- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Έντονη είναι η αλλαγή της καινούργιας τοιχογραφίας της Μαρία Λόπεθ και του Χαβιέρ ντε Ρίμπα, με το που πέφτει ο ήλιος.
Τη μέρα, βλέπουμε το περίγραμμα μιας άσπρης φάλαινας (λευκή φάλαινα ήταν και ο Μόμπι Ντικ). Όταν έρχεται η δύση, η φάλαινα αρχίζει να λαμπυρίζει, και στην κοιλιά της αποκαλύπτεται μια βάρκα φαλαινοθηρικού του 19ου αιώνα, με τους φαλαινοθήρες να έχουν βγει στο κυνήγι.
Τι σημαίνει αυτό; Η φάλαινα κατάπιε τη βάρκα, μαζί και τους κυνηγούς της; Ή μήπως, οι φαλαινοθήρες κατανίκησαν τον γίγαντα της θάλασσας και τον έχουν μετατρέψει σε φάντασμα του εαυτού του;
Οι δύο καλλιτέχνες δρόμου από τη Βαρκελώνη τοποθέτησαν την «Hizkuntza» – αυτό το όνομα έδωσαν στην παρέμβασή τους – στην πλατεία Patxa Plaza της Μπαγιόν, μιας μικρής πόλης στις ακτές της νότιας Γαλλίας που είναι και δημοφιλής τουριστικός προορισμός. Η πλατεία είναι χώρος συγκέντρωσης για εορτασμούς που έχουν να κάνουν με τη βάσκικη κουλτούρα. Οι Λόπεθ και ντε Ρίμπα αναφέρθηκαν στην πηγή έμπνευσής τους και εξήγησαν ότι αφετηρία τους ήταν η περίπλοκη ιστορία της φαλαινοθηρίας. Η εξαφάνιση, λόγω υπεραλίευσης, της φάλαινας Eubalena Glacialis από τα νερά της Θάλασσας της Κανταβρίας, υποχρέωσε τους Βάσκους ναυτικούς ν' αναζητήσουν άλλες θάλασσες, γεγονός που γέννησε καινούργια γλωσσικά ιδιώματα (τα Βασκο-ισλανδικά και τα Άλγκονκιν βάσκικα – τα δεύτερα, στις ανατολικές επαρχίες του Καναδά).
Δεν είναι η πρώτη φορά που οι δύο Βαρκελωνέζοι καλλιτέχνες χρησιμοποιούν μπογιές που λαμπυρίζουν και που στα έργα τους εστιάζουν στην κουλτούρα και ιστορία των περιοχών όπου δημιουργούν.