O Takashi Murakami εξομολογείται με αφορμή την έκθεση «An Arrow through History» στη Νέα Υόρκη
Tι λέει για τα NFT's
![62224-137655.jpg 62224-137655.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/62224-137655.jpg)
![Life: Ο Takashi Murakami εξομολογείται με αφορμή την έκθεση «An Arrow through History» στη Νέα Υόρκη Life: Ο Takashi Murakami εξομολογείται με αφορμή την έκθεση «An Arrow through History» στη Νέα Υόρκη](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2022/05/24/dyso93mwoacssey.jpg)
Η πρώτη έκθεση του Ιάπωνα καλλιτέχνη Takashi Murakami στην Νέα Υόρκη και στην γκαλερί Gagosian μετά το 2014.
Η έκθεση «An Arrow through History» στη γκαλερί Gagosian της Νέας Υόρκης είναι η πρώτη έκθεση του Ιάπωνα καλλιτέχνη Takashi Murakami στο Μεγάλο Μήλο μετά το 2014. Παρά το ότι ο Murakami φλέρταρε με τα NFTs, ανέκρουσε πρύμναν και τώρα δημιουργεί έργα και γλυπτά στον κόσμο των τριών διαστάσεων, βασισμένα στη σειρά NFT «Murakami.Flowers and Clone X» καθώς και σε ένα πορσελάνινο βάζο της κινεζικής δυναστείας Γιουάν (περίπου 1279 με 1368 μΧ), τα οποία παρουσιάζονται στην Gagosian. Ωστόσο, συνεργάστηκε με τα NFT στούντιο Oncyber και RTFKT για να δημιουργήσει ψηφιακές εμπειρίες θέασης προσβάσιμες μέσω κάσκας εικονικής πραγματικότητας και Snapchat. Με το μυαλό του στα NFTs, o Murakami παραχώρησε συνέντευξη στο Artnet.
«Το να συλλέγεις ψηφιακές εικόνες ως NFT τέχνη πρακτικά διαρρηγνύει την ουσία της συλλογής έργων τέχνης. Η ιδέα του ότι έχεις στην "ιδιοκτησία" σου κάτι στην πραγματικότητα είναι αφηρημένη και ως μηχανισμό που επιβεβαιώνει αυτή την ιδέα η NFT τέχνη βασίζεται σε κρυπτονόμισμα, Web 3.0 και blockchain - μαγικές λέξεις - για να λειτουργήσει. Τα έργα τέχνης στον πραγματικό κόσμο, ως αντικείμενα που έχουν σώμα, χρειάζονται υλικά όπως καμβά και μπογιές ή πέτρα και μέταλλο για να υποστηρίξουν τις έννοιες που ενισχύουν την αξία τους. Είναι όμως πιθανό ότι στην πράξη αυτά τα υλικά δεν απαιτούνται για να είναι τέχνη η τέχνη. Αυτό είναι το πιο σημαντικό που σου αποκαλύπτεται όταν αρχίζεις να δημιουργείς NFTs» επεσήμανε.
«Συλλέγοντας NFTs, αρχίζεις να αναλύεις και να κατανοείς το μυστήριο του τι σημαίνει συλλογή έργων τέχνης. Ακόμη κι αν πρόκειται για μια εικόνα, τη στιγμή που συνειδητοποιείς ότι αγόρασες αυτή την εικόνα και μοιράζεσαι με άλλους το συμβάν, η ιδέα της συλλογής καθιερώνεται στο μυαλό σου. Και στις συναλλαγές σε NFT τέχνη, αυτές οι ανταλλαγές πληροφορίας γίνονται με τον ταχύτερο τρόπο· πιστεύω ότι όσοι έχουν συνειδητοποιήσει την άνθηση αυτής της δομής δεν θα καταφέρουν ποτέ να πάνε πίσω» πρόσθεσε.
Γιατί όμως αντέστρεψε τη διαδικασία και άρχισε να δημιουργεί έργα τέχνης στον πραγματικό κόσμο βασισμένα σε NFTs; «Θέλησα να κυνηγήσω την εξέλιξη του ανθρώπου, να καλύψω το χαμένο έδαφος, να πάρω τον έλεγχο και να δω πέρα στο μέλλον, και γι' αυτόν τον λόγο έδωσα προσοχή στο metaverse ως προσέγγιση. Σκέφτηκα ότι θα μπορούσα να αναγεννηθώ αν υιοθετούσα ένα νέο κριτήριο το οποίο δεν θα μπορούσε να μετρηθεί με μια υφιστάμενη αξιακή έννοια. Οπότε, προσπάθησα και όντως αναγεννήθηκα» εξομολογήθηκε.
