- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Αποχαιρετισμός στον Γιώργο Λαζόγκα
Ένα φωτεινό καράβι βγήκε πάνω απ την Ακρόπολη, εν μέσω Ιουλίου [...] Ύστερα χάθηκε στις κεραίες. Και βυθίστηκε στον θάνατο
Ο Ηλίας Ευθυμιόπουλος, συγγραφέας - πρώην υπουργός, αποχαιρετά με ένα ποίημα τον φίλο του για μια ολόκληρη ζωή, Γιώργο Λαζόγκα.
ΑΠΟΧΡΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΠΛΕ
Ένα φωτεινό καράβι βγήκε πάνω απ την Ακρόπολη,
Εν μέσω Ιουλίου.
Κατεβαίνοντας την Ερμού
Στάθηκε λίγο Πειραιώς και Σαλαμίνος.
Ύστερα χάθηκε στις κεραίες
Και βυθίστηκε στον θάνατο
Εγώ δεν έβλεπα τη θάλασσα από εκεί που ήμουν
Μόνο ένα καπέλο έλαμπε στο μπλε
Αυτού που οδηγούσε τις αποχρώσεις
Με μελάνια από προϊστορκές φυλές οστράκων
Με εκτυπώσεις, με χαράξεις, με τεθλασμένες αποδράσεις
Με διασπάσεις του προφανούς, κοντά στο Γιβραλτάρ, γυρεύοντας
Το χρυσάφι στα ρηχά νερά της άμμου
Εκεί που το μαλακό πόδι του σκύλου δεν αφήνει αποτυπώματ
Περνώντας
Και το χέρι γράφει ασταμάτητα, ξύνει. απλώνει
Πάνω σε περγαμηνές,
Το λέω έτσι συμβολικά
Και βλέπω το όνομά του στην άκρη αυτού του τοίχου
Που βάφτηκε με σκούρο από την εντύπωση.
Ιmpression
Δεν υπάρχει χορτάρι στον κήπο του Κεραμεικού
Και το φεγγάρι λυγίζει προς τα πίσω
Και τα ανάγλυφα στις επιτύμβιες πλάκες λυγίζουν προς τα πίσω
Και ανοίγει τότε η γη τα σπλάχνα της
Και περιμένει μια διάψευση
Το μαύρο νερό μουλιάζει στις λακούβες
Μικρές βαρκούλες περνούν σε καρτ ποστάλ
Τα λουλούδια μαραίνονται στα σελοφάν
Η στάμνα αδειάζει από μόνη της
Και δέκα δοχεία γκαζιού αναφλέγονται από κοινού, ταυτοχρόνως
Έτσι πως ανέμιζε εκείνο το σεντόνι
Το σεντόνι απλώθηκε στη βελούδινη θάλασσα
Ήταν το μπλε της κορυφής της στήλης του άλατος
Ένα κέντημα στην πέτρα
Οι δίδυμοι άνεμοι συνέχισαν να ανεμίζουν
Είναι φύλλα και πάγος.
Εκεί που η μαρμαρυγή ακουμπούσε το βασίλειο της τρέλλας
Εκεί που η πάχνη ρουφούσε το βελούδο
Στην Πυλαία επιπλωμένη, στην κίτρινη Λάρισσα
Στην οδό Μελενοίκου, στο Χρυσό Παγώνι
Στην Τσιμισκή που φύτρωσε ένας Μανδραγόρας
Λαιμός κύκνου σε κονσέρβα λάδι
Ήταν μια βρώμικη μέρα
Με βατράχους που πέταγαν ιπτάμενοι και πέφτανε.
Τότε που το φεγγάρι λύγιζε προς τα πίσω
Και τα φώτα της παραλίας έκρυβαν ξαφνικά το πρόσωπό τους
Μια φωτοβολίδα βγήκε απ το Λυκαβητό
Τον χαρταετό τον πήρε η θάλασσα κι ας ήταν σεντόνι
Ο τοίχος της θάλασσας ξαναγύρισε στο μπλε
Και στο μωβ της Παλαιστίνης
Ένα ρολόι που ξεχάστηκε πεσμένο
Τα ράμφη των γλάρων παγωμένα με αλάτι στο Μόλυβο, στη Σάνη
Σιδερένια τύμπανα παραγεμισμένα με φτερά και μπακαλιάρο
Μαλλιά ξεσηκωμένα στο καπέλο
και ο χρόνος υλικός, ανάγλυφος
Κανένα γρασίδι δεν ουρλιάζει τώρα στα πόδια των αλόγων
Κανένας βράχος δεν ματώνει στην άκρη της θάλασσας
Κανένας άνεμος δεν μπορεί να ξεπατώσει τα καλάμια
Τα φύκια ορθώνουν το ανάστημά τους
Κι ούτε άλλος ήχος εκτός από ένα ούτι μονόχορδο
Στη Aγορά στου Μοδιάνο
Και το ποτήρι που χύθηκε γεμάτο
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι θα δούμε στην ατομική έκθεση του καλλιτέχνη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Τι μπορούμε να δούμε σε μουσεία, γκαλερί, χώρους τέχνης και μεγάλα ιδρύματα
Πέρασε χρόνια μαζί του στο Μπορντό
Την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στον IANO η παρουσίαση του δίγλωσσου λευκώματος AGGELIKA KOROVESSI Γλυπτική / Sculpture
Η λειτουργία του ονείρου μέσα από μια εντυπωσιακή εγκατάσταση
Η Αμερικανίδα επιμελήτρια έχει αναγνωριστεί για το έργο της στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Σικάγο
Διίστανται οι απόψεις για την ερμηνεία του - Tα σχόλια στα social media
Έργα τέχνης ζεσταίνουν τις καρδιές των επισκεπτών και γίνονται παράθυρα ελπίδας και χαμόγελα σε στιγμές αγωνίας
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της
Ένα τεράστιο project για τις Κυκλαδίτισες, μια περπλάνηση στο όνειρο, το τέλος του τοπίου και ένα γιορτινό εικαστικό διήμερο
To έργο επανεμφανίστηκε μετά από 120 χρόνια
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Κάθε έργο είναι ένα ταξίδι δημιουργίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει παράθυρα σε νέες αντιλήψεις
Τι θα δούμε σε χώρους τέχνης και γκαλερί
Celestial Bodies Guide Us Through Dark Times σημαίνει ελπίδα, καλοσύνη, διαρκής αναζήτηση, κατανόηση και αποδοχή
Ο πίνακας είχε πουληθεί το 1890 σε ιδιώτη και είχε εξαφανιστεί
Μέχρι σήμερα έχουν εντοπιστεί μόλις έξι αυθεντικές φωτογραφίες του γάλλου ποιητή
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.