- CITY GUIDE
- PODCAST
-
24°
Η ζωγραφική της Κιάρας Σουγκανίδου στην Πάρο
Με οδηγό τη χειρονομία και τα υλικά, καταστρώνει αφηρημένους χάρτες αναζητώντας την ελευθερία στην καλλιτεχνική έκφραση. Η πρώτη της ατομική έκθεση, στάθηκε ευκαιρία να μας μιλήσει για το ταξίδι της στον κόσμο της τέχνης
![woman_guest.jpg woman_guest.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/woman_guest_2.jpg)
![Κιάρα Σουγκανίδου, It's a kind of magic Κιάρα Σουγκανίδου, It's a kind of magic](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2021/08/06/souganidou-kiara-its-a-kind-of-magic-6_0.jpg)
Συνέντευξη: Η δημοσιογράφος Κιάρα Σουγκανίδου μιλά στην ATHENS VOICE για τη σχέση της με τη ζωγραφική, τις αναφορές της και τους αγαπημένους της καλλιτέχνες.
Ακολουθώντας τα κελεύσματα της χειρονομίας, οι αφηρημένες συνθέσεις της δηλώνει ότι παραπέμπουν σε στοιχεία της φύσης, σε κινήσεις του ουρανού, σε λεπτομέρειες του αστικού περιβάλλοντος, σε διαδικασίες ανακύκλωσης. Τα χρώματα έντονα, υγρά βιομηχανικά και ακρυλικές πάστες, περιδινίζονται στο χαρτί και τον καμβά προσδοκώντας την ισορροπία.
![Κιάρα Σουγκανίδου Κιάρα Σουγκανίδου](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/souganidou-kiara_1.jpg)
Πώς, όμως, μπήκε η τέχνη στη ζωή της γνωστής δημοσιογράφου, γιατί προτιμά το ιδίωμα της αφαίρεσης, τι την εμπνέει και ποιους καλλιτέχνες θαυμάζει; 5+1 ερωτήσεις στην ζωγράφο Κιάρα Σουγκανίδου. Όσοι βρεθείτε στην Πάρο, μέχρι τις 20 Αυγούστου προλαβαίνετε να δείτε τι προκύπτει από την αναμέτρησή της με το τελάρο στον αρχιτεκτονικό πολυχώρο TWO’s.
Έχετε μια πορεία ετών στη δημοσιογραφία. Φέτος όμως μας συστήνεστε και εκθεσιακά ως ζωγράφος. Πώς μπήκε στη ζωή σας η ζωγραφική και τι είναι για σας η τέχνη;
Κατ’ αρχάς πρέπει να πω ότι η ζωγραφική στη ζωή μου προηγείται χρονικά της δημοσιογραφίας. Από πολύ νωρίς ήταν ξεκάθαρο ότι θα ακολουθούσα μια καλλιτεχνική πορεία. Η τέχνη ήταν πάντα για μένα καταφύγιο. Δεν μπορώ και δεν θέλω να φανταστώ τη ζωή μου χωρίς αυτήν. Και δεν αναφέρομαι μόνο στις εικαστικές τέχνες, όπου είχα μία κλίση. Μιλάω επίσης για τη λογοτεχνία, τη μουσική, το σινεμά. Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου ήθελα να ζω μέσα στην τέχνη και να περιστοιχίζομαι από αυτήν.
Ωστόσο αντιλαμβανόμουν τη δυσκολία της. Δηλαδή το πώς βρίσκεις το θέμα σου. Με ενδιάφερε πάντα η αφηρημένη ζωγραφική. Όμως, όταν ήμουν 18 ετών, μου ήταν αδύνατον να συλλάβω πώς φτάνει κανείς να ζωγραφίσει ένα αφηρημένο έργο που να μην είναι απλοϊκό και γελοίο. Έβλεπα ένα βάθος σε αυτή τη ζωγραφική που εγώ τότε δεν το είχα. Κι έτσι θεώρησα ότι έπρεπε να αρχίσω από τη μόρφωση. Και μετά να μπω και να ζήσω μέσα στην κοινωνία για να αποκτήσω εφόδια. Κάπως έτσι προέκυψε, ως βιοποριστικός δρόμος, η δημοσιογραφία. Για να είμαι, όμως, ειλικρινής, δεν αισθάνθηκα ποτέ δημοσιογράφος. Στη δημιουργία των περιοδικών ή και στα κείμενα που έγραφα, έβλεπα πάντοτε μία καλλιτεχνική διαδικασία.
