Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της
Minas Unchained: 12 street artists ζωγραφίζουν πάνω σε skateboards
Η νέα συλλογή Minas Unchained παρουσιάζεται στις 19 Μαΐου, μαζί με 12 skateboards που ζωγράφισαν οι Alexander Parnassus, Ελευθερία Καψάλη, Prometheus, Bewild Brother, FRO, Γιώργος Χιώνης, GERA 1, Gospel, SOBER5083R, SOTEUR, Σωτήρης Κιζήλος και teokon.
Είναι ο χαρακτηριστικός ήχος. Η μελωδία των ασημένιων και χρυσών designs Minas που ακουμπούν το ένα το άλλο, που χαϊδεύουν. Αντικείμενα που κοσμούν χέρια, λαιμούς και ντεκολτέ, δάχτυλα και γενιές που στον χρόνο εξελίσσονται. Ένα θρόισμα οικείο και καθησυχαστικό. Όπως φαντάζομαι ότι ήταν και ο ήχος του μολυβιού του Μηνά όταν σχεδίαζε. «Ήταν μια μαγική στιγμή να βλέπεις το χέρι να σχηματίζει αμέσως επάνω στο χαρτί ένα σχέδιο», θα μου πει ο Αρίων, ο πρωτότοκος γιος του. «Η γραμμή στο άσπρο χαρτί, εκεί που γεννιούνται πράγματα», όπως συνήθιζε να λέει ο Μηνάς.
Την Παρασκευή 19 Μαΐου στην Πέτρινη Αποθήκη του ΟΛΠ οι τέχνες συναντιούνται στα 2.500 τ.μ. κι όλες οι αισθήσεις είναι παρούσες. Το Minas Unchained είναι ένα event, ένα vernissage, μια παρουσίαση της νέας συλλογής κι ένα μεγάλο πάρτι. Μια νέα σελίδα στον οίκo, η ιστορία του οποίου είναι κρίκοι που δένονται σε μια αλυσίδα τέχνης και υψηλής αισθητικής.
Σε τούτη τη γιορτή δημιουργικότητας από τα χέρια πλέον των γιων του Μηνά, Αρίωνα και Προμηθέα, ζήτησαν από 12 street artists να εμπνευστούν από την παρακαταθήκη και την ιστορία του οίκου Minas χωρίς περιορισμούς. «Η απόλυτη ελευθερία ήταν η μόνη μας απαίτηση». Η street art είναι αναμφισβήτητα η πιο αντισυμβατική και ανεξάρτητη τέχνη, μια αδέσμευτη δημιουργική διαδικασία χωρίς όρια. Δεν δημιουργεί δεσμά, είναι ελεύθερη, όπως ακριβώς το πνεύμα και η αρμονία Minas σε ένα σύμπαν αντιθέσεων. «Προσκαλώντας τους, τους δίνουμε βήμα αναγνωρίζοντας ακριβώς την πρόκληση να δημιουργείς και να ξεχωρίζεις» μου λέει ο Αρίων, ο οποίος δημιούργησε την Dot Galleries που εκπροσωπεί τους 12 καλλιτέχνες με σκοπό να αναδείξει το έργο τους όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε όλον τον κόσμο. Ο οίκος, αρχής γενομένης από τη φιλοσοφία και τη ζωή του ίδιου του πολυταξιδεμένου Μηνά, είναι ανοικτός στον κόσμο, στους πολιτισμούς, στις κουλτούρες.
Τα skate θα εκτεθούν δίπλα στις φωτογραφίες της νέας καμπάνιας που φωτογράφισε ο κορυφαίος Costas Coutayar, συνεργάτης χρόνων του οίκου. Πολιτισμοί, πόλεις και διαφορετικοί προσανατολισμοί συναντιούνται στον φακό του με πρωταγωνιστή τα κοσμήματα. Αγόρια και κορίτσια από τη Νέα Υόρκη, από το Τόκιο, από το Λονδίνο και τη Σαγκάη. Σ’ αυτή τη νέα συλλογή θα βρούμε και σχέδια του Προμηθέα, του δευτερότοκου γιου του Μηνά, που συνεχίζει σαν «δροσερή συνέχεια» το έργο του με αυτοπεποίθηση και σεβασμό αλλά και με ένα εξίσου με τον πατέρα του εντυπωσιακό ταλέντο στο σχεδιαστικό κομμάτι.
Στον ειδικά σχεδιασμένο χώρο, ο επισκέπτης θα βρει να αγοράσει το Unchained pendant, έναν συλλεκτικό κρίκο που σχεδιάστηκε από τον Μηνά στα late 70s στο εργαστήριό του στη Νέα Υόρκη. Μπορείτε να τον προπαραγγείλετε από το website ή το κατάστημα Minas στην Κηφισιά, ενώ θα πωλείται αποκλειστικά και μόνο το βράδυ του event.
