- CITY GUIDE
- PODCAST
-
27°
Φαίη Αλεξέλη: Ένα κορίτσι μετράει τ’ άστρα
Μια visual artist που ψάχνει το σουρεάλ και το μαγικό, το μη οικείο, για να αντιμετωπίσει την πραγματικότητα
![kentriki.jpg kentriki.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2018/06/11/kentriki.jpg)
Σπούδασε αρχιτεκτονική, ασχολείται πλέον με την ψηφιακή φωτογραφία, το μοντάζ, το κολάζ και τις εγκαταστάσεις. Έχει εκθέσει ήδη στο Μπρούκλιν σε συνεργασία με τη Saatchi Art, ενώ όλο το καλοκαίρι θα εκθέτει στο Άμστερνταμ. Ποιο είναι αυτό το τόσο ταλαντούχο κορίτσι; Ζητήσαμε συνέντευξη για να τη γνωρίσουμε καλύτερα.
![welcome_to_no_bad_days_by_fei_alexeli_-_mural_1_brooklyn_2018.jpg welcome_to_no_bad_days_by_fei_alexeli_-_mural_1_brooklyn_2018.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/welcome_to_no_bad_days_by_fei_alexeli_-_mural_1_brooklyn_2018.jpg)
Ποια είναι η Φαίη Αλεξέλη, με τι ασχολείται, τι απαντά όταν τη ρωτούν τι δουλειά κάνει;
Θεωρώ δύσκολο να αυτοπροσδιοριστείς και να μιλήσεις για τον εαυτό σου. Αν πρέπει να βάλω ένα τίτλο, αυτός θα ήταν visual artist που επικεντρώνεται στα mixed media. Η δουλειά μου εκτείνεται σε πολλούς τομείς: ψηφιακή φωτογραφία, μοντάζ, κολάζ, ενώ πρόσφατα ασχολούμαι και με installations μεταφέροντας τα έργα μου σε τρισδιάστατη μορφή στον χώρο, χρησιμοποιώντας και neon στοιχεία. Με συγκινεί η ιδέα του να παίρνω κάτι και να το μετατρέπω σε κάτι άλλο. Γι’ αυτό και επεμβαίνω στη φωτογραφία. Προσπαθώ να επαναπροσδιορίζω τη βασική της δομή -και κατά συνέπεια την ουσία της- να της δίνω μίαν άλλη υπόσταση.
![almost_there.jpg almost_there.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/almost_there_0.jpg)
![space_tea.jpg space_tea.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/space_tea_0.jpg)
Τα κολάζ σου παρουσιάζουν ουτοπίες κάτω από τον μανδύα του σουρεαλισμού, της ποπ κουλτούρας αλλά και των απλών γεωμετρικών γραμμών σε συνδυασμό με ρεύματα αρχιτεκτονικής, όπως ο μπρουταλισμός. Πόσο και πώς βοήθησαν οι σπουδές σου ως προς την αντίληψή σου για την τέχνη;
Τελείωσα αρχιτεκτονική στην Αγγλία και άφησα στη μέση ένα μεταπτυχιακό πάνω στο design στο Ρότερνταμ. Διδάσκεσαι πολλά στην αρχιτεκτονική. Αυτό σου δίνει τη δυνατότητα και την ελευθερία να πειραματιστείς και να αντιληφθείς πραγματικά τι είναι αυτό που σε ενδιαφέρει. Κάπου στην πορεία διαπίστωσα ότι έχω αποκτήσει μια πολύ σημαντική «βάση γνώσεων» αλλά ότι το αντικείμενο ενδιαφέροντός μου έχει μετατοπιστεί. Ξεκίνησα τα κολάζ πριν τις σπουδές συνθέτοντας δικές μου εικόνες με αποκόμματα περιοδικών. Με τον καιρό αυτό άλλαξε και εξελίχθηκε σε πολλά και διαφορετικά επίπεδα αισθητικής και μέσου. Πολλές αρχές και έννοιες από την αρχιτεκτονική βρήκαν εφαρμογή. Από εκεί προέρχονται οι γεωμετρικές γραμμές, οι αρχιτεκτονικές επιρροές, ακόμα και η σύνθεση. Η αρχιτεκτονική διαμόρφωσε την αισθητική μου. Χωρίς αυτή δεν μπορώ να σκεφτώ πώς θα μπορούσε να έχει εξελιχθεί η δουλειά μου σήμερα.
