Εικαστικα

H Χρυσούλα Σκεπετζή βγάζει κόσμο στους δρόμους

Τίτλος της έκθεσής της: «πεζός + ΔΡΟΜΟΣ»

4741-35213.jpg
Δημήτρης Μαστρογιαννίτης
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
60780-121310.jpg

« …στα λάδια σε καμβά που κάνει στα οποία χρησιμοποιεί και αποκόμματα από εφημερίδες, η έμφαση δίνεται στην έννοια και στην ιδέα, συχνά εις βάρος της μορφής. Η Σκεπετζή ζωγραφίζει το ανώνυμο πλήθος στο δρόμο, στο μετρό, στο μουσείο και σε μια σειρά από δημόσιους χώρους. Η ζωγράφος ζωγραφίζει από απόσταση τα υποκείμενά της και κανένα πρόσωπο δεν ξεχωρίζει για οποιοδήποτε λόγο. Τα προσωπικά χαρακτηριστικά των ανθρώπων της Σκεπετζή χάνονται είτε εξαιτίας της απόστασης που επιλέγει η ζωγράφος να τους ζωγραφίσει, είτε εξαιτίας των ασυνήθιστων οπτικών γωνιών που επιλέγει να τους προσεγγίσει. Σε περιπτώσεις που έχουμε μετωπικές όψεις των υποκειμένων, τα πρόσωπά τους είναι σβησμένα, όπως στο έργο Στάση στο χρόνο, όπως στο μουσικό με τη θήκη βιολιού στο έργο Στο δρόμο Ι ή τη μεσήλικη κυρία με την ροζ τσάντα στο έργο Διαβάτες IV. Τα υποκείμενα των πινάκων της Σκεπετζή φαίνεται να μην έχουν συνείδηση της παρουσίας της ζωγράφου: τα παρατηρεί λαθραία και ενώ η ίδια μένει απαρατήρητη. Γι αυτό πολύ συχνά οι άνθρωποι της Σκεπετζή έχουν την πλάτη τους στη ζωγράφο και στο θεατή. Οι άνθρωποι της Σκεπετζή συλλαμβάνονται κατά τη ρέουσα στιγμή καθώς πηγαίνουν στη δουλειά τους ή διευθετούν τις υποχρεώσεις τους, καθώς παίρνουν το τρένο ή επισκέπτονται το μουσείο. Καμία επαφή ή επικοινωνία δεν υπονοείται ανάμεσά τους…

n

…Η χρήση της εφημερίδας στη ζωγραφική της Σκεπετζή δε στοχεύει να δηλώσει ένα σήμα χωρίς ανάφορα. …… Μάλλον δηλώνει μια κουλτούρα παραθεμάτων και αποσπασμάτων, παράγωγη των μέσων μαζικής επικοινωνίας με βάση την οποία χειραγωγούνται λαοί, κράτη και κοινωνίες. Η σκηνή πάνω στην οποία κινούνται τα υποκείμενα της Σκεπετζή είναι εικονική και όχι πραγματική αλλά ως τέτοια είναι σημαντικότερη της πραγματικότητας διότι καταδεικνύει τις αρχές που κυβερνούν την πραγματικότητα στο ξεκίνημα του 21ου αιώνα. Η σκηνή αυτή διαμορφώνεται από τα μέσα μαζικής επικοινωνίας. Η ίδια η ζωγράφος διαπιστώνει την έλλειψη επικοινωνίας μεταξύ των υποκειμένων της: περπατούν και περνούν ο ένας δίπλα από τον άλλο δίχως να ανταλλάσσουν βλέμμα παρά το γεγονός ότι οι συνειδήσεις τους είναι όμοια συγκροτημένες ως αποτέλεσμα της επιρροής πάνω τους των μέσων μαζικής επικοινωνίας…»

Από τον κατάλογο της έκθεσης που προλογίζει ο Δρ Κωνσταντίνος Β. Πρώιμος, Επιμελητής εκθέσεων και κριτικός τέχνης.

Info: Ως 8/3, ΠΕΡΙΤΕΧΝΩΝ, Ηροδότου 5, Κολωνάκι, 2108239465

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.