Η βραδιά θα κλείσει με πάρτι. Με τη μουσική της ΑΜΧ και του G Pal. Ανυπομονώ για αυτήν τη βραδιά. Είναι οι ήχοι. Από το μεγάλο λιμάνι που ενώνει προορισμούς. Που γίνεται αφετηρία για νέα ταξίδια. Από τους φίλους που θα βρεθούν, μέσα κι έξω από τη μεγάλη πέτρινη αποθήκη. Είναι οι ήχοι από τα γέλια, τις συζητήσεις, τις φωνές. Από το «What’s next» που πάντα θα πλανάται και πάντα θα ορίζει το όραμα Minas.
«MINAS UNCHAINED», Πέτρινη Αποθήκη του ΟΛΠ, 19/5 στις 20:00. Xορηγός επικοινωνίας είναι η ΑΤΗΕΝS VOICE. Για πληροφορίες στο minas-unchained.com
Alexander Parnassus, 36, Designer, Mixed Media Artist, Art Director
Ποιοι είναι οι σημαντικοί σταθμοί στην επαγγελματική/καλλιτεχνική σου πορεία;
Μπορεί να έχω συμμετάσχει σε αρκετές μικτές εκθέσεις και διαγωνισμούς σε Ελλάδα και εξωτερικό, με αρκετές διακρίσεις στην ζωή μου. Αλλά πάντα θα θεωρώ πως η σημαντικότερη στιγμή στην καλλιτεχνική μου πορεία ήταν στην Δ δημοτικού. Σαν μαθητής με άπειρες μαθησιακές δυσκολίες, δεν ήμουν καλός πότε σε τίποτα! Είχα σχεδιάσει τότε που λέτε μία τριήρη για μια εργασία στο μάθημα της Ιστορίας που έπρεπε να επιλέξω αν θα γραψω μια εκθεση ή θα ζωγραφίσω κάτι. Ανίκανος λοιπόν να γράψω μέχρι και το όνομα μου χωρίς ορθογραφικά και με σωστό τονισμό, κατέληξα στο ότι η μόνη μου λύση ήταν να σχεδιάσω την τριήρη! Ήταν τόσο καλοφτιαγμένη που ακόμα και τώρα που τη θυμάμαι σκέφτομαι ότι δεν παίζει να το έχει κάνει αυτό ένα παιδί που πήγαινε ακόμα σχολείο. Εκεί συνειδητοποίησα πως αν το έργο σου είναι αδιαμφισβήτητα καλό παίρνει μια δική του μορφή ζωής. Το τι γνώμη έχουν οι καθηγητές, οι δάσκαλοι και οι συμμαθητές σου για εσένα, είναι εντελώς αδιάφορο για το ίδιο το έργο. Το έργο θα είναι αυτό που είναι και χωρίς εσένα. Εκεί συνειδητοποίησα ότι αυτό θέλω για την ζωή μου. Πάντα μου φαινόταν αστείο ότι την τριήρη την κρέμαγαν κάπου εκεί δίπλα σε κάθε γιορτή του σχολείου, ακόμα και στις εθνικές γιορτές, για πολλά χρόνια ακόμα και μετά που τέλειωσα το Δημοτικό. Ακόμα και στο Λούβρο να εκτεθούν μετα θάνατον τα έργα μου, πόση σημασία μπορεί να έχει τελικά ; Αυτό τουλάχιστον το έζησα και με διαμόρφωσε και σαν άνθρωπο! Όχι και άσχημα για έναν μαθητή με πολλά Δ , Ε και 8 με 7 στον έλεγχο.
Ποια είναι η μέθοδος που ακολουθείς και ποια φάση της είναι η πιο αγαπημένη σου;
Όπως όλες οι πόρτες δεν ανοίγουν με το ίδιο κλειδί έτσι και κάθε φορά η μέθοδος που ακολουθώ δεν είναι πάντα η ίδια. Η πιο αγαπημένη μου φάση είναι να βρω με ποιο κλειδί θα ανοίξω αυτή την πόρτα.
Τι είναι το brand Minas για σένα, και γιατί σε ενέπνευσε στο έργο που δημιούργησες;
Προέρχομαι από μία οικογένεια με γονείς χρυσοχόους. Οι γονείς μου πάντα είχαν έναν τεράστιο σεβασμό προς το έργο του κυρίου Μηνά. Ένα από τα πρώτα κοσμήματα που ήρθε στην κατοχή μου ήταν οι «Εραστές». Πάντα το θεωρούσα ένα εκπληκτικό έργο τέχνης και σίγουρα είναι απο τα πιο αγαπημένο μου αντικείμενα. Για αυτό όταν κλήθηκα να σχεδιάσω κάτι σε σχέση με την εταιρεία Minas, κάτι που θα έχει να κάνει με τους εραστές ήταν από τα πρώτα πράγματα που πέρασαν από το μυαλό μου. Μετά σκέφτηκα πώς αν μπορούσα να το κάνω και να φαίνεται σαν τρισδιάστατο καρδιογράφημα (όπως το εξώφυλλο των Joy Division) θα ήταν πολύ cool!
