- CITY GUIDE
- PODCAST
-
35°
Σύλβια Κούβαλη, Rodeo Gallery
«Την περίοδο της καραντίνας δεν έκανα καμία προσπάθεια να μείνουμε ανοιχτοί»
![Σύλβια Κούβαλη, Rodeo Gallery Σύλβια Κούβαλη, Rodeo Gallery](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2021/04/14/sylvia_kouvali.jpg)
Η Σύλβια Κούβαλη από τη Rodeo Gallery μιλάει για τις συνέπειες της πανδημίας και του λοκντάουν στο χώρο της τέχνης και οραματίζεται την επόμενη μέρα.
Τους πρώτους μήνες της πανδημίας ήταν προφανές πως το τελευταίο πράγμα με το οποίο θα θέλει να ασχοληθεί κανείς είναι η τέχνη. Μετά το καλοκαίρι όμως υπήρχε μια δίψα και ανάγκη, καταρχήν τεράστια δική μας αλλά και του κόσμου, να είμαστε στους χώρους μας ανάμεσα στα έργα και το κοινό μας. Από το φθινόπωρο και μετά ξεκίνησε αυτή η αρρυθμία που βιώνουμε και δεν ξέρουμε πόσο ακόμα θα διαρκέσει. Επειδή αυτό αφορά σε όλη την ανθρωπότητα, δεν μπορεί η Τέχνη να μείνει εκτός και να κοιτά από ψηλά τον κόσμο να υποφέρει. Η τέχνη βγαίνει από τον άνθρωπο και, αν ο άνθρωπος πάσχει, θα πάσχει κι αυτή. Κι αν ο άνθρωπος πάσχει, κάνει πιο δυνατή τέχνη – κλισέ, αλλά…
Έχει ήδη γίνει και θα γίνει ακόμα μεγαλύτερο ξεσκαρτάρισμα τα επόμενα χρόνια και μόνο καλό είναι αυτό, διότι τα τελευταία χρόνια, που τρέχαμε όλοι από φουάρ σε φουάρ, έβλεπες έργα καλών καλλιτεχνών πολύ αποδυναμωμένα, σκιερά, να μιμούνται τη δύναμη του ίδιου του καλλιτέχνη τους, κι αυτό λόγω κεκτημένης ταχύτητας. Μια επιβράδυνση των ρυθμών της ζωής, όπως είχαν αναπτυχθεί, μόνο καλό θα μας κάνει.
Η ενδυνάμωση της τοπικότητας είναι ένα χαρακτηριστικό καθόλου αμελητέο, γιατί είναι πολύ όμορφο να ανακαλύπτεις ανθρώπους με τους οποίους μπορείς να συνομιλήσεις, που ζουν στην πόλη που ζεις κι εσύ, και ακόμα καλύτερα, να δημιουργήσεις μαζί τους. Νομίζω αυτό γίνεται παντού αυτή τη στιγμή και είναι υπέροχο, ειδικά για όσους ήταν συνεχώς σε ένα αεροπλάνο ανακαλύπτοντας από τόπο σε τόπο ανθρώπους και τα έργα τους.
Την περίοδο της καραντίνας δεν έκανα καμία προσπάθεια να μείνουμε ανοιχτοί. Ήταν μια πολύ σοβαρή στιγμή που έπρεπε να καταλάβουμε τι συμβαίνει και να ετοιμαστούμε για την επόμενη φάση της ανθρωπότητας. Μείναμε κλειστοί και σκεφτόμασταν τα επόμενα.
