- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
H ελληνική συμμετοχή στην 9η Διεθνή Μπιενάλε Τέχνης του Πεκίνου
Oι Σπύρος Βερύκιος, Φλωρεντία Οικονομίδου και Στέλλα Μιμίκου στην έκθεση με θέμα «Το φως της ζωής / The light of life», που θα διεξαχθεί παράλληλα με τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες στο Πεκίνο
9η Διεθνής Διεθνής Μπιενάλε Τέχνης του Πεκίνου: στην έκθεση με θέμα «Το φως της ζωής» την Ελλάδα εκπροσωπούν οι Σπ. Βερύκιος, Φλ. Οικονομίδου και Στ. Μιμίκου
Ο επίκουρος καθηγητής στο Τµήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας του Ιονίου Πανεπιστημίου, εικαστικός και γνωστός και από τη δουλειά του ως κομίστας, Σπύρος Βερύκιος, η αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, στο Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων της Σύρου, Φλωρεντία Οικονομίδου και η ζωγράφος Στέλλα Μιμίκου θα εκπροσωπήσουν το πρώτο τρίμηνο του 2022 την Ελλάδα στην 9η Διεθνή Μπιενάλε Τέχνης του Πεκίνου. Υπό τον τίτλο «Το φως της ζωής / The light of life», θα «τρέξει» από τις 21 Ιανουαρίου 2022 έως τα τέλη Μαρτίου στο Εθνικό Μουσείο Τέχνης της Κίνας (NAMOC).
Η οργανωτική επιτροπή αναφέρεται στο κάλεσμά της σε ένα ποίημα του Κινέζου ποιητή Lu You, ο οποίος έζησε κατά τη διάρκεια της δυναστείας των Σονγκ (960-1279 μχ). Στο έργο του «Η Πτώση των ανθών της Δαμασκηνιάς» γράφει: «Τώρα που το έδαφος είναι σπαρμένο από πάγο και χιόνι, ποιος είναι αυτός που θα φέρει πίσω την άνοιξη;». Το φως, η εργασία, η ελπίδα και η μεταμόρφωσή του σκοταδιού στο αντίθετό του, λοιπόν, ορίζουν τους κύριους άξονες στη φετινή έκδοση της κινεζικής μπιενάλε, η οποία στοχεύει να διερευνήσει τρόπους με τους οποίους οι άνθρωποι μπορούν να συνυπάρξουν μέσα από το έργο τους, αναδεικνύοντας παράλληλα οικουμενικές αξίες και την έννοια της κοινωνικής ευθύνης για τη διαμόρφωση ενός ανθρώπινου μέλλοντος.
Στο Πεκίνο θα ξετυλίξουν την εικαστική ματιά τους καλλιτέχνες από 110 χώρες, σε μια έκθεση που οργανώνεται παράλληλα με τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του Πεκίνου 2022. Η Ολυμπιακή φλόγα, που θα μεταφερθεί από την Αθήνα στην κινεζική πρωτεύουσα προτείνεται από την επιτροπή ως συμβολικό στοιχείο σύγκλισης του θέματος του φωτός.
Η Μπιενάλε Τέχνης του Πεκίνου, που πρωτοδιοργανώθηκε το 2002, διεξάγεται κάθε δύο χρόνια από την Ένωση Καλλιτεχνών της Κίνας, τη CFLAC και τη Δημοτική Κυβέρνηση του Πεκίνου. Έχοντας υποδεχθεί μέχρι τώρα ένα εκατομμύριο επισκέπτες και παρουσιάσει 4000 διεθνείς καλλιτέχνες, αποτελεί μια παγκόσμια πλατφόρμα, η οποία φιλοξενεί ένα ευρύ φάσμα καλλιτεχνικών προσεγγίσεων και πρακτικών στις σύγχρονες εικαστικές τέχνες.
9η Διεθνής Μπιενάλε Τέχνης του Πεκίνου: οι Έλληνες καλλιτέχνες
Ο Σπύρος Βερύκιος επιλέχθηκε με το έργο του «Σονάτα» (2021, λάδι σε καμβά). Η «Σονάτα» είναι ένα πολύπτυχο που αποτελείται από είκοσι πορτρέτα. Ο πίνακας στο σύνολό του είναι μια διερεύνηση των ψυχολογικών πτυχών είκοσι χαρακτήρων σε καθημερινές καταστάσεις μέσα από διαφορετικές εναλλαγές του φωτός και της σκιάς. Η σύνθεση έχει δομηθεί ως μια ρυθμική εξέλιξη και αντιπαράθεση είκοσι ζωγραφικών καταστάσεων.
Ο Σπύρος Βερύκιος σπούδασε ζωγραφική (1985-1991) και ολοκλήρωσε το Μεταπτυχιακό Εικαστικών Τεχνών / Μ.Ε.Τ. (2004 - 2006) στην ΑΣΚΤ. Από το 1993 εκθέτει στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει παρουσιάσει 6 ατομικές εκθέσεις ζωγραφικής και έχει συμμετάσχει σε 25 ομαδικές εκθέσεις, μεταξύ των οποίων και σε τέσσερις μπιενάλε (Μπιενάλε Νέων Καλλιτεχνών/Ισπανία, 1991, Big Torino/Ιταλία, 2000, Τύνιδας/Τυνησία, 2002, 6η Μπιενάλε Πεκίνου/Κίνα, 2014). Παράλληλα έχει επιμεληθεί και οργανώσει τις οµαδικές εικαστικές εκθέσεις: Πορνογραφία (1997), Το σινεμά εμπνέει τους εικαστικούς (2000), Εδώδιµος τέχνη (2001), Ο Μίκυ συναντά την τέχνη (2004), Love will tear us apart (2005), Κοσμοναύτες του εσωτερικού διαστήματος (2018).