Ελευθερία Καψάλη, 42, ζωγράφος, Visual Artist
Ποιοι είναι οι σημαντικοί σταθμοί στην επαγγελματική/καλλιτεχνική σου πορεία;
Αντιλαμβάνομαι την τέχνη ως έκφραση των σημερινών μου σκέψεων, ως μια διαισθητική διαδικασία, μια προσωπική δήλωση. Το μήνυμα είναι πραγματικά προσωπικό και δεν απευθύνεται σε κάποιον συνειδητά. Όταν όμως συνδέεται με κάποιον είναι πραγματικά μαγικό. Αυτή η ξεχωριστή στιγμή που κάποιος εκτιμά τη δουλειά σου και μπορείς να διακρίνεις μια λάμψη στα μάτια σου, είναι το συναισθηματικό καύσιμο που με ωθεί να συνεχίσω.
Οι πρώτες φορές είναι σημαντικές στην πορεία μου. Η πρώτη φορά που είχα την ευκαιρία να εκθέσω τη δουλειά μου με μια εγκατάσταση ή όταν πούλησα τον πρώτο μου πίνακα, παραμένει ακόμα η πιο ζωντανή και σταθερή απόδειξη ότι μπορώ να ακολουθήσω την εσωτερική μου τάση: να δημιουργήσω και να εκθέσω την τέχνη μου.
Ποια είναι η μέθοδος που ακολουθείς και ποια φάση της είναι η πιο αγαπημένη σου;
Η τέχνη ως χώρος έκφρασης, ελευθερίας σκέψης και δημιουργίας είναι αυτό που με καθορίζει, σε όποιο πλαίσιο κι αν επιτευχθεί αυτό. Θέλω να λέω την ιστορία μου, οπότε η «Αφήγηση» είναι συνήθως η αφετηρία. Στη συνέχεια, το πλαίσιο μεταμορφώνεται σε οπτική αντίληψη των σκέψεών μου. Μεταφορικό ή αφηρημένο, για μένα είναι πάντα ξεκάθαρο. Είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα διαδικασία για μένα, όπου οι περιορισμοί παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στη διαδικασία. Μια διαδικασία πολύ οικεία σε μένα που δουλεύω ως αρχιτέκτονας.
Τα χρώματα έχουν κυρίαρχο ρόλο στη σκηνή, απεικονίζοντας ορισμένα χαρακτηριστικά του νοητικού χάρτη. Όσο για τη διαδικασία, μερικές φορές είναι κάτι απόλυτα καθορισμένο στο νου μου. Τα περιγράμματα, τα χρώματα, το αποτέλεσμα. Κάποιες άλλες φορές ξεκινάω με μια ένδειξη που θα οδηγήσει σε κάτι που θα αποκαλυφθεί μετά από παρατήρηση, σκέψη, λάθη και χρόνο. Η ρευστότητα και η ευαισθησία από τις ακουαρέλες έρχεται πάντα πρώτη και μετά ακολουθούν διαφορετικά μέσα για να δώσουν διαφορετικές υφές, να δημιουργήσουν τον αντίκτυπο που προτείνει η ιστορία στο μυαλό μου. Ευάλωτος χώρος. Η ένταση της δημιουργίας χώρου μέσω της διαισθητικής κίνησης, ως μια εσωτερική διαδικασία.
Τι είναι το brand Minas για σένα, και γιατί σε ενέπνευσε στο έργο που δημιούργησες;
«Η απλότητα που έρχεται μπροστά. Μια ένεση ομορφιάς. Το αποτέλεσμα ενός στοχαστή. Αυτή η δυαδικότητα μεταξύ μιας καθαρής μορφής και ενός διεξοδικού καταιγισμού ιδεών, είναι αυτό με το οποίο ουσιαστικά συνδέθηκα. Η ίδια η ζωή του Minas ήταν μια έμπνευση. ο πρόθυμος να ζήσει, να δημιουργήσει, να συνεχίσει. Η ρευστότητα»
Prometheus, 30, lead designer Minas
Ποιοι είναι οι σημαντικοί σταθμοί στην επαγγελματική/καλλιτεχνική σου πορεία;
Ένα από τα πρώτα και πιο σημαντικά στάδια ήταν όταν μου παρείχαν για πρώτη φορά μοντέλα από κερί για να τα δουλέψω και να τα διαχειριστώ. Ήταν επίσης εξίσου σημαντικό ότι είχα πρόσβαση στα εργαλεία του πατέρα μου από πολύ μικρή ηλικία που με βοήθησε να αναπτύξω την αγάπη μου για τη δημιουργία αντικειμένων και από την αρχή.
