- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Εικαστικα
Για τον Μάρκο Καμπάνη δεν περνάει «ούτε μέρα χωρίς γραμμή»
Μία έκθεση δύο ενοτήτων στο i-D ProjectArt
Νικολέττα Σταμάτη
2’
ΔΙΑΒΑΣΜΑ
«Ούτε μέρα χωρίς γραμμή» ονόμασε ο Μάρκος Καμπάνης την έκθεση του και όχι τυχαία, αφού δεν υπάρχει μέρα μέσα στον χρόνο που, όπως ο ίδιος λέει, να μην ζωγραφίζει ή που να μην βρίσκεται έστω στο εργαστήριο του. Η έκθεση, η οποία θα εγκαινιαστεί την Πέμπτη 28 Μαρτίου στις 19:00 i-D ProjectArt και την οποία επιμελείται η Μαρία Ξανθάκου, αποτελείται από μία σειρά διαφορετικών θεμάτων, όπως τοπία, δέντρα, αφηρημένες συνθέσεις και πρόσωπα, αλλά και τεχνικών, όπως νωπογραφίες και μονοτυπίες, και υλικών, όπως ακρυλικά, λάδια και κάρβουνο.
Τραινάκι, 2013, ακρυλικό σε ξύλο
Επιπλέον, θα αποτελείται από δύο ενότητες, το «365» και «Το Μουσείο των Δέντρων». Η πρώτη θα αποτελείται από μικρά έργα, τα οποία ο Μάρκος Καμπάνης ζωγράφισε σε 365 μέρες, από ένα κάθε μέρα του χρόνου. Από την άλλη, η δεύτερη αποτελεί μία σειρά έργων με κεντρικό θέμα τα δέντρα, όπως αυτά έχουν αποτυπωθεί στην ιστορία της τέχνης ανά τους αιώνες. Την ίδια στιγμή, ο καλλιτέχνης θα εκθέσει και κάποια έργα του-δείγματα εφαρμοσμένης τέχνης, τα οποία ως επί το πλείστον θα αποτελούν ζωγραφισμένα, πολυτελή ξύλινα κουτιά.
Σκόνες ζωγραφικής, 2013, ακρυλικό σε ξύλο
Όλα τα παραπάνω έχουν σκοπό να αναδείξουν την πολυπλοκότητα και την πληθωρικότητα του Μάρκου Καμπάνου ως καλλιτέχνη, μέσα από την αγάπη του για τον συνδυασμό διαφορετικών θεματικών, τεχνικών και υλικών. Ο ίδιος σχολιάζει για την έκθεση στο i-D ProjectArt: «Το “κάθε μέρα χωρίς γραμμή” είναι ρητό που αποδίδεται στον αρχαίο Έλληνα ζωγράφο Απελλή. Το χρησιμοποίησα γιατί πράγματι ζωγραφίζω κάθε μέρα, ή τουλάχιστον βρίσκομαι στο εργαστήριο. Η καθημερινή ενασχόληση οφείλεται στη σχέση μου με τη ζωγραφική, την οποία ασκώ συστηματικά από 14 χρονών. Είναι αυτό που αγαπώ και ξέρω να κάνω. Πιστεύω επίσης ότι νέες ιδέες και εικαστικοί προβληματισμοί έρχονται μέσα από την ίδια τη δουλειά, από τη διαδικασία της ζωγραφικής.
Δέντρα, Βυζάντιο, 2011 - Ακρυλικό, κάρβουνο και παστέλ σε χαρτί και ξύλο, 90x40.
Μου αρέσει αυτό που λέμε “κουζίνα της ζωγραφικής” δηλαδή η ασχολία με τα κάθε λογής υλικά, τις μυρωδιές τους, τις μεταξύ τους μίξεις. Χρησιμοποιώ πολλές τεχνικές και υλικά ζωγραφικής από ακρυλικά ως νωπογραφία, από κάρβουνο ως μονοτυπία, από οξυγραφία ως λάδι και μαγεύομαι από την δυνατότητα κάθε υλικού να κάνει το έργο τόσο διαφορετικό».
Λουλούδια, 2013, ακρυλικό σε ξύλο
Λίγα λόγια για τον καλλιτέχνη:
Ο Μάρκος Καμπάνης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1955. Από το 1974 έως το 1980 έζησε στο Λονδίνο όπου σπούδασε ζωγραφική στο St Martin’s School of Art.
Οι εικαστικές του αναζητήσεις δεν σταματούν στη ζωγραφική. Ασχολείται και με την χαρακτική, την εικονογράφηση βιβλίων, την αγιογράφηση ναών, ακόμη και τη σκηνογραφία και την φιλοτέχνηση χρηστικών αντικειμένων.
Έχει κάνει πάνω από 15 ατομικές εκθέσεις ζωγραφικής, ενώ έχει συμμετάσχει σε πλήθος ομαδικών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Μάλιστα, το 1984 έλαβε μέρος στην 15η Biennale Αλεξάνδρειας .
Έχει εικονογραφήσει βιβλία για τις εκδόσεις Αστέρος, τις εκδόσεις του Φοίνικα, την Εκδοτική Αθηνών, το Υπουργείο Πολιτισμού, για την Ι.Μ.Σίμωνος Πέτρας και την Ι.Μ. Ιβήρων, τις εκδόσεις Εν Πλώ, Ερατώ και Ίνδικτος, αλλά έχει εκδώσει και το βιβλίο «Σπύρος Παπαλουκάς – Θητεία στον Άθω» ως επακόλουθο της επιμέλειας της Αγιορειτικής Πινακοθήκης της Ι.Μ. Σίμωνος Πέτρας.
Η αγάπη του για την εκκλησιαστική κυρίως τοιχογραφία και τις τεχνικές της αποτυπώνεται σε μεγάλο μέρος της δουλειάς του. Τοιχογραφίες του κοσμούν μονές του Αγίου Όρους, την μονή Αγίας Αικατερίνης του όρους Σινά και ιδιωτικά παρεκκλήσια.
Στο σύνολο της καλλιτεχνικής του παραγωγής, το τοπίο, οι νεκρές φύσεις και τα ερείπια ήταν πάντα σταθερή πηγή έμπνευσης αλλά πιο πολύ τον ενδιέφερε ο τρόπος και το ήθος της ζωγραφικής πράξης παρά η θεματογραφία. Μέσα στο πλαίσιο μιας ρεαλιστικής απεικόνισης του κόσμου πειραματίζεται πάντα με τις τεχνικές και τα υλικά της δουλειάς του καθιστώντας τα συχνά το κυρίαρχο θέμα του.
Δέντρα, Αρχαιότητα, 2011 - Ακρυλικό, κάρβουνο και παστέλ σε χαρτί και ξύλο, 90x40.
Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση στο Guide της Athens Voice