- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Οι φανταστικοί κόσμοι του Γιώργου Αυγέρου
Η νέα ατομική έκθεση του καλλιτέχνη φιλοξενείται στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
H Γκαλερί Ζουμπουλάκη παρουσιάζει τη νέα ατομική έκθεση του Γιώργου Αυγέρου με τίτλο «Νοητικές Περιπλανήσεις», την Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2019, στις 8 μ.μ.
H Γκαλερί Ζουμπουλάκη παρουσιάζει τη νέα ατομική έκθεση του Γιώργου Αυγέρου με τίτλο «Νοητικές Περιπλανήσεις». Ο Γιώργος Αυγέρος διερευνά την δορυφορική τεχνολογική εικόνα και τα προγράμματα ψηφιακής επεξεργασίας με οξυδέρκεια. Ενσωματώνει στη δουλειά του κάθε μικροατέλεια ή λάθος του προγράμματος, καθώς αυτά του επιτρέπουν να δημιουργήσει νέες οπτικές εικόνες. Διασχίζει έτσι τις τέσσερις διαστάσεις του χωροχρόνου και προσκαλεί τον θεατή σε ένα ταξίδι γύρω από τον κόσμο. Εστιάζει σε επίκαιρα κοινωνικοπολιτικά και οικολογικά ζητήματα που αφορούν συγκεκριμένες τοποθεσίες, όπως η Ελλάδα και η Ιαπωνία, μέχρι και τον κόσμο ολόκληρο. Η έκθεση Νοητικές Περιπλανήσεις πραγματεύεται το κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο του παγκοσμιοποιημένου ανθρώπινου κόσμου.
Η έκθεση είναι οργανωμένη γύρω από τέσσερις ανεξάρτητες θεματικές ενότητες:
- Η Ελληνική εκλεκτική μνήμη, το Ελληνικό “Φαντασιακό" σε σχέση με επιλεγμένες περιοχές.
- Κριτική της Παγκόσμιας κοινωνικοπολιτικής και οικολογικής θεώρησης.
- Χωροχρονική αναπόληση καλλιτεχνών.
- Ανώνυμα πορτραίτα.
Οι θεματολογίες αναδύονται από τις πηγές των ενδιαφερόντων και τα καθημερινά ερεθίσματα του καλλιτέχνη. Κοινός παρονομαστής είναι η χρήση της ίδιας δημιουργικής προσέγγισης και τεχνοτροπίας, η εικονική περιήγηση και συλλογή εναέριων και “streetview” εικόνων, η επεξεργασία και ανάπλαση τους. Οι ψηφιακές εικόνες επανέρχονται στον χειροπιαστό κόσμο. Δουλεύοντας με προσήλωση στη λεπτομέρεια, ο καλλιτέχνης συνδυάζει στο χαρτί το σχέδιο με κάρβουνο και τον χρωματισμό με σκόνες ζωγραφικής στεγνές. Η απαιτητική αυτή διαδικασία έχει ως απώτερο στόχο να εκθέσει την τεχνητή φύση της δορυφορικής εικόνας και την ψευδαίσθηση της τρισδιάστατης προσομοίωσης, όπως αυτές εμφανίζονται σε προγράμματα εναέριας περιήγησης. Το αποτέλεσμα είναι ένα μείγμα από αναγνωρίσιμες εικόνες που μοιάζουν φανταστικές, όπως φιγούρες του Ιερώνυμου Μπος, ήρωες της Επανάστασης του ’21, αλλά και βασιλιάδες και εικόνες που αντικατοπτρίζουν την επιλεκτική εθνική μνήμη της Ελλάδας. Σε άλλο πίνακα εμφανίζεται σε μικρογραφία μια ζωγραφιά του ιάπωνα καλλιτέχνη Χοκουσάι. Οι ψηφιακές εικόνες της Γης μεταμορφώνονται σε πίνακες, ο καθένας με την δική του αφήγηση. Στη σειρά των ανώνυμων πορτρέτων επικρατεί το επίκαιρο ζήτημα των συνεπειών της ηλεκτρονικής παρακολούθησης, όπως η λογοκρισία και η παραβίαση της ιδιωτικότητας. Δίνοντας έμφαση στην εποχή της «μηχανής αναζήτησης», το φυσικό περιβάλλον των μορφών επισημαίνεται γραπτώς αντί οπτικά περιγραφικώς.
Μέσω των νοητικών του περιπλανήσεων, ο Γιώργος Αυγέρος ωθεί τον θεατή να επανεξετάσει την πολυεπίπεδη έννοια της παγκοσμιοποίησης. Η σημερινή αντίληψη του κόσμου άλλαξε εφόσον αποκτήσαμε πρόσβαση στην εναέρια θέα. Ο κόσμος πλέον επαναπροσδιορίζεται ως ένα διασυνδεδεμένο δίκτυο, μία οντότητα.
Η Athens Voice είναι χορηγός επικοινωνίας.
Info: Εγκαίνια έκθεσης: 17/10/19, 8 μ.μ., Διάρκεια έκθεσης: 17/10 - 9/11, Γκαλερί Ζουμπουλάκη (Πλ. Κολωνακίου 20).
Δείτε εδώ ολόκληρο το κείμενο της Έλλης Αντωνίου και τον κατάλογο της έκθεσης.
Ο Γιώργος Αυγέρος γεννήθηκε στα Χανιά το 1953. Τις πρώτες του γνώσεις στη ζωγραφική τις απέκτησε στη Σχολή Σχεδιαστών Γ.Μαρκουλάκη, με δασκάλους τους ζωγράφους Β.Κελαϊδή και Α. Πετρουλάκη. Η δεκαετία του ’70 τον βρίσκει στην Αθήνα, στα εργαστήρια των Γ.Βογιατζή και Β.Κορκόβελου. Το 1981 πηγαίνει για σπουδές στο Παρίσι, ενώ το 82 το εγκαταλείπει και εγκαθίσταται μόνιμα στα Χανιά όπου για μεγάλο διάστημα δουλεύει γλυπτά και κατασκευές. Τα τελευταία χρόνια η ζωγραφική είναι αυτή που κυριαρχεί στη δουλειά του σε συνδυασμό όμως πολλές φορές με το ανάγλυφο στοιχείο ή την κατασκευή.