Ποια είναι η μέθοδος που ακολουθείς και ποια φάση της είναι η πιο αγαπημένη σου;
Το πιο αγαπημένο μου στάδιο είναι με σιγουριά η δημιουργία με το χέρι. Να βλέπω να παίρνει μορφή μπροστά στα μάτια μου. Το πιο συναρπαστικό μέρος να είναι η σύλληψη της ιδέας, η συγκίνηση μιας μοναδικής ιδέας που παίρνει μορφή και σχήμα στο μυαλό μου.
Τι είναι το brand MINAS για σένα, τι και γιατί σε ενέπνευσε στο έργο που δημιούργησες;
«Το brand μας αποτελεί για μένα γλώσσα και τρόπο ζωής. Είναι ο τρόπος που με μεγάλωσαν και με δίδαξαν, ο τρόπος με τον οποίο τα αντικείμενα αλληλεπιδρούν με την καθημερινότητά σου χωρίς να παρεμβαίνουν στο σώμα σου».
Bewild Brother, 32 ετών, Art Director
Ποιοι είναι οι σημαντικοί σταθμοί στην επαγγελματική/καλλιτεχνική σου πορεία;
Δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος σταθμός που θα ήθελα να αναφερθεί . Μου αρέσει πολύ να εξετάζω τη πορεία κάποιου στο σύνολο της και ποτέ σαν μεμονωμένα στιγμιότυπα, μιας και σε αυτα θα έπρεπε να δεχόμαστε τη σημαντικότητα τόσο των "καλών" όσο και των "κακών" της στιγμών. Όσο με γοητεύει μια περίοδος ενεργής παρουσίας και δημιουργικότητας άλλο τόσο θαυμάζω και μια από αυτές που είναι γεμάτες ηρεμία, απουσία και απομόνωση.
Ποια είναι η μέθοδος που ακολουθείς και ποια φάση της είναι η πιο αγαπημένη σου;
Όταν αποφασίσω να αναλάβω ένα πρότζεκτ, ουσιαστικά το "παντρεύομαι". Για εβδομάδες το κεφάλι μου είναι ένα τεράστιο moodboard. Προσπαθώ να ρίξω όλες μου τις άμυνες, τους εγωισμούς και τις προσωπικές μου πεποιθήσεις και να αφήσω τη διαδικασία της έμπνευσης να κάνει τη δουλειά της όσο πιο αβίαστα γίνεται. "You Gotta Let The God In The Room" και αυτό είναι το πιο δύσκολο και διασκεδαστικό κομμάτι της δουλειάς μας, να αποδεχθεί δηλαδή ο δημιουργός οτι το έργο είναι μεγαλύτερο από τον ίδιο.
Τι είναι το brand Minas για σένα, και γιατί σε ενέπνευσε στο έργο που δημιούργησες;
Το Μinas για εμένα είναι άμεσα συνδεδεμένο με τη καλαισθησία και για αυτό προσπάθησα να αποτυπώσω την αρμονία των γραμμών του με αυτές από μία σκηνή όπου το ανθρώπινο σώμα έρχεται σε σύγκρουση με το μυαλό και αντίστροφα. Διαλέγοντας εσκεμμένα την πιο φθαρμένη σανίδα προσπάθησα να αναδείξω τα σημάδια της μάχης αυτής μέσα από όλα τα σπασίματα, τις ρωγμές και τις μουτζούρες που φυσικά είχαν αποκτήσει τα ξύλα με το πέρασμα των χρόνων, ταυτίζοντας τα έτσι με τη ζωή. Στο πίσω μέρος της σανίδας και εν συνεχεία της πρώτης εικονογράφησης αποφάσισα να αποτυπώσω τη λύση που εγώ προσωπικά διάλεξα να φέρει ειρήνη στον πόλεμο αυτό. Η αποδοχή. Το Kintsugi είναι μία τεχνική που χρησιμοποιείται στην Ιαπωνία όπου τα κατεστραμμένα πορσελάνινα αντικείμενα, επισκευάζονται με χρυσό, μετατρέποντας τα σε αισθητικά άψογα έργα τέχνης πιο πολύτιμα απο τα αρχικά. Η ομορφιά της ατέλειας. Έτσι και στο δικό μου έργο επισκεύασα τα σπασίματα της σανίδας / έργου με χρυσό μελάνι. Η ζωή τρέχει μπροστα και εμείς μαζί της. Τίποτα δεν μένει τέλειο στο πέρασμα του χρόνου όπως και εμείς. Οι ατέλειες μας είναι η ομορφιά μας, η ταυτότητα μας. Το design μας.
