- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Μεταποίηση: O Χριστόφορος Κατσαδιώτης στην γκαλερί Ζουμπουλάκη
Στη νέα του έκθεση ο γνωστός χαράκτης παρουσιάζει νέες οξυγραφίες και ένα ανιμέισιον
Χριστόφορος Κατσαδιώτης: Εγκαίνια για την έκθεση «Μεταποίηση» στην γκαλερί Ζουμπουλάκη
Με δουλειά του Χριστόφορου Κατσαδιώτη τα πρώτα εγκαίνια της νέας χρονιάς στην γκαλερί Ζουμπουλάκη. Ο γνωστός χαράκτης, ο οποίος ζει και εργάζεται στην Αθήνα και το Παρίσι, παρουσιάζει από την Πέμπτη 13 Ιανουαρίου τη νέα δουλειά του με τίτλο «Μεταποίηση».
Πρόκειται για χαρακτικά έργα (οξυγραφίες), καθώς και ένα animation που δημιουργήθηκε από το ίδιο σώμα δουλειάς, ως προέκταση της αμιγώς χαρακτικής εργασίας του. Οι παρεμβάσεις του πάνω στις οξυγραφίες με ένθετα κομμάτια άλλων, δικών του πάντα, χαρακτικών με τη μέθοδο του ραψίματος, προσδίδουν μοναδικότητα στο κάθε έργο. Ταυτόχρονα, με το animation του εισάγει στην στατικότητα του χαρακτικού, τον ήχο και την κίνηση, δημιουργώντας ένα πειραματικό θέατρο εικόνων. Στα χαρακτικά του παρελαύνουν γνώριμες και ανοίκειες εικόνες προερχόμενες από την θεατρική παράδοση της Ευρώπης, τη θρησκευτική μυθολογία, την ζωγραφική παράδοση της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης, τα παιδικά παραμύθια, τους ξυλοπόδαρους του θεάτρου δρόμου, την Commedia dell’arte και την τρέχουσα πολιτικοκοινωνική κατάσταση.
Όπως αναφέρει και στο κείμενο καταλόγου της έκθεσης, η ιστορικός τέχνης Ελισάβετ Πλέσσα: «Ανύποπτες νότες ξυλόφωνου, απειλητικά γέλια, αναπάντεχα αλληλούια, μεγαλειώδεις άριες, ακορντεόν του Παρισιού και του τσίρκου, το τελετουργικό τρίξιμο της αυλαίας, προειδοποιήσεις εκκλησιαστικού οργάνου, το κούρδισμα των παιχνιδιών, το αμείλικτο τικ τακ του χρόνου – είναι οι ετερόκλητοι ήχοι που ακούγονται στα έργα του Χριστόφορου Κατσαδιώτη πολύ πριν εκείνος αποφασίσει να κινηματογραφήσει τη θεατρική παράσταση των ηρώων του […] Ο Κατσαδιώτης σκηνοθετεί αυτό τον θίασο μιας προσωπικής δυστοπικής μυθολογίας με έκδηλες τις αναφορές στον απόλυτο χαρακτήρα του ιαπωνικού θεάτρου, στην ανατρεπτική οξύτητα του Dada, στον κυνισμό των σύγχρονων κόμικς, στο μεταλλασσόμενο σχέδιο του William Kentridge, στη μυστηριακή ατμόσφαιρα του Μαύρου Θεάτρου της Πράγας, στον θάνατο που διαπερνά όλο το θέατρο του Tadeusz Kantor. Οι πρωταγωνιστές του προέρχονται από τον κόσμο της χαρακτικής του, που ήδη φέρει έντονη τη θεατρικότητα, με τις συνθέσεις πάνω στο κενό φόντο να θυμίζουν μακέτες σκηνικών. Μορφές γνωστές μας από υπάρχοντα τυπώματά του εμφανίζονται στο τωρινό ανιμέισον, σε διαφορετικές εικαστικές συνθέσεις από εκείνες στις οποίες γεννήθηκαν αρχικά, υποδεικνύοντας διαφορετικούς τρόπους θέασής τους. […] Όπως στα χαρακτικά του Κατσαδιώτη, όπου οι φιγούρες –ολόκληρες ή μέρη τους– μεταπηδούν κομμένες και ραμμένες από το ένα έργο στο άλλο, στο animation φιλμάρονται ντεκουπαρισμένες και επικολλημένες και στη συνέχεια συρράβονται ψηφιακά από μια σεκάνς σε μιαν άλλη».
Ποιος είναι ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης
Ο γεννημένος το 1971 καλλιτέχνης σπούδασε χαρακτική και αποφοίτησε ως αριστούχος από το Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης (2009-2014), με καθηγητές τους Ξενοφώντα Σαχίνη και Μανόλη Γιανναδάκη. Ενδιάμεσα παρακολούθησε μαθήματα χαρακτικής στην Ακαδημία «The Eugeniusz Geppert Academy of Art and Design» στο Βρότσλαβ της Πολωνίας με καθηγητές τους Ch. Nowicki και Prz. Tyszkiewicz. Έχει βραβευτεί το 2011 με Βραβείο του Αριστοτελείου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης, το 2012 στην 1η Μπιενάλε Ελλήνων Σπουδαστών Χαρακτών Ex-Libris στην Κρήτη και το 2017 στο 12ο Διεθνές Φεστιβάλ Animation στην Αθήνα Athens Animfest.
Χαρακτικά του έργα έχουν χρησιμοποιηθεί σε βιβλία των εκδοτικών οίκων Gutenberg, Διάττων, Μανδραγόρας, Πολύτροπον, Κέδρος, Μελάνι, Μπαρτζουλιάνος και Κουκκίδα. Tο 2015 στο Παρίσι, τα θέατρα Eurydice, Zérο και Théâtre du Cristal χρησιμοποίησαν δημιουργίες του για την προβολή των παραστάσεων τους. Από το 2014 αρθρογραφεί στον ελληνικό τύπο για τα εικαστικά δρώμενα στο Παρίσι.
Είναι μέλος της Ένωσης Χαρακτών και του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος. Έχει πραγματοποιήσει δώδεκα ατομικές εκθέσεις σε Ελλάδα, Πολωνία και Γαλλία και έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές στην Ευρώπη, την Ασία και την Αμερική. Η έκθεση με τίτλο «Μεταποίηση» είναι η δεύτερη που παρουσιάζει στην γκαλερί Ζουμπουλάκη.
INFO:
Χριστόφορος Κατσαδιώτης, Μεταποίηση
Γκαλερί Ζουμπουλάκη, πλ. Κολωνακίου 20, 2103608278
Διάρκεια έκθεσης: 13 Ιανουαρίου - 5 Φεβρουαρίου 2022
Ώρες λειτουργίας: Τρ., Πέμ. & Παρ. 11.00 -20.00, Τετ. & Σάβ. 11.00-15.00
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι είδαμε στη μεγάλη αναδρομική έκθεση του σπουδαίου καλλιτέχνη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Ένα σπίτι του αθηναϊκού Μεσοπολέμου μετατρέπεται σε εφαλτήριο πολιτισμού
Πρόσωπα, σώματα και μορφές, συνθέσεις και γεωμετρικές φόρμες, φυτά και ζώα γίνονται εφαλτήρια της αιώνιας αναζήτησης του ανθρώπινου ψυχισμού
Από το μεγάλο πρότζεκτ στο Γουλανδρή μέχρι την αναδρομική του Σπύρου Πώρου
Μιλήσαμε με την εικαστικό για την έκθεσή της «Error 404: Reality Not Found» και την απόσταση ανάμεσα στην παιδική αθωότητα και την ενήλικη ματαιοδοξία
9 καλλιτέχνες συνομιλούν μέσω της ζωγραφικής και της γλυπτικής
Τα πιο χαρακτηριστικά έργα από τις δύο πιο πρόσφατες εκθέσεις του στη χώρα μας, όπου εντοπίσαμε στοιχεία «ελληνικότητας».
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.