.
«Θα έκλεβε την παράσταση», σημείωσε η Μπάρτεν. Αντίθετα, κρύβοντας τον σκύλο, όσοι θαυμάζουν τον πίνακα μπορούν να «κοιτάξουν πιο προσεκτικά όλες αυτές τις άλλες υπέροχες φιγούρες στη σύνθεση - να βιώσουν τον χώρο με διαφορετικούς τρόπους».
Σύμφωνα με τη μελέτη, ο Πικάσο έκανε και άλλες αλλαγές στο έργο: άλλαξε τις παρουσιάσεις του φύλου ενός ζευγαριού που χορεύει και «έσβησε» μια άδεια καρέκλα. Ο Πικάσο συνήθιζε να αλλάζει τους πίνακές του, αφού τους είχε ζωγραφίσει.
«Βλέπουμε, όλο και περισσότερο, ότι αυτό ήταν μέρος της καλλιτεχνικής διαδικασίας του Πικάσο. Καθώς ανέπτυσσε μια σύνθεση, ζωγράφιζε ορισμένα στοιχεία ή τα μετέτρεπε σε νέες συνθετικές λεπτομέρειες. Και, πολύ συχνά, άφηνε πτυχές της αρχικής σύνθεσης ακόμα εμφανείς σε έναν θεατή που κοιτούσε πολύ προσεκτικά», επισημαίνει η Μπάρτεν.
Η ομάδα συντήρησης του Guggenheim αφαίρεσε επίσης βρωμιά δεκαετίων από τον πίνακα.
Η έκθεση «Ο νεαρός Πικάσο στο Παρίσι» είναι μία από τις περισσότερες από 50 εκθέσεις και εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται φέτος σε όλο τον κόσμο με αφορμή τη συμπλήρωση μισού αιώνα από το θάνατο του καλλιτέχνη, το 1973.
Με πληροφορίες από CNN