Το Minas Unchained είναι ένα event, ένα vernissage, μια παρουσίαση της νέας συλλογής κι ένα μεγάλο πάρτι. Μια νέα σελίδα στον οίκo, η ιστορία του οποίου είναι κρίκοι που δένονται σε μια αλυσίδα τέχνης και υψηλής αισθητικής
FRO, 30, Image and Sound Creator
Ποιοι είναι οι σημαντικοί σταθμοί στην επαγγελματική/καλλιτεχνική σου πορεία;
Οι σημαντικότεροι σταθμοί θεωρώ πως είναι κάθε καινουργια μου δημιουργία είτε σε εικόνα είτε σε ήχο. Κάθε μία παραγωγή νέου υλικού είναι και ένας αξιοσημείωτος σταθμός για εμένα , αλλά αν θα έπρεπε να διαλέξω θα έλεγα πως είναι όλη η τριβή που είχα μέσα στην Σχολη Καλών Τεχνών με αποκορύφωμα το performance της διπλωματικής μου εργασίας με τίτλο "Pacemaker".
Ποια είναι η μέθοδος που ακολουθείς και ποια φάση της είναι η πιο αγαπημένη σου;
Δεν υπάρχει συγκεκριμένη μέθοδος είτε στην εικόνα είτε στον ήχο. Η κάθε ιδέα μπορεί να έρθει απ' οτιδήποτε και οπουδήποτε ανά πάσα στιγμή. Το προσχέδιο είναι ένα βασικό κομμάτι της δημιουργίας και πολύ βασικό, αλλά από εκεί και πέρα το κάθε πράγμα βγάζει τις ανάγκες του και προχωράω αναλόγως.
Τι είναι το brand Minas για σένα και γιατί σε ενέπνευσε στο έργο που δημιούργησες;
Για μένα ο Μηνάς σαν άνθρωπος και σαν σχεδιαστής είναι μια από τις βασικότερες μου επιρροές στην ζωή γενικότερα. Η απλότητα σε συνδυασμό με την πρακτικότητα και την αγάπη για το αντικείμενο δημιουργίας με έκαναν και αγάπησα αυτόν τον άνθρωπο και τις γραμμές του. Στο έργο μου προσπάθησα να ενώσω την αισθητική που μου βγάζει ο Μηνάς με την δικιά μου και αλήθεια μ αρέσει πολύ το τελικό αποτέλεσμα. Ήταν τελείως freestyle όλη η δημιουργία από το προσχέδιο μέχρι τα Άστρα.
Γιώργος Χιώνης, 28 ετών, Visual Artist
Ποιοι είναι οι σημαντικοί σταθμοί στην επαγγελματική/καλλιτεχνική σου πορεία;
Μπορώ να μετρήσω 2 καθοριστικούς σταθμούς στην καλλιτεχνική μου πορεία, με πρώτο την επιλογή μου να κυνηγήσω περαιτέρω σπουδές στις Τέχνες στην Αγγλια και να επικεντρωθώ, μέσα από αυτές, στην street art, και δεύτερο ένα μεγάλης κλίμακας project στο εξωτερικο (το οποίο συνέπεσε με την αρχή της πανδημίας) που κατέληξε να διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο στην εξέλιξη του καλλιτεχνικού μου στυλ.
Ποια είναι η μέθοδος που ακολουθείς και ποια φάση της είναι η πιο αγαπημένη σου;
Οι ιδέες μου πολύ συχνά γεννιούνται μέσω του σχεδίου σε χαρτί ή στον υπολογιστή. Στο εκτελεστικό κομμάτι, η αγαπημένη μου ίσως στιγμή είναι όταν ολοκληρώνεται η αρχική φάση του σχεδίου και έρχεται η ώρα να προσθέσω τα χρώματα και ξεκινάνε να γεννιούνται οι καμπύλες στα σώματα.
Τι είναι το brand Minas για σένα και γιατί σε ενέπνευσε στο έργο που δημιούργησες;
Κύριο συστατικό της έμπνευσής μου τα τελευταία χρόνια είναι οι καμπύλες του ανθρώπινου σώματος που μοιάζουν να αναβλύζουν ερωτισμό στην πιο ωμή μορφή του. Την ίδια ροή διέκρινα και στις καμπύλες των κοσμημάτων του Minas και με ενέπνευσαν συνθέτοντας μια αβίαστη δημιουργική σύνδεση.
