- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Γλυπτά Παρθενώνα: Μπήκε νερό από οροφή του Βρετανικού Μουσείου
«Τα Γλυπτά του Παρθενώνα να επιστρέψουν στη γενέθλια γη», δηλώνει η Λίνα Μενδώνη
Γλυπτά Παρθενώνα: Δημοσίευμα «φωτίζει» την κατάσταση στην οποία βρέθηκαν μετά από εισροή νερών από την οροφή του Βρετανικού Μουσείου.
Εισροή υδάτων από την οροφή καταγράφηκε σε αίθουσα όπου εκτίθεται τα Γλυπτά του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο, μετά τις έντονες βροχοπτώσεις που σημειώθηκαν στο Λονδίνο στα τέλη Ιουλίου.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της ιστοσελίδας, The Art Newspaper, που επιβεβαιώνεται από εκπρόσωπο του Μουσείου, «υπήρχε κάποια είσοδος νερού σε μία από τις γκαλερί» από τις βροχές της 25ης Ιουλίου, οδηγώντας στην καθυστέρηση της επαναλειτουργίας της γκαλερί. Συγκεκριμένα, επτά γκαλερί ελληνικής τέχνης, συμπεριλαμβανομένης της έκθεσης γλυπτών του Παρθενώνα στο Μουσείο, αναμενόταν να ανοίξουν ξανά για το κοινό στα τέλη Ιουλίου, μετά από επτάμηνο κλείσιμο λόγω του lockdown και εργασιών συντήρησης.
Το ρεπορτάζ αναφέρει ότι η κακή κατάσταση στην οποία στεγάζονται οι ελληνικοί θησαυροί έχει σημειωθεί πολλές φορές στο παρελθόν. «Το 2018, η ελληνική τηλεόραση μετέδωσε εικόνες από νερό που στάζει στη γκαλερί όπου στεγάζεται η ζωφόρος, γλυπτά ανάγλυφα πάνελ (μετόπες) και γλυπτά πεζών που αφαιρέθηκαν από τον Παρθενώνα από τον Λόρδο Έλγιν στις αρχές του 19ου αιώνα».
Δείτε φωτογραφίες από την εισροή υδάτων στο Βρετανικό Μουσείο ΕΔΩ
Μενδώνη: Τα Γλυπτά του Παρθενώνα να επιστρέψουν στη γενέθλια γη
«Δεν είναι η πρώτη φορά που δημοσιεύονται φωτογραφίες, οι οποίες αποκαλύπτουν ότι οι συνθήκες έκθεσης των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο, όχι μόνο δεν είναι οι ενδεδειγμένες, αλλά είναι από προσβλητικές έως επικίνδυνες». Αυτό δήλωσε η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη, απαντώντας σε χθεσινή ερώτηση που υπέβαλε το Art Newspaper Greece για δημοσίευμα της βρετανικής έκδοσής του, το οποίο αφορούσε την κατάσταση της αίθουσας όπου βρίσκονται τα Γλυπτά του Παρθενώνα, στο Βρετανικό Μουσείο.
Όπως ενημερώνει σχετική ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ, η κ. Μενδώνη υπογράμμισε, επίσης, ότι «τον Σεπτέμβριο του 2019, όταν είχαν δημοσιευθεί αντίστοιχες φωτογραφίες, είχαμε τονίσει ότι οι εικόνες αυτές ενισχύουν απόλυτα το δίκαιο, διαρκές και αδιαπραγμάτευτο αίτημα της Ελλάδας για την επανένωση των Γλυπτών».
«Τα Γλυπτά του Παρθενώνα, του κορυφαίου μνημείου του Δυτικού Πολιτισμού, πρέπει να επιστρέψουν στη γενέθλια γη, να πάψουν να είναι αποκομμένα από το μνημείο, στο οποίο ανήκουν και από το οποίο αποσπάστηκαν βίαια, και να εκτεθούν ξανά στο αττικό φως», κατέληξε η υπουργός Πολιτισμού.
Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις
ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι είδαμε στη μεγάλη αναδρομική έκθεση του σπουδαίου καλλιτέχνη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Ένα σπίτι του αθηναϊκού Μεσοπολέμου μετατρέπεται σε εφαλτήριο πολιτισμού
Πρόσωπα, σώματα και μορφές, συνθέσεις και γεωμετρικές φόρμες, φυτά και ζώα γίνονται εφαλτήρια της αιώνιας αναζήτησης του ανθρώπινου ψυχισμού
Από το μεγάλο πρότζεκτ στο Γουλανδρή μέχρι την αναδρομική του Σπύρου Πώρου
Μιλήσαμε με την εικαστικό για την έκθεσή της «Error 404: Reality Not Found» και την απόσταση ανάμεσα στην παιδική αθωότητα και την ενήλικη ματαιοδοξία
9 καλλιτέχνες συνομιλούν μέσω της ζωγραφικής και της γλυπτικής
Τα πιο χαρακτηριστικά έργα από τις δύο πιο πρόσφατες εκθέσεις του στη χώρα μας, όπου εντοπίσαμε στοιχεία «ελληνικότητας».
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.