- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
«Η δική μας βάρκα»: Το ψαράδικο-φέρετρο 800 προσφύγων
Το έργο του Christoph Büchel στη Μπιενάλε της Βενετίας
Στην 58η Μπιενάλε Τέχνης της Βενετίας έφερε ο Christoph Büchel τον «υγρό τάφο» 800 προσφύγων από την Τυνησία.
Ο Ελβετο-ισλανδός καλλιτέχνης Christoph Büchel έφερε στην 58η Μπιενάλε Τέχνης της Βενετίας το κουφάρι ενός ψαράδικου από την Τυνησία, το οποίο στις 18 Απριλίου του 2015 βυθίστηκε στα ανοιχτά των ακτών της Λιβύης στέλνοντας στον υγρό τάφο τουλάχιστον 800 πρόσφυγες.
Με την επωνυμία «Barca Nostra» («Η δική μας βάρκα», πικρή παραλλαγή του «Terra Nostra», δηλ. «Η δική μας γη»), θα εκτεθεί στο πλαίσιο διεθνούς έκθεσης υπό την επιμέλεια του Ralph Ruggoff, στο Arsenale της Γαληνοτάτης, στα καρνάγια όπου ναυπηγούντο οι γαλέρες της.
Το ψαράδικο είχε ναυπηγηθεί για πλήρωμα 15 ατόμων, αλλά εκείνον τον Απρίλιο μετέφερε εκατοντάδες άμοιρους συνανθρώπους μας όταν, σε απόσταση 96 χιλιομέτρων από τη Λιβύη και 193 χιλιομέτρων από την ιταλική νήσο Λαμπεντούζα, συγκρούστηκε με πορτογαλλικό φορτηγό πλοίο, στα διεθνή ύδατα. Ανασύρθηκε από τον βυθό από το ιταλικό ναυτικό και αργότερα παραδόθηκε στην κοινότητα της Αουγκούστα, η οποία συνεργάζεται με τον Christoph Büchel στο πρότζεκτ «Barca Nostra».
Ο συμβολικός χαρακτήρας του σκάφους το σηματοδοτεί ως μνημείο στη σύγχρονη μετανάστευση και προσφυγιά, αφιερωμένο «όχι μόνον στα θύματα του τραγικού συμβάντος του 2015 και σε αυτούς που ενεπλάκησαν στην ανάσυρσή του, αλλά και στην κοινή μας ευθύνη που εκπροσωπεί συλλογικές πολιτικές και πολιτική που προκαλούν τέτοια ναυάγια» σημειώνεται στην ανακοίνωση του πρότζεκτ. «Στο Arsenale - στο περιβάλλον του καλλιτεχνικού θεάματος και της οικονομικής λειτουργίας της Μπιενάλε στη Βενετία, μια πόλη βασισμένη στη μετανάστευση η οποία τροφοδοτεί τη μηχανή της καταστροφής της μέσω του μαζικού τουρισμού -, ανοίγει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε ενεργητικά το συλλογικό ναυάγιο «Barca Nostra» ως όχημα σημαίνουσας κοινωνικο-πολιτικής, ηθικής και ιστορικής βαρύτητας» τονίζεται στην ανακοίνωση.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι είδαμε στη μεγάλη αναδρομική έκθεση του σπουδαίου καλλιτέχνη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Ένα σπίτι του αθηναϊκού Μεσοπολέμου μετατρέπεται σε εφαλτήριο πολιτισμού
Πρόσωπα, σώματα και μορφές, συνθέσεις και γεωμετρικές φόρμες, φυτά και ζώα γίνονται εφαλτήρια της αιώνιας αναζήτησης του ανθρώπινου ψυχισμού
Από το μεγάλο πρότζεκτ στο Γουλανδρή μέχρι την αναδρομική του Σπύρου Πώρου
Μιλήσαμε με την εικαστικό για την έκθεσή της «Error 404: Reality Not Found» και την απόσταση ανάμεσα στην παιδική αθωότητα και την ενήλικη ματαιοδοξία
9 καλλιτέχνες συνομιλούν μέσω της ζωγραφικής και της γλυπτικής
Τα πιο χαρακτηριστικά έργα από τις δύο πιο πρόσφατες εκθέσεις του στη χώρα μας, όπου εντοπίσαμε στοιχεία «ελληνικότητας».
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.