- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Προσωπικοί Παράδεισοι: Μια online περιήγηση στην έκθεση της Μαρίας Φιλοπούλου στον χώρο «16 Φωκίωνος Νέγρη»
Η έκθεση «Προσωπικοί Παράδεισοι» της Μαρίας Φιλοπούλου εγκαινιάστηκε στις 11 Μαρτίου στον χώρο «16 Φωκίωνος Νέγρη» με 18 ζωγραφικές συνθέσεις, κυρίως μεγάλων διαστάσεων, και ένα γλυπτό της καλλιτέχνιδας από τη Συλλογή Σωτήρη Φέλιου καθώς και από άλλες ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές, που έχουν φιλοτεχνηθεί από το 1986 έως το 2020. Μάλιστα, ένα από τα έργα της κόσμησε το εξώφυλλο του τεύχους 738 της ATHENS VOICE.
Ωστόσο, η έξαρση της πανδημίας του κορωνοϊού στην Ελλάδα έφερε το κλείσιμο των γκαλερί και των χώρων τέχνης. Έτσι, η Συλλογή Σωτήρη Φέλιου παρουσιάζει διαδικτυακά την έκθεση.
Η έκθεση περιλαμβάνει 18 ζωγραφικές συνθέσεις κυρίως μεγάλων διαστάσεων και ένα γλυπτό της καλλιτέχνιδας, που έχουν φιλοτεχνηθεί από το 1986 έως το 2016. Στην ουσία πρόκειται για μια ιχνηλάτηση της διαδρομής της Μαρίας Φιλοπούλου από τα έτη των σπουδών της στο Παρίσι μέχρι την ωρίμανσή της, με ενδιάμεσους σταθμούς τις ενότητες που την απασχόλησαν: εσωτερικοί χώροι, θερμοκήπια, παραλίες, καταρράκτες και κολυμβητές. Oτίτλος της έκθεσης παραπέμπει στην σχέση της καλλιτέχνιδας με την αναζήτηση της ορατής ή της αόρατης στέγης που θα την κάνει να αισθανθεί ασφάλεια και γαλήνη.
Ο θεατής την ακολουθεί στη δική της καλλιτεχνική απελευθέρωση καθώς σταδιακά άφησε πίσω της στους προστατευμένους χώρους του σπουδαστικού εργαστηρίου στην Σχολή Καλών Τεχνών του Παρισιού, του ατελιέ της στην Αθήνα, του ναϋλον κελύφους των θερμοκηπίων για να περιπλανηθεί στην απεραντοσύνη της θάλασσας και στα ορμητικά νερά των καταρρακτών. Αυτό το άνοιγμα στην ζωή καθρεπτίζεται ανάγλυφα και στις φιγούρες που πρωταγωνιστούν στα έργα της: από την μοναχική νεανική αυτοπροσωπογραφία της, ο χρωστήρας της έφτιαξε δεκάδες κορμιά που χαίρονται την επαφή με την φύση και το νερό.