- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Στην AGORA της 4ης Μπιενάλε της Αθήνας
Η A.V., χορηγός επικοινωνίας, ρώτησε «Τι είναι η AGORA;»
Περισσότερα από 100 έργα από Ελλάδα και εξωτερικό φιλοξενούνται στην 4η Μπιενάλε της Αθήνας, που έστησε την AGORA προκειμένου να απαντήσει στο ερώτημα «Και τώρα τι;». Κινείται ταυτόχρονα σε φυσικό και ψηφιακό χώρο, ενώ τη διοργάνωση υπογράφει μια μεγάλη ομάδα δημιουργικών ανθρώπων. Η A.V., χορηγός επικοινωνίας, τους ρώτησε «Τι είναι η AGORA;».
Ελπίδα Καραμπά
Αφορά ένα πειραματικό σχήμα διευρυμένης επιμέλειας και οργάνωσης, το οποίο διαταράσσει την προοπτική του σχηματισμού ενός ενιαίου νοήματος αναφορικά με το ερώτημα «και τώρα τι;» και αφήνει να αναδυθούν διαφορετικές, συμπληρωματικές και άλλες φορές αντικρουόμενες θέσεις. Η συμμετοχή διαφορετικών προσώπων με διαφορετικούς βαθμούς και ποιότητες εμπλοκής, συμβολαίων, δέσμευσης και σχέσεων μεταξύ τους πιθανά θα αφήσει το ίχνος της δίνοντας την ευκαιρία να αναλογιστούμε γενικότερα για τους όρους με τους οποίους οφείλουμε, μπορούμε και θέλουμε να συμμετέχουμε σε συλλογικά
εγχειρήματα.
Δέσποινα Ζευκιλή
Σε μια εποχή που όλο και περισσότερες Μπιενάλε καλούνται να αναμετρηθούν με την κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα, το στοίχημά της είναι να αποτελέσει μία από τις σπάνιες στην Αθήνα στιγμές που η τέχνη βγαίνει από τον κλειστό αυτοαναφορικό της κόσμο και δίνει αφορμές να ξανασκεφτούμε τα όσα συνέβησαν και συμβαίνουν γύρω μας με ένα διαφορετικό τρόπο.
Thomas Poulsen (FOS)Tzatziki, 2005, Courtesy of Max Wigram Gallery, London
ΦΥΤΑ, Fyta
Κατερίνα Νίκου
Η AGORA παρουσιάζει διεθνείς καλλιτέχνες που σχολιάζουν σύγχρονα ζητήματα άμεσα συνδεδεμένα με έννοιες όπως: κοινωνική αντίληψη, ιστορική γνώση, συλλογικό - ατομικό, διαμόρφωση κοινωνικού χώρου. Προτείνει τη δημιουργία νέων συνθηκών και ενεργοποιεί τη σκέψη.
Κατερίνα Σταυρούλα
Και τώρα τι; Ένα ερώτημα που αναζητά διαρκώς νέα ερωτήματα. Η AGORA είναι το σημείο που τα ερωτήματα της γενιάς της κρίσης μπορούν να συναντηθούν. Οι απαντήσεις δεν είναι προαπαιτούμενο αυτής της συνάντησης.
Stephanie Smith
Η 4η Μπιενάλε προσφέρει τη στιγμή για να σκεφτούμε το ρόλο του έργου τέχνης στην εποχή της κρίσης. Η Τέχνη μπορεί να μας βοηθήσει να θέσουμε –και να απαντήσουμε– επείγουσες ερωτήσεις για το πώς ζούμε σήμερα και πώς θα μπορούσαμε να ζούμε διαφορετικά.
Juan Carlos Romero, De Alejandra, 2000
Θέμης Παπαδημόπουλος
Η αγορά ως αξία επανατοποθετείται στο μυαλό μας μέσω της τέχνης, μέσα από ένα πείραμα. Μένει να δούμε αν η ΑΒ θα είναι προφητική και στην 4η έκφρασή της.
Χρήστος Δημολίκας
Ο τρόπος οργάνωσης και συντονισμού του πειράματος AGORA. Ανοιχτός, Αντιιεραρχικός, Ανατρεπτικός, μια πιθαμή απάντησης στο ερώτημα… τώρα τι;
Ζαφείρης Καραμπάσης
H AGORA είναι μια εφήμερη απόπειρα συγκρότησης συνθηκών που θα διευκολύνουν τη συνομιλία και hopefully το συμφυρμό ιδεών που πέρα από τη μεμψιμοιρία, ψηλαφίζουν με κόπο, νέες και λειτουργικές προσεγγίσεις απέναντι στη δεδομένη συστημική κρίση παγκοσμίως.
Γιώργος Παπαναγιώτου
H AGORA είναι το σημείο τήξεως της άκαμπτης πραγματικότητας σε ρευστή επιθυμία.
