Είναι μια «άβολη κατάσταση» –όπως εξηγούσε ο Ντόναλντ Τζαντ– που ωθεί και τον Ανδρέα Κάργστεν να επεξεργάζεται κάθε φορά νέες μορφές. Το ξύλο είναι το κυρίαρχο υλικό στα έργα που παρουσιάζονται σε αυτήν την έκθεση. Ξεχωρίζουν δύο ομάδες.
Στην πρώτη ομάδα, διακρίνονται η τονισμένη απτική αξία, οι στρογγυλευμένες μαλακές φόρμες, οι προσεγμένες ενώσεις που διαχειρίζονται θαυμάσια τις νευρώσεις των ξύλων σε σχηματισμούς και που δημιουργούν συνέχειες πολλαπλών μορφών μέσα σε μία. Το χρώμα προστίθεται είτε για να ακολουθήσει το παιχνίδι των ενώσεων, τονίζοντας ή κρύβοντάς τες, είτε για να καλύψει και να απομονώσει τα μέρη που παραμένουν εκτός αυτής της διαδικασίας. Ένα νέο είδος μορφών προκύπτει που προτρέπει, ενίοτε, στην εύρεση νέας χρήσης από τη μεριά του κοινού. Προτρέπει επίσης στο άγγιγμα, καθώς πολλά από τα γλυπτά είναι δουλεμένα για να «χωράνε στην παλάμη» -σύμφωνα με τον καλλιτέχνη- με μαλακή υφή, γυαλισμένες κάποιες από τις όψεις τους και με επεξεργασία που αφήνει ίχνη από την διαδικασία παραγωγής τους.
Η δεύτερη ομάδα γλυπτών που παρουσιάζεται στην έκθεση συνδιαλέγεται με την πρώτη ως alter ego. Το ενδιαφέρον του καλλιτέχνη «να δημιουργεί συνέχειες» παράγει μορφές με οργανικές σχέσεις ή αντιθετικές. Εδώ, η φόρμα είναι ενιαία, γωνιώδης, δυσδιάστατη, διάτρητη, καλυμμένη με χρώμα, χωρίς να επιθυμεί να αποκαλύψει απαραίτητα το υλικό της. Απαλλαγμένη από οποιαδήποτε απτική διεκδίκηση, σχετίζει τον εαυτό της με τη σκιά της –ή τη σκιώδη σιλουέτα της- δημιουργώντας συνέχειες στον περιβάλλοντα χώρο, μέσα από ένα παιχνίδι με το φως και το βλέμμα που τις διαπερνά. Μοιάζουν να λειτουργούν στο χώρο ως τοτεμ-τοπόσημα.
Τα έργα αυτής της έκθεσης, όσον αφορά κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά τους, δεν διακρίνονται από τα υπόλοιπα έργα του καλλιτέχνη, που στο σύνολό τους χαρακτηρίζονται από την παιγνιώδη διάθεση, τον πειραματισμό σε σχέση με την φόρμα, τους συνδυασμούς των υλικών, και την προτίμηση για την αόριστη μορφή.
Info: Παλιό Σχολείο, Χώρα, Πάτμος, 16 – 30/9, ώρα 19.30-21.00
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πριν από λίγες μέρες, ο δρόμος με έφερε στην εντυπωσιακή είσοδο της Βασιλέως Κωνσταντίνου. Σύντομα όμως, η εξιδανίκευση άρχισε να υποχωρεί
Στη Γαλλία για έργα του Miró, στη Γερμανία για το δημοφιλές φιλί και μέχρι την Κύπρο για ένα υποβρύχιο…δάσος
Ολοκληρώνεται η «σειρά των ζώων» που εμφανίστηκαν αιφνιδιαστικά σε τοίχους της βρετανικής πρωτεύουσας
Όλα τα τελευταία του έργα περιέχουν ζώα
Τα προηγούμενα έργα του και οι εικασίες γύρω από τους συμβολισμούς
Ποιος ήταν ο ζωγράφος της Κόλασης και των δαιμόνων
Δείτε τη φωτογραφία που ανάρτησε ο καλλιτέχνης
Αιωρούνται σε γέφυρα του μετρό - Εικασίες στο διαδίκτυο για το νόημα του συμβολισμού
Το ζωικό βασίλειο πρωταγωνιστεί και στην καινούργια δημιουργία του προβοκάτορα street artist
«Όλοι είμαστε δημιουργικοί αρκεί να τολμήσουμε και να μην φοβόμαστε την αποτυχία»
Όσα μας είπαν οι δύο Λιθουανοί καλλιτέχνες για την έκθεση-«συνάντηση» με τον φίλο τους Klaus Pfeiffer
Διάσημοι και ιστορικοί καλλιτέχνες, σύγχρονες και γυναικείες φωνές δίνουν το παρών τον Αύγουστο σε μουσεία και γκαλερί
Ήταν ιδρυτής της Αίθουσας Τέχνης Καππάτος και διοργανωτής της σειράς εκθέσεων Rooms
Μπήκαμε για λίγο στον κόσμο του γάλλου σκιτσογράφου
Ένας δημιουργικός κύκλος επτά εκθέσεων ύφανσης ολοκληρώνεται στην Ύδρα
Η διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης μας μίλησε για τη νέα περιοδική έκθεση και μοιράστηκε μαζί μας τις σκέψεις της για την τέχνη και τη δημοκρατία
Το Ίδρυμα Schwarz παρουσιάζει την έκθεση «Flying too close to the sun», την ετήσια καλοκαιρινή έκθεση στη Σάμο
Ένα πραγματικό στολίδι στο κέντρο της Ερμούπολης
Αναδρομική έκθεση του «παγκόσμιου» Ελληνοαμερικανού εικαστικού φιλοξενείται στην γκαλερί Blender στη Γλυφάδα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.