- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Γιώργος Καλτσούδας: Ο εικονογράφος που εμπιστεύτηκαν οι Disney, Marvel και Warner Bros.
Ο Έλληνας illustrator και σχεδιαστής κόμικς δείχνει πως με πολλή δουλειά και πείσμα μπορείς να τα καταφέρεις παντού
Γιώργος Καλτσούδας: Γνωρίστε τον Έλληνα illustrator με δουλειές για την Disney, Marvel και Warner Bros.
Υπάρχουν άπειρα παραδείγματα Ελλήνων που τα κατάφεραν και συνεχίζουν να τα καταφέρνουν περίφημα στο εξωτερικό. Ο illustrator και σχεδιαστής κόμικς Γιώργος Καλτσούδας είναι ένας από αυτούς, μάλιστα ένας που αντιστρέφει τον όρο brain drain και επιστρέφει στην Ελλάδα μετά από αρκετά χρόνια δουλειάς στο Λονδίνο. Ίσως στην digital age που ζούμε δεν παίζει τόσο ρόλο που ζει και δουλεύει κάποιος, αρκεί η δουλειά να γίνεται. Έχει δουλέψει ως σχεδιαστής κόμικς για πέντε χρόνια και ως καλλιτεχνικός διευθυντής κινηματογραφικού marketing για δέκα χρόνια. Γεννήθηκε στην Καβάλα, σπούδασε εικονογράφηση και γραφιστική στο πανεπιστήμιο OCAD στο Τορόντο του Καναδά και έχει προσφέρει καλλιτεχνική επιμέλεια για franchise για τις εταιρίες της Disney, Legendary, Marvel, Warner Bros, Universal, Paramount, Pixar, Dreamworks, Sony και MARV Studios. Επίσης, έχει δει σχέδια του να κοσμούν εξώφυλλα μεγάλων εταιριών κόμικς και να γίνονται συλλεκτικές αφίσες (IDW Publishing, Boom! Studios, Titan Comics, Mondo, Bottleneck Gallery…). Καθόλου άσχημα, σωστά;
Πού σε πετυχαίνουμε τώρα και πάνω σε ποια projects δουλεύεις αυτό το διάστημα;
Βασικά είναι λίγο όλα στον αέρα αυτόν τον καιρό. Μετακομίζω πίσω στην Ελλάδα μετά από 11 χρόνια. Τελείωσα πρόσφατα κάποια εξώφυλλα κόμικς για τα Χελωνονιντζάκια, Transformers και Star Trek. Αυτή τη στιγμή ετοιμάζω κάποια επίσημα prints της Disney αλλά δεν μπορώ να πω περισσότερα, είναι ακόμα νωρίς.
Ποια νομίζεις ήταν η δουλειά με την οποία έκανες το δικό σου breakthrough και σε πρόσεξαν περισσότεροι άνθρωποι;
Για τους φαν ήταν σίγουρα οι αφίσες του Batman The Animated Series αλλά για τα άτομα του χώρου μάλλον έπαιξαν σημαντικό ρόλο τα εξώφυλλα της σειράς Star Trek: Boldly Go σε συνδυασμό με τα εξώφυλλα των Power Rangers επειδή απλά έβγαιναν κάθε μήνα. Έχω καταλάβει ότι στα κόμικς είναι πιο σημαντικό να προβάλλεται η δουλειά σου συχνά και όχι τόσο η ποιότητα. Όσο όμορφο κι αν είναι αυτό που θα παράγεις, άμα είναι να βγάλεις κάτι μόνο μια φορά στο τόσο, σε ξεχνάνε όλοι. Ακόμα μαθαίνω να μην είμαι τόσο τελειομανής.
Πώς είναι να δουλεύει κάποιος με εταιρίες όπως η Disney και η Marvel ή για licensed προϊόντα τους, κόμικς, posters κλπ;
Με την Disney και τη Marvel ασχολήθηκα μέσα από εταιρία marketing. Ήταν ωραία εμπειρία αλλά θυμάμαι ότι περάσαμε πολλές ώρες, πολύ στρες, και υπήρχαν τεράστιες απαιτήσεις. Για τη Marvel δεν κάναμε και πολλά. Απλά είμασταν εκεί όταν πήραν αρχικά την απόφαση να χτίσουν ένα συνδεδεμένο κόσμο με όλες τις ταινίες, και έκανα διάφορα designs και presentations για τον Θωρ, τον Κάπτεν Αμέρικα, τους Avengers και ένα παιδικό του Spider-Man. Σίγουρα κάποια πράγματα που έφτιαξα είχαν μικρές επιρροές αλλά κάπως έτσι λειτουργεί το Χόλιγουντ έτσι κι αλλιώς. Η κάθε ταινία είναι τεράστια ομαδική προσπάθεια. Όλοι προσφέρουν κάποιο κομμάτι στο τελικό προϊόν. Όταν συνεργάζεσαι με στελέχη της Disney και βλέπεις πώς λειτουργούν όλα, είναι σαν να έχεις βγάλει PhD σε marketing και communication strategy. Είναι πολύ εξονυχιστικοί και τα πάντα περνάνε από δεύτερη και τέταρτη και δέκατη διάγνωση, είτε αν αυτό θα είναι αφίσα, τρέιλερ, πακετάρισμα για παιχνίδια ή οτιδήποτε άλλο.