Το δύσκολο κομμάτι για έναν καλλιτέχνη είναι να μην εκθέτει. Με κλειστές τις γκαλερί, κλειστά τα μουσεία και ακυρωμένες τις περισσότερες εκθέσεις, από εκθέσεις μικρότερης κλίμακας ως Μπιενάλε, έχει δημιουργηθεί μια ξηρασία στο τοπίο και μια αγωνία που υποβόσκει. Εμείς συνεχίζουμε τις δραστηριότητές μας λειτουργώντας το γραφείο και την επικοινωνία με τους πελάτες μας, και φυσικά τα σχέδια που κάνουμε με τους καλλιτέχνες για εκθέσεις και παραγωγές έργων όταν θα ξανανοίξει ο κόσμος. Για τους καλλιτέχνες είναι σίγουρα πολύ πιο δύσκολο, και έχει ενδιαφέρον που η καθεμία κι ο καθένας το βιώνουν πολύ διαφορετικά. Έρχεται το τέλος μιας μέρας και νιώθεις σαν synthesizer έχοντας εισπράξει τόσο πολλές οπτικές και συναισθήματα, που χρειάζεται μία ακόμα για να τις σκεφτείς και να τις οργανώσεις, μέσα σου καταρχήν, και μετά να αποφασίσεις τι κρατάς και τι κάνεις έργο.
Οι άνθρωποι που ζουν μέσα από την τέχνη, όταν μένουν στα σπίτια τους, πάλι την τέχνη σκέφτονται κι ονειρεύονται. Αναρωτιούνται τι κάνουν οι καλλιτέχνες, οργανώνουν τις συλλογές τους, μιλούν με εμάς, που τους δίνουμε πρόσβαση σε ιστορίες και έργα, μαθαίνουν από εμάς, και προσπαθούν μέσα από κουβέντες κι αυτοί να δουν πώς θα συνεχίσουν μέσα σε αυτό το καινούριο τοπίο. Μαθαίνουμε κι εμείς από αυτούς. Το να έχεις μια γκαλερί σε κάνει μύωπα και δεν βλέπεις ούτε ψάχνεις να δεις παραέξω, δεν μένει και καθόλου χρόνος γι’ άλλα. Έτσι συζητώντας με συλλέκτες σού μεταφέρονται κι άλλες ιστορίες, κάποιες φορές παρόμοιες και κάποιες φορές εξωτικά διαφορετικές. Τότε γίνεται σαφές πως το ενδιαφέρον των πελατών είμαστε εμείς, οι γκαλερί μας και οι καλλιτέχνες μας και αυτό, αν υπάρχει, δεν χάνεται λόγω καραντίνας. Το αντίθετο, όταν σου λείπει κάτι, κάνεις τα πάντα να έρθεις πιο κοντά του, κι έχουν γίνει πολλά όμορφα τέτοια ένα χρόνο τώρα. Δεν υπάρχουν υποκατάστατα των εκθέσεων. Αν δεν μπορούν να γίνονται εκθέσεις, θα ζήσουμε για λίγο χωρίς. Θα τις κάνουμε πιο αραιά και πιο ουσιαστικά και με τα κατάλληλα μέτρα. Το eshop δεν ήταν κάποια λύση για εμάς. Σίγουρα οι μέρες που κάθε δεύτερη βδομάδα ήμασταν σε ένα αεροπλάνο, για κάποιο προορισμό που κάτι σημαντικό γινόταν, έχουν τελειώσει οριστικά. Κι αυτό μόνο κακό δεν είναι. Είμαι αισιόδοξη για τη δημιουργία σχέσεων ανθρώπων που ζουν κοντά μας, είναι γύρω από την γκαλερί και ζουν στην ίδια πόλη. Πράγμα που δεν το κάναμε ποτέ.
Το πρόγραμμα δεν αλλάζει, ίσα ίσα που ενδυναμώνεται και έρχονται καινούργια πράγματα που είχαμε αρκετό καιρό να σκεφτούμε και να αποφασίσουμε. Οπότε μείνετε συντονισμένοι για το 2021-22 που ετοιμάζουμε πολύ σημαντικές εκθέσεις.
