- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Στον 36χρονο εικαστικό Κώστα Σαχπάζη, απονεμήθηκε χθες 9/9 το βραβείο «ΔΕΣΤΕ 2013», στην καθιερωμένη τελετή στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης.
Την Κριτική Επιτροπή του Βραβείου ΔΕΣΤΕ 2013 αποτελούσαν οι:
Δάκης Ιωάννου – Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ, Πρόεδρος, John Bock – Καλλιτέχνης, Bice Curiger – Kunsthaus Zurich, Ζυρίχη Επιμελήτρια, Daniel Birnbaum – Moderna Museet, Στοκχόλμη, Διευθυντής, Michael Ringier - Συλλέκτης, Beatrix Ruf – Kunsthalle Zurich, Ζυρίχη, Διευθύντρια και Επιμελήτρια.
H κυρία Bice Curiger, μέλος της εξαμελούς Κριτικής Επιτροπής ανακοίνωσε ότι:
«το φετινό Βραβείο ΔΕΣΤΕ απονέμεται στον Κώστα Σαχπάζη, για το σύνθετο γλυπτικό έργο του. Πρόκειται για ένα έργο που ενσπείρει την αμφιβολία στο εσωτερικό όλων των στεγανών κατηγοριών της τέχνης και της ιστορίας της, ενώ επίμονα πραγματεύεται τις πολλαπλές εκφάνσεις μιας ιδέας διακριτικής αποσταθεροποίησης. Ο Σαχπάζης μοιάζει να δημιουργεί ζωγραφικούς πίνακες ενώ στην πραγματικότητα σωρεύει υλικά σε προσεκτικά ζυγιασμένες στοίβες ή συγκεντρώνει αντικείμενα που είναι και δεν είναι αυτό που προσποιούνται πως είναι. Στο έργο του, το απολύτως συγκεκριμένο και το αφηρημένο συναντιούνται. Τα σχέδια εκτελούνται στον χώρο, αντικατοπτρίζοντας ενίοτε “παραστατικά” στοιχεία, σαν μια παραπομπή ή ένα πορτρέτο της γύρω πραγματικότητας, και θολώνοντας το νόημά τους.»
Ο Κώστας Σαχπάζης γεννήθηκε το 1977 στη Δράμα. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα και στη Weißensee Kunsthochschule στο Βερολίνο. Έγινε γνωστός στο αθηναϊκό κοινό μέσα από τη πρώτη του ατομική έκθεση στην γκαλερί Αndreas Melas & Helena Papadopoulos πριν ένα χρόνο.
Το έργο του Κώστα Σαχπάζη είναι συνήθως τρισδιάστατο και η πρακτική του βασίζεται στην επιτελεστικότητα του υλικού ως φυσική παρουσία και νοητό κατασκεύασμα μαζί. Χειρονομίες, φόρμες, ιδέες και υλικά αρχειοθετούνται, κατακερματίζονται, συμπυκνώνονται και εν τέλει χρησιμοποιούνται για να πλάσουν ένα αντικείμενο που χαρακτηρίζεται από τη μόνιμη τάση του να υπονομεύει την ίδια του τη φόρμα.
Τα υλικά που χρησιμοποιεί στα γλυπτικά αντικείμενα και assemblage του, ορισμένα από τα οποία είναι επιτοίχια διατηρώντας έτσι χαρακτηριστικά που σχετίζονται κυρίως με τη ζωγραφική, κυμαίνονται από jesmοnite, ρητίνη, λατέξ, ξύλο, λάδι, ύφασμα σε δέρμα, χάλυβα, αλουμίνιο, χαλκό, κόκκινο πηλό.
Η μέθοδός του μπορεί να συνοψιστεί ως μια συνεχής μετατόπιση μιας αρχικής ιδέας. Οι έννοιες όλων των σταδίων της πραγματοποίησης του έργου αιωρούνται εντός και εκτός του προκύπτοντος αντικειμένου.
Έως τις 30/9 φιλοξενείται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης η έκθεση με τα έργα των έξι καλλιτεχνών (Μαρία Θεοδωράκη, Ηλίας Παπαηλιάκης, Michail Pirgelis, Κώστας Σαχπάζης, Αλέξανδρος Τζάννης και Μαριάννα Χριστοφίδου)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ατομικές ή συλλογικές, σε μεγάλα μουσεία και ιδρύματα ή σε μικρότερους χώρους, δείτε τις εκθέσεις που «κρατάμε» από το έτος που φεύγει
Τι θα δούμε στην ατομική έκθεση του καλλιτέχνη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Τι μπορούμε να δούμε σε μουσεία, γκαλερί, χώρους τέχνης και μεγάλα ιδρύματα
Πέρασε χρόνια μαζί του στο Μπορντό
Την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στον IANO η παρουσίαση του δίγλωσσου λευκώματος AGGELIKA KOROVESSI Γλυπτική / Sculpture
Η λειτουργία του ονείρου μέσα από μια εντυπωσιακή εγκατάσταση
Η Αμερικανίδα επιμελήτρια έχει αναγνωριστεί για το έργο της στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Σικάγο
Διίστανται οι απόψεις για την ερμηνεία του - Tα σχόλια στα social media
Έργα τέχνης ζεσταίνουν τις καρδιές των επισκεπτών και γίνονται παράθυρα ελπίδας και χαμόγελα σε στιγμές αγωνίας
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της
Ένα τεράστιο project για τις Κυκλαδίτισες, μια περπλάνηση στο όνειρο, το τέλος του τοπίου και ένα γιορτινό εικαστικό διήμερο
To έργο επανεμφανίστηκε μετά από 120 χρόνια
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Κάθε έργο είναι ένα ταξίδι δημιουργίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει παράθυρα σε νέες αντιλήψεις
Τι θα δούμε σε χώρους τέχνης και γκαλερί
Celestial Bodies Guide Us Through Dark Times σημαίνει ελπίδα, καλοσύνη, διαρκής αναζήτηση, κατανόηση και αποδοχή
Ο πίνακας είχε πουληθεί το 1890 σε ιδιώτη και είχε εξαφανιστεί
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.