Την Μαρία Παπαδημητρίου κούρασε η online προβολή εκθέσεων
12 καλλιτέχνες από τους συμμετέχοντες του πρότζεκτ «Enter» της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, γράφουν στην A.V. για την εμπειρία τους.
Η Μαρία Παπαδημητρίου συμμετέχει στο «Enter» της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση με το έργο «Alter Ego»
Το ψηφιακό κανάλι της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ζητά από τους καλλιτέχνες να δώσουν φωνή στο σήμερα. Ζητήσαμε από την καλλιτέχνιδα Μαρία Παπαδημητρίου να μας περιγράψει το έργο της «Alter Ego».
Παράγοντας τέχνη μέσα από το σπίτι: «Για εμένα τα πολλά μέσα είναι σαν κατά κάποιο τρόπο να προφυλάσσομαι από την ουσία. Ήταν σημαντικό να δουλέψω με όσο το δυνατόν λιγότερα. Αυτό είναι το στοίχημα μου στην τέχνη. Όταν με προσκάλεσε το Ίδρυμα Ωνάση να συμμετέχω στο ENTER πέρασα πολλές μέρες που το είχα στο μυαλό μου. Σκεφτόμουν πώς ακριβώς θα μπορέσω να βρω μια γλώσσα αυτής της περιόδου αποφεύγοντας τις πολλές τεχνολογίες. Χρησιμοποίησα τα πιο πρωταρχικά και καθημερινά μέσα που είχα, το κινητό μου, μία περούκα και το ψαλίδι της γιαγιάς μου. Αλλά για να το πετύχεις κάτι τέτοιο παίζει ρόλο το πόσο είναι διατεθειμένος κανείς να εκτεθεί. Η γνώμη μου σαν καλλιτέχνης είναι πως η πληθώρα των τεχνικών μέσων λειτουργεί συνήθως σαν ένα είδος κάλυψης και αισθανόμαστε ότι μας προστατεύει από το να εκτεθούμε. Η γνώμη μου είναι πως πρέπει να εκτεθούμε ακόμα περισσότερο. Αυτό λείπει από την πληθώρα των μέσων σήμερα. Η δυνατότητα έκθεσης. Ο καλλιτέχνης είναι εκείνος που εκτίθεται, εκείνος που μπορεί να εκθέσει τον εαυτό του στον ίλιγγο της στιγμής. Ευχαριστώ την Τέσσα Κουρούκλη Clark και τον Στέφανο Παπαγεωργίου για τη συνεργασία και ασφαλώς το ENTER για την πρόσκληση».
«Enter» στο έργο της «Alter ego»: Μια συνομιλία με τον εσωτερικό εαυτό μου καθώς με κοιτάζει να κρατώ δύο ψαλίδια και να κόβω αργά αργά τα μαλλιά μου. Άλλες φορές με ενθαρρύνει κι άλλοτε πάλι επιχειρεί να με σταματήσει. Το θέμα είναι η αλλαγή της αυτοεικόνας μέσω παρεμβολής του σώματος, μια παραμόρφωση κατά κάποιον τρόπο. Αυτή η εικόνα είναι ένα παιχνίδι που παίζω με τον εαυτό μου. Το βαθύτερο μήνυμα είναι η λεπτή διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στην παράνοια και την ακραία αυτοέκφραση. Είναι ουσιαστικά μια παρωδία της μοναξιάς και της απομόνωσης, καθώς και το υπαρξιακό κενό που πηγάζει από την παρούσα κατάσταση.
Θα είναι αυτό το επόμενο βήμα στη δημιουργία Πολιτισμού; «Ακόμα το να μιλήσουμε για νέες τάσεις στο χώρο είναι πολύ επιπόλαιο και πολύ βιαστικό, Σίγουρα η περίοδος της πανδημίας είναι μία σημαντική αλλαγή στις συμπεριφορές, στις αντιλήψεις μας, στη νοοτροπία μας, στις σχέσεις μας, στη ζωή μας. Διανύουμε ακόμα τη φάση του σοκ, όχι αυτή των νέων τάσεων.
