Όσα συζητήθηκαν στα πάνελ σε video, highlights και εικόνες
- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Yiakou: «Το Εγκεφαλικό Σεξ δεν είναι Σεξ»
O Yiakou μιλάει για την έκθεση τέχνης «Το Εγκεφαλικό Σεξ δεν είναι Σεξ» που παρουσιάζεται στην γκαλερί Piree
Αγαπήθηκε και πήρε παράταση μέχρι και την Κυριακή 9 Απριλίου. Έξι sexy έργα, εικόνες που προέκυψαν από μια σύνθεση κολάζ, φωτογραφίες από murals που έχει φιλοτεχνήσει, ερωτικές φιγούρες που ζωγραφίστηκαν ψηφιακά με ρεαλισμό κι εκτυπώθηκαν σε καμβά, και καμβάδες με τον αναγνωρίσιμο γραφικό χαρακτήρα του για όσες και όσους παρατηρούν τα ταγκαρίσματά του στους τοίχους των πόλεων. O street artist Yiakou, επιλέγοντας τον πολυχώρο της γκαλερί Piree, στην οδό Κάστορος, στον αριθμό 78, στον Πειραιά, επιχειρεί να παρουσιάσει όσα βιώνουν οι άνθρωποι από το φλερτ μέχρι την ερωτική πράξη. Αυτά που ερεθίζουν τον εγκέφαλο, εκείνα που ιδρώνουν τα σώματα και τα άλλα που μπορεί να παραμείνουν ανείπωτα.
«Ας μιλήσουμε ερωτικά, να φλερτάρουμε με τα μάτια, να καυλώσουμε διαβάζοντας τη σκέψη - απλά εγκεφαλικά, να γνωρίζουμε τα όσα θέλω και θες και να γίνονται με μία κίνηση πράξη, να ολοκληρώνουμε κάθε μας συνάντηση δημιουργώντας προσμονή κι όλα να είναι όλο και πιο έντονα. Στο μυαλό να στοχεύεις, εκεί που το σεξ δεν είναι σαρκικό αλλά πνευματώδες, να μιλάς για όσα δεν έχω ξανακούσει, για το μαζί και το ταξίδι που με πας σε κάθε συνάντηση. Γιατί το εγκεφαλικό σεξ μαζί σου είναι έρωτας και δεν συγκρίνεται με καμιά σεξουαλική πράξη» είναι οι λέξεις που διάλεξε ο Yiakou για να συνοδέψουν την έκθεσή του «Το Εγκεφαλικό Σεξ δεν είναι Σεξ». Πριν φύγει από την Αθήνα για να την παρουσιάσει σε άλλες πόλεις, με πρώτη, προσεχώς, τη Θεσσαλονίκη, ο Yiakou, μας ξενάγησε και μας εξήγησε περισσότερα…
Πώς προέκυψε η σειρά έργων «Το Εγκεφαλικό Σεξ δεν είναι Σεξ»;
Θεωρώ πως η προτεραιότητα ενός δημιουργού είναι η επικοινωνία. Για τους ανθρώπους της δικής μου κατηγορίας, όπου τον κόσμο τον βλέπουμε αρκετά διαφορετικό, χρειαζόμαστε ένα μέσο έκφρασης της αντίληψής μας. Έτσι για κάποιους η επιστήμη και για άλλους η τέχνη, έρχονται να συνοδεύσουν τα όσα είναι τόσο δύσκολο με τον συμβατικό τρόπο να εκφραστούν. Ξεκινώντας με τον τίτλο της έκθεσης, ήθελα να καλέσω τον επισκέπτη πρώτα με τη σκέψη. Η άρνηση σε έναν τίτλο, φέρει συχνά έναν δημιουργικό προβληματισμό από όπου η διαδρομή της επικοινωνίας ξεκινάει. «Το Εγκεφαλικό Σεξ δεν είναι Σεξ» επικοινωνεί τη σύνδεση μεταξύ του ζευγαριού που επικοινωνεί με το τα μάτια, τα χείλη, τις εκφράσεις, την αλλαγή της φωνής, τις σκέψεις που υπερβαίνουν τις συμβατές συχνότητες του εγκεφάλου εκεί που το σώμα έρχεται σε έναν πνευματώδες οργασμό που συνήθως ονομάζουμε έντονη χημεία. Η επικοινωνία είναι η απόλυτη διεργασία για την ολοκλήρωση μιας σωματικής επαφής, ακόμα και όταν δεν θα υπάρξει για την ολοκλήρωση το σεξ. Η θεματική της έκθεσης προέκυψε ως αντίδραση της φιλοσοφίας και της πνευματικής οδού. Θεωρείται πως για να φτάσει κάποιος σε ανώτερα πνευματικά επίπεδα και να ξεκλειδώσει αντιλήψεις υπάρχει μια βασική διαδρομή μελέτης, φιλοσοφίας, προβληματισμού αλλά και ουσιών ή νηστείας από όπου μπορεί να ανελιχθεί. Όμως το Πνεύμα μπορεί να χρησιμοποιήσει τη Ροή για να βιώσει στο ανθρώπινο σώμα τα όσα ένας κλειδωμένος νους και μια κλειστή καρδιά δεν του επιτρέπουν. Θεωρώ πως ένας άνθρωπος που δεν έχει ερωτευτεί πραγματικά, δεν μπορεί να αντιληφθεί πως ένα από τα πιο σημαντικά αγαθά σε αυτό τον πλανήτη είναι η απόλυτη ένωση. Ο έρωτας μπορεί να υπάρξει παντού αρκεί να είναι μια εσωτερική προϋπόθεση, αρκεί τα μάτια της ψυχής να δουν το ενάρετο, την αρμονία, την αλήθεια. «Το Εγκεφαλικό Σεξ δεν είναι Σεξ» γιατί είναι επικοινωνία, είναι έμπνευση, είναι έρωτας! Στο μαζί μιας ερωτικής αγκαλιάς, το ταξίδι του τώρα, είναι η απόλυτη εμπειρία που αξίζει να ζεις μια ζωή.
