- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Ο Δημήτρης Αληθεινός με νέα δουλειά στη Roma Gallery
«Για το καθετί υπάρχει ορισμένος καιρός» δηλώνει ο γνωστός καλλιτέχνης με τη νέα του ενότητα έργων
Δημήτρης Αληθεινός: Tα νέα του έργα στη Roma Gallery και την έκθεση «Για το καθετί υπάρχει ορισμένος καιρός».
Μια ενότητα δουλειάς που πραγματεύεται το θάνατο, τον έρωτα, τον στοιχειωμένο χρόνο και την αποσπασματική πραγματικότητα, όπως τη βιώνουμε στον καιρό της πανδημίας, καταθέτει ο Δημήτρης Αληθεινός στην Roma Gallery. Με τίτλο «Για το καθετί υπάρχει ορισμένος καιρός» η έκθεση εγκαινιάζεται στις 3 Φεβρουαρίου.
Όπως σημειώνει ο επιμελητής της έκθεσης Χριστόφορος Μαρίνος «Τα έργα του, πυκνά σε συμβολισμούς και αλληγορική διάθεση, διαθέτουν υπαρξιακό βάθος και στοχαστικότητα. Συνδυάζουν τη σκληρότητα με την τρυφερότητα, ενώ διαπνέονται από μια δραματική και ποιητική ένταση. Στη δουλειά του Αληθεινού αναγνωρίζει κανείς τη βαθύτατη αγάπη του για την τέχνη και –για να θυμηθούμε τον Μπρεχτ– μια “οδυνηρή συμπόνια για την ανθρώπινη δυστυχία”».
Δημήτρης Αληθεινός: τα έργα της έκθεσης «Για το καθετί υπάρχει ορισμένος καιρός» στη Roma Gallery
Στην γκαλερί στο Κολωνάκι παρουσιάζονται δύο επιτοίχιες γλυπτικές εγκαταστάσεις και μια σειρά πίνακες από εύπλαστο αυτοξηραινόμενο πηλό, έργα που ο γνωστός καλλιτέχνης δημιούργησε τα τελευταία δυο χρόνια. Κάθε εγκατάσταση αποτελείται από 32 κεφάλια με διαφορετικές εκφράσεις και μορφασμούς, που άλλοτε υποδηλώνουν απόγνωση και αγωνία άλλοτε οδύνη και ειρωνεία. Τα κεφάλια, τοποθετημένα σε στρογγυλές βάσεις, που δεν είναι παρά καλυμμένα ρολόγια τοίχου εν λειτουργία, «ενεργοποιούνται» από ξύλινα χέρια. Συμπληρωματικές και ταυτόχρονα αυτόνομες, οι δύο εγκαταστάσεις συνομιλούν με τις «νεκρές φύσεις», σε μια προσπάθεια του καλλιτέχνη να ανανεώσει αυτό το καλλιτεχνικό είδος.
Φτιαγμένοι από πηλό τερακότα μέσα σε σιδερένια πλαίσια, οι πίνακές του παραπέμπουν σε ραγισμένη, ξεραμένη γη. Πάνω σε αυτό το άνυδρο τοπίο ο καλλιτέχνης χαράζει επιγραφές που το ζωντανεύουν, αποσπάσματα από τη Γυναίκα της Ζάκυθος του Σολωμού και από τον Εκκλησιαστή. Μια κίνηση-υπόμνηση ότι «τα πάντα προέρχονται από το χώμα και τα πάντα επιστρέφουν στο χώμα». Πάνω στους πίνακες τοποθετεί ξύλινα χέρια, δείκτες ρολογιών, γράμματα και αριθμούς με ιδιαίτερο νόημα, όπως το 0 και το Θ, αλλά και ευρεθέντα αντικείμενα, όπως ένα αντίγραφο χειροβομβίδας.
INFO:
Δημήτρης Αληθεινός, «Για το καθετί υπάρχει ορισμένος καιρός»
Roma Gallery, Ρώμα 5, Κολωνάκι
Εγκαίνια: 3 Φεβρουαρίου 2022, 17:00
Διάρκεια έκθεσης: μέχρι 15 Μαρτίου 2022
Ωράριο λειτουργίας: Δευτέρα, Τετάρτη, Σάββατο 10:00-16:00, Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 10:00-20:00
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι είδαμε στη μεγάλη αναδρομική έκθεση του σπουδαίου καλλιτέχνη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Ένα σπίτι του αθηναϊκού Μεσοπολέμου μετατρέπεται σε εφαλτήριο πολιτισμού
Πρόσωπα, σώματα και μορφές, συνθέσεις και γεωμετρικές φόρμες, φυτά και ζώα γίνονται εφαλτήρια της αιώνιας αναζήτησης του ανθρώπινου ψυχισμού
Από το μεγάλο πρότζεκτ στο Γουλανδρή μέχρι την αναδρομική του Σπύρου Πώρου
Μιλήσαμε με την εικαστικό για την έκθεσή της «Error 404: Reality Not Found» και την απόσταση ανάμεσα στην παιδική αθωότητα και την ενήλικη ματαιοδοξία
9 καλλιτέχνες συνομιλούν μέσω της ζωγραφικής και της γλυπτικής
Τα πιο χαρακτηριστικά έργα από τις δύο πιο πρόσφατες εκθέσεις του στη χώρα μας, όπου εντοπίσαμε στοιχεία «ελληνικότητας».
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.