Για το έργο το οποίο εμπνεύστηκε από το πορσελάνινο βάζο της δυναστείας Γιουάν εξήγησε: «Είχα σπουδάσει στο πανεπιστήμιο καλών τεχνών Nihonga (ιαπωνική τέχνη) επί έξι χρόνια, οπότε τα παραδοσιακά ιαπωνικά θέματα ζωγραφικής έχουν αποτυπωθεί μέσα μου».
Η έκθεση «Takashi Murakami: An Arrow through History» στην Gagosian της Νέας Υόρκης (https://gagosian.com/exhibitions/2022/takashi-murakami/) ολοκληρώνεται στις 25 Ιουνίου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις
ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μπήκαμε για λίγο στον κόσμο του γάλλου σκιτσογράφου
Ένας δημιουργικός κύκλος επτά εκθέσεων ύφανσης ολοκληρώνεται στην Ύδρα
Η διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης μας μίλησε για τη νέα περιοδική έκθεση και μοιράστηκε μαζί μας τις σκέψεις της για την τέχνη και τη δημοκρατία
Ένα πραγματικό στολίδι στο κέντρο της Ερμούπολης
Αναδρομική έκθεση του «παγκόσμιου» Ελληνοαμερικανού εικαστικού φιλοξενείται στην γκαλερί Blender στη Γλυφάδα
Τα έργα έφτασαν έγιναν γνωστά σε όλο τον κόσμο
Το τελευταίο κεφάλαιο της ενότητας Mīres της καλλιτέχνιδας παρουσιάζεται στο Πολιτιστικό Κέντρο Μαριάνθη Σίμου στον Αρτεμώνα Σίφνου
Πες μου το καλοκαιρινό σου στέκι, να σου πω έργα ποιων καλλιτεχνών θα δεις. Και φέτος, στα ελληνικά νησιά υπάρχουν εκθεσιακά ραντεβού για κάθε φιλότεχνη διάθεση
O «καταραμένος» ζωγράφος που πέθανε στα 35 του - Μαζί του στον θάνατο και η μούσα της ζωής του
Η ζωγράφος που κατάγεται από τη Ρωσία, μεγάλωσε στον Καναδά και ερωτεύτηκε την Ελλάδα ζωγραφίζει τη Μάνη
140 έργα από 55 δημιουργούς ανιχνεύουν τις καλλιτεχνικές πρακτικές που γεννήθηκαν μέσα από τον αγώνα για ελευθερία σε Ελλάδα, Ισπανία, Πορτογαλία τις δεκαετίες 1960-1970
Είδαμε στην Κρήτη τα έργα που διακρίθηκαν φέτος στον εικαστικό θεσμό και σας συστήνουμε τους δημιουργούς τους
Ποια είναι η ιστορικός τέχνης που θα ηγηθεί του μεγαλύτερου πολιτιστικού οργανισμού της Γερμανίας
Μια έκθεση στο Χίμαιρα art & craft για την πρώτη Πανδώρα και για όλες τις Πανδώρες του κόσμου που βιώνουν την αδικία, τον σεξισμό, τις διακρίσεις και τις προκαταλήψεις
Ο Νίκος Καββαδάς κατέγραψε σε μία πλατφόρμα όλες τις χρήσιμες πληροφορίες για τα μουσεία που βρίσκονται σε κάθε γωνιά της χώρας
Ένα μοναδικό έργο τέχνης που συνοδεύει το νέο μας τεύχος
Η επιμελήτρια Άννα Μυκονιάτη μας συστήνει την Ελληνίδα ζωγράφο του μοντερνισμού πίσω από τα αινιγματικά σχέδια που παρουσιάζει το ΕΜΣΤ
Και ακόμα, «Οικολογίες της φροντίδας» στο State of Concept, Alberto Maggini στο space52
Όσα ετοιμάζουν οι Φίλιππος Τσιτσόπουλος, Μπάμπης Βενετόπουλος, Χριστίνα Μήτρεντσε, Πάνος Χαραλάμπους και Lily Consuelo Saporta Tagiuri στο τριήμερο δράσεων που ενορχηστρώνει ο Νίκος Διαμαντής
Ο Μανώλης Δασκαλάκης-Λεμός στη νέα CAN Gallery, «Τόπος υπερκόσμιων συρράξεων» στον Συνοικισμό Χαλανδρίου, Νίκος Κόνιαρης στην Genesis και άλλες εκθέσεις που ξεκινούν αυτή την εβδομάδα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.