«Θεωρώ πως ένας άνθρωπος που δεν έχει ερωτευτεί πραγματικά, δεν μπορεί να αντιληφθεί πως ένα από τα πιο σημαντικά αγαθά σε αυτό τον πλανήτη είναι η απόλυτη ένωση» - Yiakou
Μετά από δεκαετίες απελευθέρωσης, μοιάζει η σεμνοτυφία να επιστρέφει στη δημόσια σφαίρα και το γυμνό να σοκάρει. Πού το αποδίδετε;
Θεωρώ πως στη ζωή τα πάντα είναι μια δράση και μια αντίδραση. Όπως όταν ένα ελαστικό μπαλάκι το πετάς στον τοίχο κι αυτό σχεδόν με την ίδια δύναμη επιστρέφει πίσω, έτσι η φάση της απελευθέρωσης έφερε και τη φάση της σεμνοτυφίας. Κυματομορφές είναι τα πάντα και αφού η υπερβολή έρχεται στον χώρο μας με τέτοιους τρόπους, τότε η αντίδραση προς την ελεύθερη έκφραση (όταν θα έρθει η ώρα) θα είναι κι αυτή έντονη. Νομίζω πως μέσα από την έκθεση έδωσα ξεκάθαρα το μήνυμα πως αυτό που φαίνεται δεν σημαίνει κιόλας πως είναι, και πως μπορεί χάριν της αυθεντικότητας και της ειλικρίνειας να ξεπεράσουμε πολλά τέτοια εμπόδια.
«Aν δεν έχεις κάνει έρωτα, τσάμπα όλα τα σεξ» γράφετε χαρακτηριστικά…
Ο έρωτας για μένα θέλει συνοχή, θέλει ταύτιση, συγχρονισμό, θέλει εσένα στο τώρα. Διότι το μαγικό του έρωτα είναι πως δουλεύει για το εμείς, το εσύ, το για σένα… το μαζί. Και έτσι καταλήγω να γίνομαι ρομαντικός διότι μέσα από άλλους δημιουργούς βλέπω αυτό που συναντώ μόνο σε προσωπικές στιγμές.
Ποιο θεωρείτε το πιο ερωτικό έργο τέχνης και γιατί;
«Το Φιλί» του Κλιμτ στο απόγειο της Αρ Νουβό με το πάθος των χρωμάτων, την άνοιξη, τη διάσταση της εξύψωσης, το νάζι. Και όπως στα δικά μου έργα, το πρόσωπο του άντρα φαίνεται διακριτικά ενώ στα μάγουλα της κοπέλας βλέπουμε όλη την ένταση του πάθους, υποδεικνύοντας πως η φύση είναι γένους θηλυκού και χωρίς αυτήν έρωτας δεν υπάρχει.
Πώς είδατε τους θεατές να αντιδρούν κατά τη διάρκεια της έκθεσης, μέχρι τώρα;
Αν και εγώ δεν μπορώ να εκπροσωπήσω τις απόψεις τόσων ανθρώπων που πέρασαν από τον χώρο, μπορώ να σας πω όμως πως ο ενθουσιασμός, το χαμόγελο αλλά και η ανάγκη τους να μην είναι κοντά στα έργα για πάρα πολύ ώρα, ήταν αυτό που ύστερα, με μια σύντομη συζήτηση μαζί τους, μου έδωσαν να καταλάβω πως υπήρξε ταύτιση με το έργο και επικοινωνία με τον καλλιτέχνη. Σίγουρα όμως αυτό που μου προκάλεσε εμένα αρκετό ενδιαφέρον, είναι πως δεν έχω ξαναπάει σε έκθεση όπου τα έργα έχουν φωτογραφηθεί τόσο πολύ.
Έχει διατυπωθεί πως η τέχνη θέτει ερωτήματα. Ποια είναι τα δικά σας;
Το βασικότερο ερώτημα βρίσκεται πάντα στον σκοπό. Ενώ πρεσβεύω την άποψη πως σκοπός μας πρέπει να γίνεται ο αυτοσκοπός, όπως έχει πει πολύ ωραία ο σύγχρονος φιλόσοφος Αυγουστάτος, πάντα πρέπει να θέτουμε το διπλό ερώτημα, πρώτα τι κάνουμε και έπειτα γιατί κάνουμε κάτι. Ίσως μέσα από πυρηνικά ζητήματα, πέρα από την ανατροπή της μίζερης εποχής μας, καταφέρουμε ουσιαστικά σαν ανθρώπινο είδος να βιώσουμε την εξέλιξη και του πνεύματος (συναισθηματικής νοημοσύνης) και όχι απλά του μυαλού (την ευφυΐα).
Δειτε περισσοτερα
Το δώρισε στο Μουσείο Μπενάκη Παιχνιδιών και τώρα κυκλοφορεί και σε βιβλίο
Η λαμπερή ιστορία της γυναίκας που επαναπροσδιόρισε τη μόδα
Η Kovacs μιλάει στην Athens Voice λίγες μέρες πριν τη συναυλία της στην Αθήνα
Μια Θεσσαλονικιά ποιήτρια του Μεσοπολέμου έρχεται πάλι στο προσκήνιο
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της