Η νέα κατεύθυνση στον πολιτισμό, αν πρέπει να πούμε κάποια, ήταν η υπερβολική online αναπαραγωγή έργων τέχνης και εκθέσεων που φοβάμαι όμως ότι οδήγησε στο αντίθετο αποτέλεσμα, δηλαδή στην κόπωση. Παρ’ όλα αυτά παρακολουθώ επιλεκτικά ορισμένες σημαντικές διαδικτυακές συναντήσεις και εκθέσεις όπως του φίλου μου Μίλτου Μανέτα που μένει στην Μποκοτά και έστησε την τελευταία του έκθεση στο Palazzo Delle Esposizioni στη Ρώμη με τίτλο Condizione Assange, όπως αναφέρει ο ίδιος είναι μια Non-virtual exhibition. Τα εγκαίνια είναι διαδικτυακά. Είμαστε σε επαφή όλοι με τον φυσικό χώρο της έκθεσης, τον καλλιτέχνη και μεταξύ μας. Το μόνο που διαφέρει είναι το timezone των προσκεκλημένων».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μπήκαμε για λίγο στον κόσμο του γάλλου σκιτσογράφου
Ένας δημιουργικός κύκλος επτά εκθέσεων ύφανσης ολοκληρώνεται στην Ύδρα
Η διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης μας μίλησε για τη νέα περιοδική έκθεση και μοιράστηκε μαζί μας τις σκέψεις της για την τέχνη και τη δημοκρατία
Ένα πραγματικό στολίδι στο κέντρο της Ερμούπολης
Αναδρομική έκθεση του «παγκόσμιου» Ελληνοαμερικανού εικαστικού φιλοξενείται στην γκαλερί Blender στη Γλυφάδα
Τα έργα έφτασαν έγιναν γνωστά σε όλο τον κόσμο
Το τελευταίο κεφάλαιο της ενότητας Mīres της καλλιτέχνιδας παρουσιάζεται στο Πολιτιστικό Κέντρο Μαριάνθη Σίμου στον Αρτεμώνα Σίφνου
Πες μου το καλοκαιρινό σου στέκι, να σου πω έργα ποιων καλλιτεχνών θα δεις. Και φέτος, στα ελληνικά νησιά υπάρχουν εκθεσιακά ραντεβού για κάθε φιλότεχνη διάθεση
O «καταραμένος» ζωγράφος που πέθανε στα 35 του - Μαζί του στον θάνατο και η μούσα της ζωής του
Η ζωγράφος που κατάγεται από τη Ρωσία, μεγάλωσε στον Καναδά και ερωτεύτηκε την Ελλάδα ζωγραφίζει τη Μάνη
140 έργα από 55 δημιουργούς ανιχνεύουν τις καλλιτεχνικές πρακτικές που γεννήθηκαν μέσα από τον αγώνα για ελευθερία σε Ελλάδα, Ισπανία, Πορτογαλία τις δεκαετίες 1960-1970
Είδαμε στην Κρήτη τα έργα που διακρίθηκαν φέτος στον εικαστικό θεσμό και σας συστήνουμε τους δημιουργούς τους
Ποια είναι η ιστορικός τέχνης που θα ηγηθεί του μεγαλύτερου πολιτιστικού οργανισμού της Γερμανίας
Μια έκθεση στο Χίμαιρα art & craft για την πρώτη Πανδώρα και για όλες τις Πανδώρες του κόσμου που βιώνουν την αδικία, τον σεξισμό, τις διακρίσεις και τις προκαταλήψεις
Ο Νίκος Καββαδάς κατέγραψε σε μία πλατφόρμα όλες τις χρήσιμες πληροφορίες για τα μουσεία που βρίσκονται σε κάθε γωνιά της χώρας
Ένα μοναδικό έργο τέχνης που συνοδεύει το νέο μας τεύχος
Η επιμελήτρια Άννα Μυκονιάτη μας συστήνει την Ελληνίδα ζωγράφο του μοντερνισμού πίσω από τα αινιγματικά σχέδια που παρουσιάζει το ΕΜΣΤ
Και ακόμα, «Οικολογίες της φροντίδας» στο State of Concept, Alberto Maggini στο space52
Όσα ετοιμάζουν οι Φίλιππος Τσιτσόπουλος, Μπάμπης Βενετόπουλος, Χριστίνα Μήτρεντσε, Πάνος Χαραλάμπους και Lily Consuelo Saporta Tagiuri στο τριήμερο δράσεων που ενορχηστρώνει ο Νίκος Διαμαντής
Ο Μανώλης Δασκαλάκης-Λεμός στη νέα CAN Gallery, «Τόπος υπερκόσμιων συρράξεων» στον Συνοικισμό Χαλανδρίου, Νίκος Κόνιαρης στην Genesis και άλλες εκθέσεις που ξεκινούν αυτή την εβδομάδα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.