- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Γιώργος Κεραμίδας (1933-2010)
Ένα κείμενο για τον αυτοδίδακτο ναΐφ ζωγράφο από τον γιο του
Του Νίκου Κεραμίδα
Ο Γιώργος Κεραμίδας (3 Mαΐου 1933 – 17 Ιουλίου 2010) με την ιδιαίτερη αισθητική του ματιά και την πολύκροτη ζωή του, που επηρέασε βαθιά το καλλιτεχνικό του έργο, διεύρυνε αισθητά τα όρια της ναΐφ ζωγραφικής.
Σε αντίθεση με τους περισσότερους ναΐφ ζωγράφους, που έχουν ένα ενιαίο και σχετικά ομοιογενές στυλ και σπάνια προβληματίζονται για τη σύγχρονη πραγματικότητα, ο Γιώργος Κεραμίδας, χωρίς να ξεφεύγει από τα όρια του ναΐφ, πειραματίζεται συνεχώς, παρουσιάζει νέα στυλ και προβληματίζεται, με θέματα που αφορούν σε εργατικές κινητοποιήσεις, σε αγώνες για τη δημοκρατία και την ειρήνη.
Η πορεία του αυτή, μας επιτρέπει να πούμε ότι στο Γιώργο Κεραμίδα, συναντούμε μια από τις πιο ιδιόρρυθμες και πιο ενδιαφέρουσες πτυχές ναϊβισμού.
Με το εικαστικό του αυτό ιδίωμα, από την περιορισμένη χρήση των χρωμάτων κι από την επιλογή θεμάτων καθημερινής ζωής, θα στραφεί προς το χρώμα, που σε κάποια έργα του θα γίνει και εξαιρετικά έντονο, αποκαλύπτοντας έτσι τις αστείρευτες δυνατότητές του.
Παράλληλα, έργα του, όπως «Οι οικοδόμοι στην πιάτσα», «Βαμαβακομαζώχτρες», «Δουλεύοντας στα μεταλλεία», «Διαμαρτυρία», «Πολυτεχνείο, προσκύνημα στην ελευθερία», «Το θαύμα ενός λαού», θα συνεχίζουν να υπογράφουν την ανατρεπτική του πορεία.
Η κοινωνία των έργων του Γιώργου Κεραμίδα θα ολοκληρωθεί από μια επαναστατική στροφή, με έργα που προσπερνούν το στιλ ναΐφ και έχουν καθαρά υπερρεαλιστικό προσανατολισμό, με πιο σύγχρονο χειρισμό των χρωμάτων, με μια νέα εικαστική γεωμετρία αλλά πάντα με θέματα που αφορούν την κοινωνική συνείδηση.
Ο Γιώργος Κεραμίδας, ένα ανήσυχο πνεύμα που δεν γνώριζε όρια, όπως άλλωστε και η τέχνη.
Έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, καθώς και στο Μουσείο Βορρέ.