![best_porn_in_town.jpg best_porn_in_town.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/best_porn_in_town_0.jpg)
Σε πολλά έργα σου παρεισφρέουν το φεγγάρι, τα άστρα, το διάστημα. Για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό; Ίσως για να δοθεί ένα αίσθημα διαφυγής ή μια οικειοποίηση του εξωπραγματικού;
Το αίσθημα διαφυγής είναι όντως κάτι το οποίο με ενδιαφέρει και διέπει τα έργα μου. Οι εικόνες του διαστήματος προέρχονται από κάποια άλλη σκέψη. Όποτε κοιτάζω τον ουρανό και προσπαθώ να αντιληφθώ το μέγεθος και το μεγαλείο αυτού που αντικρίζω, μπαίνουν όλα στην πραγματική τους διάσταση. Ολόκληρη η γη και ό,τι έχει ζήσει ο άνθρωπος εδώ είναι ένας μικρόκοσμος σε σύγκριση με το μεγαλείο του σύμπαντος. Iδανικά, θα ήθελα όποιος βλέπει τη δουλειά μου να παίρνει πίσω αυτό το (συν)αίσθημα, πως όλα στο τέλος δεν έχουν τη βαρύτητα και τη σημασία που τους δίνουμε. Και αυτό είναι εντάξει.
![facing_the_moon.jpg facing_the_moon.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/facing_the_moon.jpg)
![facing_the_stars_and_the_universe.jpg facing_the_stars_and_the_universe.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/facing_the_stars_and_the_universe.jpg)
Δεν υπάρχει κανένα ελληνικό στοιχείο στα έργα σου. Αντιθέτως, μια πλευρά της Αμερικής, ακόμα και της Κούβας, είτε ξεθωριάζουν είτε σιγοκαίνε. Για ποιο λόγο γίνεται αυτό;
Ψάχνω το σουρεάλ και το μαγικό, το μη οικείο. Υποθέτω για εμένα τα γνώριμα ελληνικά στοιχεία δεν μου δίνουν τη διαφυγή που ψάχνω. Αντιθέτως τροπικά στοιχεία όπως οι φοίνικες, στοιχεία αμερικάνα από άλλη εποχή σε συνδυασμό με το σύμπαν, συνθέτουν κάτι πιο εξωπραγματικό αλλά ταυτόχρονα νοσταλγικό.
![welcome_to_no_bad_days_40_x_50_cm.jpg welcome_to_no_bad_days_40_x_50_cm.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/welcome_to_no_bad_days_40_x_50_cm_0.jpg)
Υπάρχουν πλευρές της δουλειάς σου οι οποίες δεν είναι δυστοπικές; Σε ενδιαφέρει να αποτυπώσεις πιο ρεαλιστικά τον κόσμο;
Όχι, προς το παρόν με ενδιαφέρει ο μαγικός ρεαλισμός και ο σουρεαλισμός σαν ένα είδος διαφυγής απ’ την αναγκαία πραγματικότητα. Αποφεύγω την αποτύπωση της πραγματικότητας, οπότε και του ρεαλισμού.
![no_bad_days.jpg no_bad_days.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/no_bad_days_0.jpg)
Ως επί το πλείστον, οι εκθέσεις σου πραγματοποιούνται στο εξωτερικό. Ενδεικτικά αναφέρω την τελευταία που πραγματοποιήθηκε στο Brooklyn, στο The Other Art fair, σε συνεργασία με τη Saatchi Art. Το αγοραστικό κοινό της Ελλάδας μπορεί να στηρίξει έναν σχετικά νέο καλλιτέχνη ως προς τον βιοπορισμό;
Δεν μπορώ να μιλήσω για το αγοραστικό κοινό της Ελλάδας, διότι δεν έχω προσπαθήσει να κάνω κάτι στην Ελλάδα μέχρι στιγμής. Το να είσαι καλλιτέχνης είναι δύσκολο από μόνο του, το να είσαι καλλιτέχνης στην Ελλάδα εν έτη 2018 είναι σουρεάλ. Παρ’ όλα αυτά πιστεύω ότι υπάρχουν τρόποι να ζήσεις από αυτό είτε έχοντας ως βάση την Ελλάδα και δραστηριοποιούμενος στο εξωτερικό μέσω διαδικτυακών πλατφορμών πώλησης (μεγάλων) γκαλερί, είτε συνεργαζόμενος με πιο εμπορικές πλευρές της τέχνης που μπορούν να αναδείξουν τη δουλειά σου (τουλάχιστον τη δική μου), αλλά δεν σκοτώνουν το αντικείμενο.