Επίσης, με είχαν στείλει να πάω για εφτά εβδομάδες στο Λος Άντζελες και είχα την ευκαιρία να πάω στα γραφεία animation στο Μπέρμπανκ για να δω τι ετοίμαζαν σε πρώτο στάδιο για το «Ραλφ: Η Επόμενη Πίστα» (Wreck-it Ralph). Από τη μια ήταν πολύ μαγικό, γιατί το είχα ονειρευτεί από παιδί αλλά κι από την άλλη ήταν κάπως απλά και ξενέρωτα τα γραφεία τους. Γενικά όλοι πολύ χαμηλών τόνων. Όμως το ωραίο ήταν ότι είχαν παντού στους τοίχους concept art από την ταινία αλλά και από αρκετές άλλες ταινίες οι οποίες τελικά δεν έγιναν ποτέ αλλά και τα πρώτα στάδια του Frozen που δεν είχε καμία σχέση με το που κατέληξαν στην τελική βερσιόν.
Ποια είναι η διαδικασία για τη δημιουργία ενός poster ή/και ενός εξωφύλλου κόμικς; Παίρνεις κάποια κατεύθυνση;
Συνήθως μου λένε μόνο «κάνε μας κάτι με τον τάδε χαρακτήρα» χωρίς κανένα συγκεκριμένο κόνσεπτ και τους στέλνω δυο-τρία πρόχειρα σκίτσα, πολύ πρόχειρα. Επιλέγουμε μαζί το καλύτερο και στη συνέχεια το ζωγραφίζω ξανά με περισσότερη προσοχή, με μολύβι ή καμιά φορά και με στυλό. Μετά το φωτογραφίζω με το κινητό για να το περάσω στον υπολογιστή. Ποιος έχει όρεξη τώρα για scanner... Εκεί μετά ξεκινάω να κάνω παρτιτούρα τα χρώματα στο photoshop με την ταμπλέτα. Αν είναι εξώφυλλο, σε καμιά βδομάδα το τελειώνω. Αν μιλάμε για αφίσα, μπορεί να με πάρει κα 1-2 μήνες ανάλογα με το πόσες λεπτομέρειες έχει.
Ποιοι είναι οι δικοί σου αγαπημένοι superheroes και κόμικς;
Όταν ήμουν πιτσιρικάς και είδα για πρώτη φορά την ταινία του Μπάτμαν ήταν σαν να έσκασε πυρηνική βόμβα μέσα μου. Ξετρελάθηκα με αυτό που είδα. Και το πρώτο μου κόμικ πάλι Μπάτμαν ήταν. Επίσης μου άρεσαν πάντα τα ιταλικά Μίκυ Μάους, σε σημείο μάλιστα που προσπάθησα για ένα διάστημα να μάθω ιταλικά γιατί ονειρευόμουν να πάω να ζωγραφίσω τον Ντόναλντ για τα περιοδικά τους. Βασικά λατρεύω τα ευρωπαϊκά κόμικς γενικώς.
Έχουμε γνωρίσει τη δουλειά σου μέσα από εξώφυλλα κόμικς και αφίσες. Φαντάζομαι θα έχεις διάφορες δικές σου ιστορίες στο συρτάρι για να κυκλοφορήσουν κάποια στιγμή…
Έχω αρκετές αλλά δεν είχα ποτέ χρόνο να τις υλοποιήσω εντελώς. Δούλευα 9:00 με 19:00 και μετά ερχόμουν σπίτι και ζωγράφιζα κόμικς/αφίσες 21:00 με 24:00-1:00. Είχα κάνει παλιά ένα μικρό κόμικ με έναν γάτο, τον Μπαρμπαδάγκο, που είναι λίγο τσογλάνι και γίνεται ιππότης με σούπερ δυνάμεις χάρη σε ένα μαγικό ξωτικό. Δυστυχώς, λόγω διάφορων καταστάσεων έμεινε στο ράφι, αλλά λέω να κάνω μια δεύτερη προσπάθεια να το συνεχίσω, τώρα που θα έχω χρόνο στη διάθεση μου.
Θα μπορούσε αυτό που κάνεις εσύ στο Λονδίνο ή στο Τορόντο να το κάνει ένας αντίστοιχος illustrator στην Αθήνα; Υπάρχουν περιορισμοί στο που μένει και δουλεύει κάποιος;
Δεν υπάρχουν καθόλου περιορισμοί αν θέλεις να είσαι εικονογράφος για βιβλία, κόμικς, περιοδικά, εφημερίδες, παιδικά προϊόντα, ή prints. Μπορείς να το κάνεις οπουδήποτε αρκεί να έχεις μια καλή σύνδεση ίντερνετ. Όμως σίγουρα βοηθάει να πηγαίνεις κάπου, κάπου σε μερικά comic conventions για να δείξεις το portfolio σου σε αρχισυντάκτες και για να κάνεις γνωριμίες με άλλους επαγγελματίες του χώρου. Αν όμως ενδιαφέρεσαι για κινούμενα σχέδια ή βιντεοπαιχνίδια ή αφίσες ταινιών π.χ., τότε σίγουρα πρέπει να βιοποριστείς σε συγκεκριμένες πόλεις όπου υπάρχουν όλες οι εταιρίες αυτές (Λος Άντζελες, Λονδίνο, Παρίσι, Τόκιο, Τορόντο). Πάντως όπως και να έχει, πρέπει να διαθέτεις πείσμα και μεράκι.
https://georgecaltsoudas.com