GERA 1, 26 ετών, Visual Artist
Ποιοι είναι οι σημαντικοί σταθμοί στην επαγγελματική/καλλιτεχνική σου πορεία;
Ορισμένοι από τους σημαντικότερους σταθμούς της πορείας μου, θα έλεγα πως είναι η πρώτη μεγάλη τοιχογραφία που έκανα το 2018 στο Βερολίνο, η τοιχογραφία που δημιούργησα στο Luv N Roll το 2020 καθώς επίσης και η επικείμενη ατομική μου έκθεση στο San Francisco και στην Καλιφόρνια.
Ποια είναι η μέθοδος που ακολουθείς και ποια φάση της είναι η πιο αγαπημένη σου;
Όλα ξεκινούν από μία φωτογραφία, η οποία επεξεργάζεται ψηφιακά με σκοπό τη δημιουργία ενός νέου έργου, είτε αυτό πρόκειται να μετουσιωθεί σε τοιχογραφία είτε σε κάποιο υλικό όπως καμβάς, αλουμίνιο κ.α. Ως προς την αγαπημένη μου φάση, αυτήν είναι όταν ξεκινάω να χτίζω το σχέδιο, γιατί είναι το στάδιο που απολαμβάνω περισσότερο και μου αφυπνίζει πιο έντονα το ενδιαφέρον.
Τι είναι το brand Minas για σένα και γιατί σε ενέπνευσε στο έργο που δημιούργησες;
Για μένα, το brand Minas συνδυάζει τις Εφαρμοσμένες και τις Καλές Τέχνες δημιουργώντας σχήματα και σχέδια που ενσωματώνουν την αίσθηση της κίνησης, την οποία κι εγώ επιδιώκω στα έργα μου. Με το έργο μου Constructed Skateboard θέλησα να αποδώσω τη δική μου οπτική αναφορικά με την εικαστική προσέγγιση μιας σανίδας.
Gospel, 33 ετών, Illustrator-Graffiti artist
Ποιοι είναι οι σημαντικοί σταθμοί στην επαγγελματική/καλλιτεχνική σου πορεία;
Η γνωριμία μου με το graffiti (2004), o ερχομός μου στην Αθήνα (2012) και οι σπουδές μου πάνω σε illustration και fine arts (2012-2015).
Ποια είναι η μέθοδος που ακολουθείς και ποια φάση της είναι η πιο αγαπημένη σου;
Λειτουργώ με τη λογική της αφαίρεσης στον τρόπο που σχεδιάζω. Το αγαπημένο μου κομμάτι όσον αφορά την δημιουργική μου διαικασία είναι η στιγμή που έχω αποδομήσει σε μεγάλο βαθμό το στοιχείο της πραγματικότητας το οποίο προσπαθώ να απεικονίσω, φτάνοντάς το σε ένα εντελώς δικό μου οπτικό σύμπαν.
Τι είναι το brand Minas για σένα και γιατί σε ενέπνευσε στο έργο που δημιούργησες;
Θαυμάζω πολύ τη δουλειά του Μηνά και σέβομαι πολύ την δημιουργική του πορεία, την οποία κρατάει ζωντανή το brand που δημιούργησε. Ως λάτρης της απλότητας και της φόρμας των πραγμάτων, μελετώντας τη δουλειά του ανακάλυψα πολλά κοινά στοιχεία ανάμεσα στην καλλιτεχνική σκέψη μου καθώς και την δική του. Πάνω σ αυτή τη λογική λοιπόν έστησα τη βάση της δημιουργίας του εν λόγω εικαστικού, προσθέτοντας και μια νότα της σύγχρονης αστικής κουλτούρας του graffiti την οποία εκπροσοπώ σαν καλλιτέχνης.
SOBER5083R -Σωτήριος Κοντογιάννης, 34, Visual Artist
Ποιοι είναι οι σημαντικοί σταθμοί στην επαγγελματική/καλλιτεχνική σου πορεία;
Καλλιτεχνικά πιστεύω πως είναι λίγο νωρίς ακόμα για να απαντήσω σε αυτή την ερώτηση, αλλά θα ξεχωρίσω την στιγμή που αποφάσισα να ασχοληθώ με τις εικαστικές τέχνες. Έχω δουλέψει σε αρκετά projects σαν Art Director / Web Developer για μεγάλες εταιρίες και καλλιτέχνες. Δυο πρόσφατες δουλειές που θεωρώ σημαντικές είναι της DOT Galleries και του γνωστού παραγωγού Klangkuenstler.
