- CITY GUIDE
- PODCAST
-
36°
Θρίλερ με πίνακα του Κλιμτ -Αμφισβητούν τη γνησιότητά του
Ήταν χαμένος επί 22χρόνια μέχρι που ξαναβρέθηκε
![62224-137655.jpg 62224-137655.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/62224-137655.jpg)
![klim-painting klim-painting](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2019/12/23/klim-painting.jpg)
Νέα τροπή παίρνει το θρίλερ της ανακάλυψης χαμένου -επί 22 χρόνια- πίνακα του Γκούσταβ Κλιμτ, καθώς οι ειδικοί αμφισβητούν τη γνησιότητά του.
Σε ένα πραγματικό αστυνομικό μυστήριο εξελίσσεται η υπόθεση της ανακάλυψης του πίνακα «Προσωπογραφεία μίας Κυρίας» του διάσημου Βιεννέζου ζωγράφου Γκούσταβ Κλιμτ, στον κήπο της γκαλερί Ρίτσι Όντι στην Πιατσέντσα της Ιταλίας, 22 χρόνια μετά την κλοπή του από τον ίδιο χώρο. Την αρχική χαρά για την εύρεσή του διαδέχεται πλέον ένας σκεπτικισμός, καθώς οι ειδικοί τώρα πιθανολογούν πως ο πίνακας είναι πλαστός.
Από την αρχή, όλη η ιστορία περιβαλλόταν από ένα μυστήριο: Ακόμη και η κλοπή του έργου, αξίας 60 εκατ. ευρώ, υπήρξε ένα αίνιγμα, καθώς ο πίνακας -ένας από τα πλέον αναζητούμενα δημιουργήματα έκτοτε- δεν είχε εμφανισθεί πουθενά, ούτε υπήρξε κάποιος υπαινιγμός για πιθανή πώλησή του στη μαύρη αγορά και για κάποιον δυνητικό κάτοχό του.
Η κλοπή του έργου, μάλιστα, έγινε λίγες ημέρες μετά την ανακάλυψη -από την ερευνήτρια Κλάουντια Μάγκα- ενός άλλου σχεδίου κάτω από τη ζωγραφισμένη επιφάνεια της «Προσωπογραφίας». Σύμφωνα με την ίδια, πρόκειται για την προσωπογραφία μίας γυναίκας με καπέλο, που είχε εκτεθεί στη Δρέσδη το 1912 κι έκτοτε θεωρείτο χαμένο. Στην πραγματικότητα, αποδεικνυόταν πως ο Αυστριακός μαέστρος του χρωστήρα το είχε επιζωγραφίσει με ένα νέο θέμα, εκείνο του πίνακα που εκλάπη από την Πιατσέντσα το 1997.
Η ανακάλυψη της κλοπής της «Προσωπογραφίας μίας Κυρίας», που υπολογίζεται στις 22 Φεβρουαρίου 1997, επίσης, έγινε με καθυστέρηση. Οι υπεύθυνοι την αντιλήφθηκαν τρεις ημέρες αργότερα, στη διάρκεια της μεταφοράς διάφορων πινάκων του Κλιμτ με αφορμή τη διοργάνωση αναδρομικής έκθεσής του στο Παλάτσο Γκότικο της πόλης. Τότε βρέθηκε μόνο η κορνίζα του πίνακα και παρέμεινε μυστήριο πώς οι ληστές μπήκαν και μπόρεσαν να βγουν από την αποθήκη. Οι αρχές ερεύνησαν τους φύλακες, εξετάζοντας ακόμη και γενετικό υλικό από το σημείο, αλλά έως τώρα καμία ένδειξη δεν προέκυψε.
Ακόμη, άξια αστυνομικού μυθιστορήματος ήταν και η ανακάλυψη του πίνακα: Βρέθηκε από το συνεργείο συντήρησης του εξωτερικού τοίχου στον κήπο της γκαλερί, θαμμένος και τυλιγμένος σε μία αεροστεγή κούτα, μέσα σε σακούλα. Οι αρχές, μπροστά σε αυτό το αίνιγμα εξέφρασαν την άποψη πως ενδέχεται οι ληστές να το έθαψαν εκεί, προκειμένου να το ξεθάψουν αργότερα, όταν οι συνθήκες θα ήταν ευνοϊκότερες. Το έργο οδηγήθηκε σε ασφαλές σημείο, προκειμένου να εξεταστεί από ειδικούς και να διαπιστωθεί η αυθεντικότητά του.