Rodeo Gallery, Πολυδεύκους 41, Πειραιάς και 12a Bourdon Street, Λονδίνο, www.rodeo-gallery.com, @rodeo_gallery
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μπήκαμε για λίγο στον κόσμο του γάλλου σκιτσογράφου
Ένας δημιουργικός κύκλος επτά εκθέσεων ύφανσης ολοκληρώνεται στην Ύδρα
Η διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης μας μίλησε για τη νέα περιοδική έκθεση και μοιράστηκε μαζί μας τις σκέψεις της για την τέχνη και τη δημοκρατία
Ένα πραγματικό στολίδι στο κέντρο της Ερμούπολης
Αναδρομική έκθεση του «παγκόσμιου» Ελληνοαμερικανού εικαστικού φιλοξενείται στην γκαλερί Blender στη Γλυφάδα
Τα έργα έφτασαν έγιναν γνωστά σε όλο τον κόσμο
Το τελευταίο κεφάλαιο της ενότητας Mīres της καλλιτέχνιδας παρουσιάζεται στο Πολιτιστικό Κέντρο Μαριάνθη Σίμου στον Αρτεμώνα Σίφνου
Πες μου το καλοκαιρινό σου στέκι, να σου πω έργα ποιων καλλιτεχνών θα δεις. Και φέτος, στα ελληνικά νησιά υπάρχουν εκθεσιακά ραντεβού για κάθε φιλότεχνη διάθεση
O «καταραμένος» ζωγράφος που πέθανε στα 35 του - Μαζί του στον θάνατο και η μούσα της ζωής του
Η ζωγράφος που κατάγεται από τη Ρωσία, μεγάλωσε στον Καναδά και ερωτεύτηκε την Ελλάδα ζωγραφίζει τη Μάνη
140 έργα από 55 δημιουργούς ανιχνεύουν τις καλλιτεχνικές πρακτικές που γεννήθηκαν μέσα από τον αγώνα για ελευθερία σε Ελλάδα, Ισπανία, Πορτογαλία τις δεκαετίες 1960-1970
Είδαμε στην Κρήτη τα έργα που διακρίθηκαν φέτος στον εικαστικό θεσμό και σας συστήνουμε τους δημιουργούς τους
Ποια είναι η ιστορικός τέχνης που θα ηγηθεί του μεγαλύτερου πολιτιστικού οργανισμού της Γερμανίας
Μια έκθεση στο Χίμαιρα art & craft για την πρώτη Πανδώρα και για όλες τις Πανδώρες του κόσμου που βιώνουν την αδικία, τον σεξισμό, τις διακρίσεις και τις προκαταλήψεις
Ο Νίκος Καββαδάς κατέγραψε σε μία πλατφόρμα όλες τις χρήσιμες πληροφορίες για τα μουσεία που βρίσκονται σε κάθε γωνιά της χώρας
Ένα μοναδικό έργο τέχνης που συνοδεύει το νέο μας τεύχος
Η επιμελήτρια Άννα Μυκονιάτη μας συστήνει την Ελληνίδα ζωγράφο του μοντερνισμού πίσω από τα αινιγματικά σχέδια που παρουσιάζει το ΕΜΣΤ
Και ακόμα, «Οικολογίες της φροντίδας» στο State of Concept, Alberto Maggini στο space52
Όσα ετοιμάζουν οι Φίλιππος Τσιτσόπουλος, Μπάμπης Βενετόπουλος, Χριστίνα Μήτρεντσε, Πάνος Χαραλάμπους και Lily Consuelo Saporta Tagiuri στο τριήμερο δράσεων που ενορχηστρώνει ο Νίκος Διαμαντής
Ο Μανώλης Δασκαλάκης-Λεμός στη νέα CAN Gallery, «Τόπος υπερκόσμιων συρράξεων» στον Συνοικισμό Χαλανδρίου, Νίκος Κόνιαρης στην Genesis και άλλες εκθέσεις που ξεκινούν αυτή την εβδομάδα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.