![Κιάρα Σουγκανίδου, It's a kind of magic Κιάρα Σουγκανίδου, It's a kind of magic](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/souganidou-kiara-its-a-kind-of-magic-12.jpg)
![Κιάρα Σουγκανίδου, It's a kind of magic Κιάρα Σουγκανίδου, It's a kind of magic](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/souganidou-kiara-its-a-kind-of-magic-3.jpg)
Μιλήστε μας για τη δουλειά που παρουσιάζετε στην Πάρο. Τι θα δει όποιος επισκεφθεί την έκθεση στο TWO’s;
Φέτος στον αρχιτεκτονικό πολυχώρο TWO’s στη Νάουσα της Πάρου παρουσιάζω 14 ζωγραφικά έργα μεσαίου και μεγάλου μεγέθους στα οποία κυριαρχεί το έντονο χρώμα. Ο τίτλος της έκθεσης είναι «It’s a Kind of Magic!» και για μένα εκφράζει τη μαγεία και την ελευθερία της αφηρημένης ζωγραφικής. Τα μοτίβα ποικίλουν, είναι υπαινικτικά και προκύπτουν μέσα από ειδικές τεχνικές με τις οποίες χειρίζομαι τα χρώματα και τα διάφορα είδη χαρτιού. Γενικώς σε αυτή τη σειρά έργων το χαρτί παίζει κεντρικό ρόλο, ανάλογο των χρωμάτων.
![Κιάρα Σουγκανίδου, It's a kind of magic Κιάρα Σουγκανίδου, It's a kind of magic](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/souganidou-kiara-its-kind-of-magic-14.jpg)
Τι σας εμπνέει; Τι κινητοποιεί τον χρωστήρα σας;
Η ζωγραφική μου είναι, κατά βάση, πειραματισμός. Διαρκώς αναζητώ τεχνικές επεξεργασίας των χρωμάτων και του χαρτιού. Δεν αρχίζω, δηλαδή, από μία εικόνα ή ένα σχέδιο ή ένα μοντέλο. Όλα αυτά μπορεί να προκύψουν τυχαία κατά τη διαδικασία της ζωγραφικής και εν συνεχεία να τα τονίσω ως ένα βαθμό. Αυτό που με ενδιαφέρει κυρίως, είναι το τελικό αποτέλεσμα να έχει ισορροπία. Και η σύνθεσή του να δίνει απόλυτη ελευθερία στον θεατή να δει στο έργο ό,τι εκείνος θέλει να δει.
![Κιάρα Σουγκανίδου, It's a kind of magic Κιάρα Σουγκανίδου, It's a kind of magic](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/souganidou-kiara-its-a-kind-of-magic-8.jpg)
Γιατί επιλέξατε τη γλώσσα της αφαίρεσης;
Η αφαίρεση είναι για μένα το ζητούμενο σε όλες τις μορφές καλλιτεχνικής έκφρασης. Πιστεύω ότι η αφαίρεση σου δίνει ελευθερία. Είναι όμως ο πιο δύσκολος δρόμος για τον καλλιτέχνη. Διότι για να φτάσεις στην αφαίρεση και αυτή να έχει να πει κάτι, απαιτείται να διανύσεις τεράστιες αποστάσεις, να κατέχεις καλά και να ξεπεράσεις όλα τα προηγούμενα στάδια. Απαιτείται να έχεις στις αποσκευές σου μεγάλο γνωστικό φορτίο. Και πάλι, μπορεί να μην φτάσεις ποτέ. Είτε επειδή δεν σε ενδιαφέρει είτε επειδή φοβάσαι να τολμήσεις.
![Κιάρα Σουγκανίδου, It's a kind of magic Κιάρα Σουγκανίδου, It's a kind of magic](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/souganidou-kiara-its-a-kind-of-magic-5.jpg)
Μας αναφέρετε συγκεκριμένους καλλιτέχνες και έργα που σας συγκινούν και θαυμάζετε;
Μου αρέσουν πολύ οι αμερικανοί εξπρεσιονιστές, όπως ο Μαρκ Ρόθκο, ο Βίλεμ ντε Κούνινγκ, ο Τζάκσον Πόλοκ. Στους αγαπημένους μου είναι και ο Έντουαρντ Χόπερ, για τον τρόπο με τον οποίο χειρίζεται την αφαίρεση στην παραστατική ζωγραφική. Επίσης με μαγεύουν τα κολάζ του Ρόμπερτ Ράουσενμπεργκ. Από τους Έλληνες ξεχωρίζω τον Γιάννη Σπυρόπουλο και τον Γιάννη Μιχαηλίδη. Είναι οι κορυφαίοι στην ελληνική αφηρημένη ζωγραφική. Μου αρέσει πολύ και η Ρωσική Πρωτοπορία. Ο Καζιμίρ Μαλέβιτς, ο Βλαντίμιρ Τάτλιν, η Λιουμπόβ Ποπόβα, ο Βασίλι Καντίνσκι. Από τους Αυστριακούς του 20ού αιώνα ξεχωρίζω τον Όσκαρ Κοκόσκα και τον Έγκον Σίλε. Σταματάω εδώ, γιατί αυτός ο κατάλογος δεν έχει τέλος.