Marinella Senatore Rosas, 2012, Όπερα σε 3 Πράξεις, D-E-UK
Amund Sjolie Sveen, EconomicTheoryforDummies, 2013.
Ζάφος Ξαγοράρης, Συζητήσεις σε ανώμαλο έδαφος , Δράση , Σεπτέμβριος 2013.
Μαίρη Παλμούτσου
Το συλλογικό έναντι του ατομικού. Κάθε ένας ατομικά μπορεί να κάνει αυτό το οποίο μπορεί. Ο κάθε ένας είναι μοναδικός και παράλληλα ενωμένος με κάθε έναν άλλο σε αυτή την ενότητα. Πόσο μπορεί ακόμα να σταθεί ο ανθρώπινος φυλετικός, εθνικιστικός και οικονομικός διαχωρισμός; Αγορά. Το Εμείς έναντι του Εγώ.
Κωστής Σταφυλάκης
Η AGORA είναι ένας χώρος που δημιουργείται μέσα από τη σύγκρουση διαφορετικών «προγραμμάτων». Είναι όμως ταυτόχρονα μια εστίαση στην ακατάσχετη ηθικολογία που τείνει σήμερα να υποκαταστήσει την πολιτική σύγκρουση.
Η Μπιενάλε της συνεργασίας
Η AGORA δεν είναι μόνο μια έκθεση τέχνης…
Arbit City Group, Απινακίδες
Είναι μια ευκαιρία για ανταλλαγή, διασύνδεση, συνδιαχείριση, συναλλαγή και διαπραγμάτευση μέσω της συνεργασίας. Στην ιστοσελίδα της athensbiennale.org/agora έχει στηθεί μια διαδικτυακή πλατφόρμα έκθεσης προτάσεων. Εκεί προσκαλούνται όσοι επιθυμούν να υποβάλουν επίκαιρες ιδέες και τα περισσότερα Projects θα δημοσιοποιηθούν στο blog ή θα εκτεθούν στο φυσικό χώρο. Τέλος μέσω του hashtag #ab4agora θα γίνονται συνομιλίες, θα θέτονται ερωτήσεις και θα δίνονται απαντήσεις.
Κώστας Τσώλης, Welcome in Greece Mr. Marshal, 2013
Rainer Ganahl
ΙΝFO
29/9 - 1/12
Κτίριο Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος, Σοφοκλέους 8-10/ CAMP!, Ευπόλιδος 4 & Απελλού 2, Τρ.-Παρ. 13.00-21.00, Σάβ.-Κυρ. 10.00-22.00. € 8 για τους 2 μήνες, 5 ημερήσιο, 3 (Φοιτ./12-18 ετών/+70), δωρεάν (Άνεργοι ΟΑΕΔ/ Φοιτ. ΑΣΚΤ/ μέλη ΕΕΤΕ, ΙCOM, AICA, IKT/συνοδοί ΑΜΕΑ/-12 ετών), www.athensbiennale.org/agora .
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι θα δούμε στην ατομική έκθεση του καλλιτέχνη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Τι μπορούμε να δούμε σε μουσεία, γκαλερί, χώρους τέχνης και μεγάλα ιδρύματα
Πέρασε χρόνια μαζί του στο Μπορντό
Την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στον IANO η παρουσίαση του δίγλωσσου λευκώματος AGGELIKA KOROVESSI Γλυπτική / Sculpture
Η λειτουργία του ονείρου μέσα από μια εντυπωσιακή εγκατάσταση
Η Αμερικανίδα επιμελήτρια έχει αναγνωριστεί για το έργο της στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Σικάγο
Διίστανται οι απόψεις για την ερμηνεία του - Tα σχόλια στα social media
Έργα τέχνης ζεσταίνουν τις καρδιές των επισκεπτών και γίνονται παράθυρα ελπίδας και χαμόγελα σε στιγμές αγωνίας
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της
Ένα τεράστιο project για τις Κυκλαδίτισες, μια περπλάνηση στο όνειρο, το τέλος του τοπίου και ένα γιορτινό εικαστικό διήμερο
To έργο επανεμφανίστηκε μετά από 120 χρόνια
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Κάθε έργο είναι ένα ταξίδι δημιουργίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει παράθυρα σε νέες αντιλήψεις
Τι θα δούμε σε χώρους τέχνης και γκαλερί
Celestial Bodies Guide Us Through Dark Times σημαίνει ελπίδα, καλοσύνη, διαρκής αναζήτηση, κατανόηση και αποδοχή
Ο πίνακας είχε πουληθεί το 1890 σε ιδιώτη και είχε εξαφανιστεί
Μέχρι σήμερα έχουν εντοπιστεί μόλις έξι αυθεντικές φωτογραφίες του γάλλου ποιητή
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.