Η «Ειδύλλια οδός» φέρνει 35 καλλιτέχνες στην Τεχνόπολη
25 αιώνες πριν συνέδεε την Αθήνα με την Ελευσίνα. Η επιμελήτρια Μαρία Μαραγκού εξηγεί το σκεπτικό της έκθεσης «Ειδύλλια οδός» που η ιδέα της γεννήθηκε από τους περιπάτους μας σε συνθήκες πανδημίας
Ειδύλλια οδός: Μια έκθεση με 35 καλλιτέχνες σε επιμέλεια Μαρία Μαραγκού στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων στο Γκάζι
Είκοσι πέντε αιώνες πριν συνέδεε την Αθήνα με την Ελευσίνα. Πολίτες περπατούσαν και συζητούσαν στη διαδρομή της, δούλοι φορτωμένοι καθώς και ζώα και άμαξες μετέφεραν είδη καθημερινής ανάγκης. Είναι η Ειδύλλια οδός, ένας από τους δρόμους της αρχαίας Αθήνας, και κοντά της, μέσα στο παλίμψηστο της πόλης, η οδός Παναθηναίων, η Τριπόδων, η Λεωκορίου, η Διπύλου, που συναντούμε ακόμα στις διαδρομές μας και συνδέουν την πορεία μας σήμερα με τα χνάρια του χθες.
«Πώς τα υλικά που διακινούνταν μέσα από αυτές τις πανάρχαιες διαδρομές (το χώμα κι ο πηλός, το μαλλί, τα καλάμια, τα υφάσματα, τα άχυρα, το μάρμαρο) μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην εποχή μας; Μέσα από αυτή την έκθεση ήθελα να αναζητήσω τη διαδρομή του ελληνικού πολιτισμού, καθώς τίποτα δεν είναι παρθενογένεση», μου εξηγεί η επιμελήτρια Μαρία Μαραγκού, η οποία βρίσκεται πίσω από την υποσχόμενη εικαστική συνάντηση που με τον τίτλο «Ειδύλλια οδός» κάνει το ντεμπούτο της στις 18 Ιανουαρίου στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.
Η ιδέα γεννήθηκε μέσα στη συνθήκη της πανδημίας, του παγκόσμιου εγκλεισμού και στην ατμόσφαιρα της απειλής του θανάτου, κατά τους μεγάλους περιπάτους της σε μια Αθήνα δίχως κόσμο, στα μονοπάτια του Λυκαβηττού, τη Ρωμαϊκή Αγορά, τα Αναφιώτικα. Διαδρομές μοναχικές που αναδείκνυαν μια διαφορετική αίσθηση για τον χρόνο και τροφοδοτούσαν σκέψεις για το νήμα της ιστορίας και τις ρωγμές - κοινωνικές, οικονομικές, ιδεολογικές -, για τις χειραγωγήσεις της τέχνης στην συνθήκη της παγκόσμιας αγοράς και τη δική μας σύνδεση στις αρχές του 21ου αιώνα με αυτή την πόλη.
«Οι 35 καλλιτέχνες που συμμετέχουν στην έκθεση μιλούν για το παρόν του παρελθόντος μας, δίχως νοσταλγία, μέσα από τη χειραγώγηση των υλικών που χρησιμοποιούν. Χώμα, μαλλί, καλάμια, υφάσματα, άχυρα, κλωστές και βελόνα, αργαλειοί…», μου εξηγεί η γνωστή κριτικός τέχνης και καλλιτεχνική διευθύντρια του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης. Έργα τα οποία ως επί το πλείστον δημιουργήθηκαν ειδικά για την έκθεση, με μια εικαστική γλώσσα σύγχρονη, αλλά από υλικά που θα έβρισκε κανείς στα κάρα που όργωναν τους αρχαίους δρόμους της Αθήνας.
Έως τις 6 Μαρτίου στην αίθουσα του Μηχανουργείου στο Γκάζι το βλέμμα μας θα διασταυρώνεται με δημιουργίες που υπογράφουν οι: Νίκος Αλεξίου, Δημήτρης Αντωνίτσης, Ευγενία Αποστόλου, Αντώνης Βολανάκης, Lynda Benglis, Ζωή Γαϊτανίδου, Βούλα Γουνελά, Ανέστης Ιωάννου, Μαριάννα Ιγνατάκη, Αικατερίνη Κανακάκι, Θάνος Κυριακίδης [Blind Adam], Ηλίας Κοέν, Καλλιόπη Λεμού, Βασιλική Λευκαδίτη, Ελένη Λύρα, Ευσεβία Μιχαηλίδου, Μιχάλης Μιχαηλίδης, Βούλα Μασούρα, Δέσποινα Μεϊμάρογλου, Κωνσταντίνος Παλαιολόγος, Άγγελος Παπαδημητρίου, Μαλβίνα Παναγιωτίδη, Δημήτρης Ρεντούμης, Έφη Σπύρου, Δανάη Στράτου, Πάνος Φαμέλης, Μάρω Φασουλή, Σωκράτης Φατούρος, Δέσποινα Φλέσσα, Παντελής Χανδρής, Ραϋμόνδος, Adrian Villar Rojas, Νάκης Ταστσιόγλου, Μάγδα Ταμάμ και Nobuko Tjuchiya.
INFO:
Ειδύλλια οδός
Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων, Πειραιώς 100, Γκάζι, αίθουσα Μηχανουργείο, 213 0109300, 213 0109325
Διάρκεια έκθεσης: 18 Ιανουαρίου έως 6 Μαρτίου 2022
Ωράριο λειτουργίας: Τρίτη έως Κυριακή, 10.00 – 22.00
Εισιτήριο: €5, μειωμένο (φοιτητές/άνεργοι/ΑμΕΑ) €3
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι μπορούμε να δούμε σε μουσεία, γκαλερί, χώρους τέχνης και μεγάλα ιδρύματα
Πέρασε χρόνια μαζί του στο Μπορντό
Την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στον IANO η παρουσίαση του δίγλωσσου λευκώματος AGGELIKA KOROVESSI Γλυπτική / Sculpture
Η λειτουργία του ονείρου μέσα από μια εντυπωσιακή εγκατάσταση
Η Αμερικανίδα επιμελήτρια έχει αναγνωριστεί για το έργο της στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Σικάγο
Διίστανται οι απόψεις για την ερμηνεία του - Tα σχόλια στα social media
Έργα τέχνης ζεσταίνουν τις καρδιές των επισκεπτών και γίνονται παράθυρα ελπίδας και χαμόγελα σε στιγμές αγωνίας
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της
Ένα τεράστιο project για τις Κυκλαδίτισες, μια περπλάνηση στο όνειρο, το τέλος του τοπίου και ένα γιορτινό εικαστικό διήμερο
To έργο επανεμφανίστηκε μετά από 120 χρόνια
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Κάθε έργο είναι ένα ταξίδι δημιουργίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει παράθυρα σε νέες αντιλήψεις
Τι θα δούμε σε χώρους τέχνης και γκαλερί
Celestial Bodies Guide Us Through Dark Times σημαίνει ελπίδα, καλοσύνη, διαρκής αναζήτηση, κατανόηση και αποδοχή
Ο πίνακας είχε πουληθεί το 1890 σε ιδιώτη και είχε εξαφανιστεί
Μέχρι σήμερα έχουν εντοπιστεί μόλις έξι αυθεντικές φωτογραφίες του γάλλου ποιητή
Δυο εκθέσεις σύγχρονης τέχνης, μια έκθεση φωτογραφίας και ντοκιμαντέρ και ένα μεγάλο αφιέρωμα στη Τζούλια Δημακοπούλου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.