![moon_series_03.jpg moon_series_03.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/moon_series_03_0.jpg)
Δημιουργείς έχοντας μια συνεχή ενασχόληση πάνω στο αντικείμενο, πειραματιζόμενη και δοκιμάζοντας συνεχώς, ή έχεις ένα συγκεκριμένο «όραμα» το οποίο σε καθοδηγεί;
Δεν υπάρχει κάποιο όραμα. Η μόνη ιδέα είναι ότι όλα πρέπει να αλλάζουν και να εξελίσσονται. Νομίζω πως αυτό συμβαίνει αναπόφευκτα αν αναλογιστεί κανείς το μέγεθος πληροφοριών που δεχόμαστε καθημερινά. Το τι κρατάς και τι πετάς συμβαίνει από ένστικτο, ανάλογα με την αισθητική που διαμορφώνεις σε κάθε περίοδο.
![sunbathing_on_the_highway.jpg sunbathing_on_the_highway.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/sunbathing_on_the_highway_0.jpg)
Η επόμενη έκθεσή της θα πραγματοποιηθεί στο Άμστερνταμ στο COCO-MAT EXPO με τίτλο “A homage to dreams” από τις 13 Ιουνίου μέχρι τις 13 Αυγούστου.
![fei_alexeli.jpg fei_alexeli.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/fei_alexeli.jpg)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η επιμελήτρια Άννα Μυκονιάτη μας συστήνει την Ελληνίδα ζωγράφο του μοντερνισμού πίσω από τα αινιγματικά σχέδια που παρουσιάζει το ΕΜΣΤ
Και ακόμα, «Οικολογίες της φροντίδας» στο State of Concept, Alberto Maggini στο space52
Όσα ετοιμάζουν οι Φίλιππος Τσιτσόπουλος, Μπάμπης Βενετόπουλος, Χριστίνα Μήτρεντσε, Πάνος Χαραλάμπους και Lily Consuelo Saporta Tagiuri στο τριήμερο δράσεων που ενορχηστρώνει ο Νίκος Διαμαντής
Ο Μανώλης Δασκαλάκης-Λεμός στη νέα CAN Gallery, «Τόπος υπερκόσμιων συρράξεων» στον Συνοικισμό Χαλανδρίου, Νίκος Κόνιαρης στην Genesis και άλλες εκθέσεις που ξεκινούν αυτή την εβδομάδα
Η Νατάσσα Καλογεροπούλου δημιουργεί μικρά «θαύματα» στο εργαστήριό της
Όλο το καλοκαίρι έργα του Πάμπλο Πικάσο θα βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη
Ήταν ένας από σημαντικότερους μελετητές του έργου του Μαρσέλ Ντυσάν
Ο Iταλός καλλιτέχνης Guido Daniele, για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Πού θα τη βγάλεις το βράδυ της Πέμπτης; Στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης έχει και σούπερ έκθεση και πάρτι
Χίλια εκατόν πενήντα αντικείμενα ξεδιπλώνουν 4.500 χρόνια ιστορίας σε μια αρχαία γειτονιά της πόλης
Άνσελμ Κίφερ στη Gagosian, Ηλίας Καφούρος και Ντόρα Οικονόμου στα Δυο Χωριά, Back to Athens στο Μέγαρο Ησαΐα, Ira Waldron στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά κ.ά.
Ένας αρμονικός διάλογος με τον Άρη Κατσιλάκη
Ο οίκος δημοπρασιών Sotheby's υπολογίζει ότι η τιμή του έργου ανέρχεται σε 15-20 εκατομμύρια δολάρια
Μια αγαπησιάρικη εκδήλωση στο κέντρο της Αθήνας την Κυριακή
Εντυπωσιακό έργο του διεθνούς φήμης street artist - Ζωγράφισε τη Θεά της Νύχτας
Η Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών ανοίγει το αρχείο της για να μας συστήσει την περιοχή μέσα από την έκθεση «Βρυσάκι: η αναβίωση μιας γειτονιάς»
Ραντεβού με επετειακή αφορμή, διάσημες υπογραφές αλλά και έντονο γυναικείο αποτύπωμα. Βάλτε τα στην ατζέντα σας.
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη λίγο πριν τα εγκαίνια του «ΜΑΤΙ Mesaria» στη Σαντορίνη
Τα κουστούμια του «Poor Things» θα κοσμούν το Μουσείο Μπενάκη ολόκληρο το καλοκαίρι
Ένα ακόμα σημαντικό βήμα αμοιβαίας επικοινωνίας μεταξύ της ελληνικής και κινεζικής καλλιτεχνικής δημιουργίας.
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.