![Κιάρα Σουγκανίδου, It's a kind of magic Κιάρα Σουγκανίδου, It's a kind of magic](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/souganidou-kiara-its-a-kind-of-magic-11.jpg)
Αν το καλοκαίρι ήταν έργο τέχνης, ποιο θα ήταν;
Το καλοκαίρι για μένα είναι η ήρεμη απογευματινή θάλασσα, όπως την έχει ζωγραφίσει ο Γιάννης Μιχαηλίδης, ο οποίος ήταν ο δάσκαλός μου. Νιώθω απίστευτα τυχερή που δούλεψα μαζί του. Αυτός μου άνοιξε τον δρόμο στην αφηρημένη ζωγραφική.
INFO
Kiara / It’s a kind of magic!
Αρχιτεκτονικός πολυχώρος TWO’s, Νάουσα, Πάρος
Διάρκεια: Μέχρι 20 Αυγούστου
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Και ακόμα, «Οικολογίες της φροντίδας» στο State of Concept, Alberto Maggini στο space52
Όσα ετοιμάζουν οι Φίλιππος Τσιτσόπουλος, Μπάμπης Βενετόπουλος, Χριστίνα Μήτρεντσε, Πάνος Χαραλάμπους και Lily Consuelo Saporta Tagiuri στο τριήμερο δράσεων που ενορχηστρώνει ο Νίκος Διαμαντής
Ο Μανώλης Δασκαλάκης-Λεμός στη νέα CAN Gallery, «Τόπος υπερκόσμιων συρράξεων» στον Συνοικισμό Χαλανδρίου, Νίκος Κόνιαρης στην Genesis και άλλες εκθέσεις που ξεκινούν αυτή την εβδομάδα
Η Νατάσσα Καλογεροπούλου δημιουργεί μικρά «θαύματα» στο εργαστήριό της
Όλο το καλοκαίρι έργα του Πάμπλο Πικάσο θα βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη
Ήταν ένας από σημαντικότερους μελετητές του έργου του Μαρσέλ Ντυσάν
Ο Iταλός καλλιτέχνης Guido Daniele, για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Πού θα τη βγάλεις το βράδυ της Πέμπτης; Στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης έχει και σούπερ έκθεση και πάρτι
Χίλια εκατόν πενήντα αντικείμενα ξεδιπλώνουν 4.500 χρόνια ιστορίας σε μια αρχαία γειτονιά της πόλης
Άνσελμ Κίφερ στη Gagosian, Ηλίας Καφούρος και Ντόρα Οικονόμου στα Δυο Χωριά, Back to Athens στο Μέγαρο Ησαΐα, Ira Waldron στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά κ.ά.
Ένας αρμονικός διάλογος με τον Άρη Κατσιλάκη
Ο οίκος δημοπρασιών Sotheby's υπολογίζει ότι η τιμή του έργου ανέρχεται σε 15-20 εκατομμύρια δολάρια
Μια αγαπησιάρικη εκδήλωση στο κέντρο της Αθήνας την Κυριακή
Εντυπωσιακό έργο του διεθνούς φήμης street artist - Ζωγράφισε τη Θεά της Νύχτας
Η Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών ανοίγει το αρχείο της για να μας συστήσει την περιοχή μέσα από την έκθεση «Βρυσάκι: η αναβίωση μιας γειτονιάς»
Ραντεβού με επετειακή αφορμή, διάσημες υπογραφές αλλά και έντονο γυναικείο αποτύπωμα. Βάλτε τα στην ατζέντα σας.
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη λίγο πριν τα εγκαίνια του «ΜΑΤΙ Mesaria» στη Σαντορίνη
Τα κουστούμια του «Poor Things» θα κοσμούν το Μουσείο Μπενάκη ολόκληρο το καλοκαίρι
Ένα ακόμα σημαντικό βήμα αμοιβαίας επικοινωνίας μεταξύ της ελληνικής και κινεζικής καλλιτεχνικής δημιουργίας.
Making of φωτογραφίες από τις πρόβες στην Μαλακάσα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.