Ποια είναι η μέθοδος που ακολουθείς και ποια φάση της είναι η πιο αγαπημένη σου;
Τη συγκεκριμένη περίοδο το στυλ μου βασίζεται σε grids και pixels. Αρχικά ξεκινάω σχεδιάζοντας πάντα ψηφιακά, μελετώντας αρκετά τις συνθέσεις μου και δημιουργώ αλγοριθμικά φόρμες. Εφόσον καταλήξω στο τελικό σχέδιο, τότε τυπώνω γραμμικά τη μορφή του έργου πάνω στο υλικό μου. Στο τελευταίο στάδιο μαρκάρω μέρη του έργου είτε με ταινία ή στένσιλ και περνάω τα χρώματά μου. Αγαπημένη φάση της μεθόδου που ακολουθώ θα έλεγα πως είναι το τελικό στάδιο γιατί είναι αρκετά διαλογιστικό και το έργο μου παίρνει τη φυσική μορφή του.
Τι είναι το brand Minas για σένα και γιατί σε ενέπνευσε στο έργο που δημιούργησες;
To brand Minas για μένα χαρακτηρίζεται από τις απλές φόρμες του, τις αυστηρές καμπύλες και την υψηλή αντίθεση που δημιουργεί το φυσικό τους μεταλλικό ασημένιο γυαλιστερό χρώμα. Σε αυτό το project θα ήθελα να τονίσω τα καμπυλωτά μίνιμαλ σχέδια του Minas και να τα συνδυάσω με το δικό μου προσωπικό στυλ. Για το κύριο σχέδιο μου (κάτω μέρος της σανίδας) δημιούργησα ένα αφηρημένο φορμαλιστικό σχέδιο βασισμένο στο chrome effect της αλυσίδας Minas προσομειωμένο με pixels. Η άλλη πλευρά της σανίδας περιέχει ένα πλέγμα ως φόντο το οποίο αντιπροσωπεύει τις καμπυλωτές δομές στη φυσική μαζί με μια πιξελωτή εκδοχή της υπογραφής Minas. Για μένα αυτό ζωντανεύει την αφηρημένη έννοια της καμπύλης που είναι χαρακτηριστικό του στυλ του brand και συνδυάζεται με τη μαθηματική μου προσέγγιση όταν δημιουργώ.
"SOTEUR" -Σωτήρης Φωκέας, 34, εικαστικός καλλιτέχνης
Ποιοι είναι οι σημαντικοί σταθμοί στην επαγγελματική/καλλιτεχνική σου πορεία;
Ξεχωρίζω και τις 4 ατομικές μου εκθέσεις, με σημαντικότερη την τελευταία με τίτλο «Treat art like pizza and it might feel slightly less boring» στην gallery "The Eye Altering" στη Θεσσαλονίκη. Από τις αγαπημένες μου τοιχογραφίες είναι αυτή στο Θεαγένειο Νοσοκομείο πάλι στη Θεσσαλονίκη καθώς και η πιο πρόσφατη στην ΕΛΕΠΑΠ στην Αθήνα. Τέλος, η συμμετοχή μου στο Big Blue Dot από το Sealed Earth στα Κουφονήσια.
Ποια είναι η μέθοδος που ακολουθείς και ποια φάση της είναι η πιο αγαπημένη σου;
Χρησιμοποιώ πολύ στοιχεία από το doodling ή αυθόρμητο σχεδιασμό. Η αγαπημένη μου φάση όταν δημιουργώ ένα έργο είναι το τελευταίο στάδιο, οπού αφού έχω βάλει το χρώμα "περνάω" τις γραμμές και το σχέδιο καθαρίζει και ολοκληρώνεται.
Τι είναι το brand Minas για σένα και γιατί σε ενέπνευσε στο έργο που δημιούργησες;
Μinas για μένα είναι φόρμα, ρυθμός και έμπνευση - το "flow". Αυτά τα στοιχεία από το έργο του ενέπνευσαν και εμένα.
Σωτήρης Κιζήλος (sotiris.sub), 28, Visual Artist / Illustrator
Ποιοι είναι οι σημαντικοί σταθμοί στην επαγγελματική/καλλιτεχνική σου πορεία;
Η ασταμάτητη καθημερινή τριβή είναι το πιο σημαντικό για την επαγγελματική/καλλιτεχνική μου πορεία.
Ποια είναι η μέθοδος που ακολουθείς και ποια φάση της είναι η πιο αγαπημένη σου;
Τα artworks μου, τα δουλεύω κυρίως digital και έπειτα τα μεταφέρω στη μορφή που θέλω. Η αγαπημένη μου φάση της δημιουργίας είναι οι λεπτομέρειες, το φινίρισμα και οι τελικές υφές που διακοσμούν τις αρχικές φόρμες.