Αμέσως μετά την ανακάλυψή του, ο διευθυντής της γκαλερί, Μάσιμο Φεράρι, δήλωσε «πως όλες οι σφραγίδες και τα βουλοκέρια στο πίσω μέρος του είναι αυθεντικά». Όμως, πλέον, η υπόθεση φαίνεται να παίρνει νέα τροπή, καθώς οι πρώτες διαγνώσεις των ειδικών θέλουν τον πίνακα, ο οποίος ανήκει στην τελευταία περίοδο του Κλιμτ (μία σειρά γυναικείων προτραίτων του 1916-18, πολλά εκ των οποίων έμειναν ημιτελή) να μην είναι ο αυθεντικός. Σύμφωνα με την πρώτη εξέτασή του, διαπιστώνονται μεγάλες διαφορές στην τεχνική και τα υλικά που χρησιμοποιούσε ο μεγάλος Αυστριακός ζωγράφος.
Πηγή:La Repubblica, Corriere della Sera, La Stampa, Vanity Fair, Il Messaggero
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μπήκαμε για λίγο στον κόσμο του γάλλου σκιτσογράφου
Ένας δημιουργικός κύκλος επτά εκθέσεων ύφανσης ολοκληρώνεται στην Ύδρα
Η διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης μας μίλησε για τη νέα περιοδική έκθεση και μοιράστηκε μαζί μας τις σκέψεις της για την τέχνη και τη δημοκρατία
Ένα πραγματικό στολίδι στο κέντρο της Ερμούπολης
Αναδρομική έκθεση του «παγκόσμιου» Ελληνοαμερικανού εικαστικού φιλοξενείται στην γκαλερί Blender στη Γλυφάδα
Τα έργα έφτασαν έγιναν γνωστά σε όλο τον κόσμο
Το τελευταίο κεφάλαιο της ενότητας Mīres της καλλιτέχνιδας παρουσιάζεται στο Πολιτιστικό Κέντρο Μαριάνθη Σίμου στον Αρτεμώνα Σίφνου
Πες μου το καλοκαιρινό σου στέκι, να σου πω έργα ποιων καλλιτεχνών θα δεις. Και φέτος, στα ελληνικά νησιά υπάρχουν εκθεσιακά ραντεβού για κάθε φιλότεχνη διάθεση
O «καταραμένος» ζωγράφος που πέθανε στα 35 του - Μαζί του στον θάνατο και η μούσα της ζωής του
Η ζωγράφος που κατάγεται από τη Ρωσία, μεγάλωσε στον Καναδά και ερωτεύτηκε την Ελλάδα ζωγραφίζει τη Μάνη
140 έργα από 55 δημιουργούς ανιχνεύουν τις καλλιτεχνικές πρακτικές που γεννήθηκαν μέσα από τον αγώνα για ελευθερία σε Ελλάδα, Ισπανία, Πορτογαλία τις δεκαετίες 1960-1970
Είδαμε στην Κρήτη τα έργα που διακρίθηκαν φέτος στον εικαστικό θεσμό και σας συστήνουμε τους δημιουργούς τους
Ποια είναι η ιστορικός τέχνης που θα ηγηθεί του μεγαλύτερου πολιτιστικού οργανισμού της Γερμανίας
Μια έκθεση στο Χίμαιρα art & craft για την πρώτη Πανδώρα και για όλες τις Πανδώρες του κόσμου που βιώνουν την αδικία, τον σεξισμό, τις διακρίσεις και τις προκαταλήψεις
Ο Νίκος Καββαδάς κατέγραψε σε μία πλατφόρμα όλες τις χρήσιμες πληροφορίες για τα μουσεία που βρίσκονται σε κάθε γωνιά της χώρας
Ένα μοναδικό έργο τέχνης που συνοδεύει το νέο μας τεύχος
Η επιμελήτρια Άννα Μυκονιάτη μας συστήνει την Ελληνίδα ζωγράφο του μοντερνισμού πίσω από τα αινιγματικά σχέδια που παρουσιάζει το ΕΜΣΤ
Και ακόμα, «Οικολογίες της φροντίδας» στο State of Concept, Alberto Maggini στο space52
Όσα ετοιμάζουν οι Φίλιππος Τσιτσόπουλος, Μπάμπης Βενετόπουλος, Χριστίνα Μήτρεντσε, Πάνος Χαραλάμπους και Lily Consuelo Saporta Tagiuri στο τριήμερο δράσεων που ενορχηστρώνει ο Νίκος Διαμαντής
Ο Μανώλης Δασκαλάκης-Λεμός στη νέα CAN Gallery, «Τόπος υπερκόσμιων συρράξεων» στον Συνοικισμό Χαλανδρίου, Νίκος Κόνιαρης στην Genesis και άλλες εκθέσεις που ξεκινούν αυτή την εβδομάδα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.