Στη δουλειά του συμπεριλαμβάνονται κόµικ καθώς και εικονογραφήσεις περιοδικών και βιβλίων. Ιστορίες κόµικ του έχουν δημοσιευθεί στην Ελλάδα, Αγγλία, Σλοβενία, Ιταλία και ΗΠΑ. Από το 1996 έχει εργαστεί σε κινηματογραφικές παραγωγές κινουμένων σχεδίων στην Αγγλία και την Ελλάδα.
Διδάσκει στο Τµήµα Τεχνών Ήχου και Εικόνας του Ιονίου Πανεπιστημίου ως Επίκουρος Καθηγητής.
Η Φλωρεντία Οικονομίδου επιλέχθηκε με το έργο της «We will overcome». Το έργο με τίτλο «We will overcome» είναι σχεδιασμένο στον υπολογιστή και τυπωμένο ψηφιακά. Η σύνθεσή της με υστερομεσαιωνικούς υπαινιγμούς, αναφέρεται στη μάχη κατά του Covid-19 και πραγματεύεται την ισορροπία μεταξύ φωτός και σκότους, θετικού και αρνητικού χώρου.
Σπούδασε ζωγραφική στην Ecole Nationale Supérieure des Beaux-Arts στο Παρίσι (στο εργαστήριο Zavaro), στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας (στο εργαστήριο του Νίκου Κεσσανλή) και Χαρακτική, επίσης στην ΑΣΚΤ (στο εργαστήριο του Θανάση Εξαρχόπουλου). Είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, στο Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων της Σύρου, και διδάσκει Σχέδιο – Χρώμα - Έντυπη Τέχνη. Η δουλειά της περιλαμβάνει έργα ζωγραφικής, χαρακτικής και κατασκευές. Τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια εστιάζει στη χρήση νέας τεχνολογίας, όπως video animation, digital prints και εγκαταστάσεις. Η Φλωρεντία Οικονομίδου έχει παρουσιάσει δουλειά της σε δέκα ατομικές και σε πολλές διεθνείς εκθέσεις, Μπιενάλε και Τριενάλε.
Η Στέλλα Μιμίκου επιλέχθηκε με το «Immortal Flame» (2021, μικτή τεχνική, ακρυλικό & κολάζ σε καμβά), έργο με αναφορές στους Ολυμπιακούς Αγώνες.
Η καλλιτέχνης αποφοίτησε από το Τμήμα Ζωγραφικής της Ανώτατης Σχολής Καλών Tεχνών (1991-1996) έχοντας ως καθηγητές τους Τριαντάφυλλο Πατρασκίδη και Δημήτρη Μυταρά, τον Γιώργο Ζιάκα στην σκηνογραφία και τον Θανάση Εξαρχόπουλο στην χαρακτική. Επίσης, αποφοίτησε και από το τμήμα Γλυπτικής της ΑΣΚΤ (1996-2000), έχοντας παρακολουθήσει το εργαστήριο του Γιώργου Λάππα. Έχει συμμετάσχει και στις δύο προηγούμενες Μπιενάλε Τέχνης του Πεκίνου.
INFO:
«Το φως της ζωής / The Light of Life»
9η Διεθνής Μπιενάλε Τέχνης του Πεκίνου
Εθνικό Μουσείο Τέχνης της Κίνας, Πεκίνο
Διάρκεια έκθεσης: 21 Ιανουαρίου – τέλος Μαρτίου 2022
http://www.bjbiennale.com.cn/en/
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι μπορούμε να δούμε σε μουσεία, γκαλερί, χώρους τέχνης και μεγάλα ιδρύματα
Πέρασε χρόνια μαζί του στο Μπορντό
Την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στον IANO η παρουσίαση του δίγλωσσου λευκώματος AGGELIKA KOROVESSI Γλυπτική / Sculpture
Η λειτουργία του ονείρου μέσα από μια εντυπωσιακή εγκατάσταση
Η Αμερικανίδα επιμελήτρια έχει αναγνωριστεί για το έργο της στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Σικάγο
Διίστανται οι απόψεις για την ερμηνεία του - Tα σχόλια στα social media
Έργα τέχνης ζεσταίνουν τις καρδιές των επισκεπτών και γίνονται παράθυρα ελπίδας και χαμόγελα σε στιγμές αγωνίας
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της
Ένα τεράστιο project για τις Κυκλαδίτισες, μια περπλάνηση στο όνειρο, το τέλος του τοπίου και ένα γιορτινό εικαστικό διήμερο
To έργο επανεμφανίστηκε μετά από 120 χρόνια
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Κάθε έργο είναι ένα ταξίδι δημιουργίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει παράθυρα σε νέες αντιλήψεις
Τι θα δούμε σε χώρους τέχνης και γκαλερί
Celestial Bodies Guide Us Through Dark Times σημαίνει ελπίδα, καλοσύνη, διαρκής αναζήτηση, κατανόηση και αποδοχή
Ο πίνακας είχε πουληθεί το 1890 σε ιδιώτη και είχε εξαφανιστεί
Μέχρι σήμερα έχουν εντοπιστεί μόλις έξι αυθεντικές φωτογραφίες του γάλλου ποιητή
Δυο εκθέσεις σύγχρονης τέχνης, μια έκθεση φωτογραφίας και ντοκιμαντέρ και ένα μεγάλο αφιέρωμα στη Τζούλια Δημακοπούλου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.