Τι είναι το brand Minas για σένα, και τι σε ενέπνευσε στο έργο που δημιούργησες;
Το brand Minas για μένα σημαίνει ισορροπία, φυσικότητα και ελευθερία. Στο έργο που δημιούργησα προσπάθησα να αποδώσω τις φόρμες που παρατηρώ στις δημιουργίες του Minas, με το δικό μου style. Βλέποντας αφαιρετικά τα κοσμήματα άρχισα να παρατηρώ ανθρώπινα σώματα οπότε βασίστηκα σε αυτό και στην έννοια της ισορροπίας.
teokon - Θοδωρής Κονταξής, 39, χαράκτης
Ο Θοδωρής Κονταξής, γνωστός ως teokon, ασχολείται με τη χαρακτική τέχνη. Ως αρχιτέκτονας και καλλιτέχνης εν ενεργεία, καταφέρνει να εμπνευστεί και να αναγκάσει τον ένα κόσμο να παρεισφρήσει μέσα στον άλλο. Η έννοια της «καταστροφής» στα χέρια του teokon αποκτά θετικό πρόσημο αφού μέσω αυτής δημιουργεί έργα τέχνης. Ο «εμβληματικός καλλιτέχνης Μηνάς και οι χαρακτηριστικές του δημιουργίες» δια στόματος teokon, αποτέλεσαν για αυτόν την έμπνευση: αποτυπώνει με ιδιαίτερη μαεστρία και ευρηματικότητα τα δυο κεντρικά εργαλεία του Μηνά: τη ματιά και το χέρι.
Ποιοι είναι οι σημαντικοί σταθμοί στην επαγγελματική/καλλιτεχνική σου πορεία;
Η τέχνη έχει μία πορεία παράλληλη με την αρχιτεκτονική επαγγελματική μου δραστηριότητα. Άλλες φορές «ξεκουράζεται» κι άλλες φορές προηγείται. Είναι μία εναλλαγή η οποία δίνει στοιχεία από τη μία πρακτική στην άλλη και με κάποιον τρόπο ωφελεί και τις δύο. Ο πρώτος σταθμός σίγουρα ήταν το φοιτητικό μου γραφείο εκεί που τυχαία πρώτο-ανακάλυψα την χαρακτική. Μετά ο πρώτος μου τοίχος, οι πρώτες πόρτες κοκ. Τα έργα δηλαδή μέσα από τα οποία αντλώ προσωπική ικανοποίηση και νιώθω ότι είναι μία εξέλιξη.
Ποια είναι η μέθοδος που ακολουθείς και ποια φάση της είναι η πιο αγαπημένη σου;
Η μέθοδος που με χαρακτηρίζει είναι η αφαίρεση και η δημιουργία μέσω της «καταστροφής». Κάθε έργο που ξεκινάω περνάει από διάφορες φάσεις. Η αρχή πολλές φορές μοιάζει με σταγόνα στον ωκεανό, ειδικά σε κάποια μεγάλα έργα, όσο όμως προχωράει ένα έργο αρχίζει να μου «αποκαλύπτεται». Κάθε στάδιο έχει τη δική του σημασία και την ανάλογη ευχαρίστηση. Δεν είναι εύκολο να διαλέξω μεταξύ της στιγμής που έρχεται σαν ιδέα στο μυαλό, της στιγμής της ολοκλήρωσης ή κάποια ενδιάμεση φάση, αλλά αν έπρεπε, θα έλεγα ότι αγαπημένη μου, είναι η φάση εκεί που αρχίζω να το «βλέπω» λίγο πριν την ολοκλήρωση.
Τι είναι το brand Minas για σένα και γιατί σε ενέπνευσε στο έργο που δημιούργησες;
Το brand Minas πέρα από τέχνη αποτελεί για μένα έναν υποδειγματικό τρόπο καλού management και ποιότητας μίας εταιρίας. Το να εμπνευστώ από έναν τόσο εμβληματικό καλλιτέχνη όπως ο Minas είναι σίγουρα τιμητικό. Η προσωπικότητά του και οι δημιουργίες του σε συνδυασμό με τις χαρακτηριστικές καμπύλες ήταν η πηγή έμπνευσης. Ήθελα να αποτυπώσω τον άνθρωπο μαζί με τον δημιουργό. Γι’ αυτό επέλεξα το μάτι του – «την ματιά» και το όραμα του καλλιτέχνη, σε συνδυασμό με το χέρι του – τον δημιουργό, εναρμονισμένα με την καμπυλότητα των γραμμών του.
Δειτε περισσοτερα
Μια Θεσσαλονικιά ποιήτρια του Μεσοπολέμου έρχεται πάλι στο προσκήνιο
«Η αρχιτεκτονική είναι η τέχνη της διάρκειας»
Η Kovacs μιλάει στην Athens Voice λίγες μέρες πριν τη συναυλία της στην Αθήνα
Οι ταινίες, οι αριθμοί, οι αλλαγές, οι διαμάχες
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού